بازدید 8447
۱

هشدار خطر غرق شدگی در زاینده رود

کد خبر: ۹۰۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 27 May 2019

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به وقوع چند مورد غرق شدگی نسبت به شنا در زاینده رود و کانال‌های منشعب آن هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پنج نفر در ٢٠ روز گذشته در رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و لنجان در رودخانه و کانال‌های آب غرق شدند.

منصور شیشه فروش افزود: از ساکنان و گردشگران مناطق و محدوده‌های شهری و روستایی درخواست می‌شود به علت شدت جریان ناپایداری و ناهموار بودن بستر زاینده رود از شنا در این منابع آبی خودداری شود.

وی اظهار داشت: بستر زاینده رود دارای عمق‌های متفاوت است و با توجه به دبی آب و جریان گردابی در برخی از نقاط زاینده رود، این رودخانه به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین نسبت به بارش‌های رگباری بهاری همراه با رعد و برق و تند باد موقتی طی امروز و فردا در مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه شمالی استان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب هشدار داد.

وی تصریح کرد: شرایط بارش‌های موقتی، طوفان لحظه‌ای و وقوع صاعقه در مقیاس‌های محلی به ویژه در مناطق مستعد و کوهپایه وجود دارد.

زاینده به طول ۳۸۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سال
گذشته دعوا برسر اب گیری رودخانه بود اکنون افراد درش غرق میشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر