بازدید 7194

ادعای‌‌های واهی دبیر کل ناتو علیه ایران

کد خبر: ۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۴ 15 March 2010
دبیر کل ناتو اعلام کرد: در صورتی که ایران توانایی نظامی اتمی کسب کند ، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) با این کشور به عنوان یک تهدید نظامی برخورد خواهد کرد .

به گزارش عصر ایران، آندرس فوگ راسموسن در مصاحبه با روزنامه انگلیسی " گلف نیوز " امارات با اشاره به این موضوع مدعی شد : " ناتو از تلاش های بین المللی برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران حمایت می کند ، اما اگر ایران به قابلیت اتمی ( نظامی ) دست یابد آن موقع ما به این کشور به عنوان یک تهدید علیه ناتو خواهیم نگریست ".

دبیر کل ناتو در ادامه افزود: بر اساس همین تهدید است که ما برنامه استقرار سپر دفاع موشکی ( در اروپا و خاورمیانه ) را در دستور کار قرار داده ایم که از سال 2011 اجرایی خواهد شد.

راسموسن خاطر نشان کرد : " آمریکا در صدر تلاش ها برای استقرار سپر دفاع ضد موشکی قرار دارد اما بر اساس طرح ها و رویکرد جدید واشنگتن، آنها می خواهند طرح استقرار سپر دفاع ضد موشکی را در چارچوب پیمان ناتو ( و حمایت از کشورهای عضو این پیمان ) اجرایی کنند ".

ایالات متحده و برخی از اعضای ناتو در توجیه طرح استقرار سپر دفاع ضد موشکی در اروپا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، تهدید موشکی ایران را دلیل اصلی آن می دانند.

این در حالی است که بسیاری از ناظران و استراتژیست های روسیه بر این باورند که آمریکا و غرب ایران را بهانه کرده اند و هدف اصلی آمریکا مهار قابلیت موشکی روسیه است .

اخیرا آمریکا برای آنچه که مقابله با تهدیدات موشکی ایران خواند ، اعلام کرد که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موشک های ضد موشک پاتریوت مستقر می کند .


ادعاهای راسموسن در شرایطی مطرح می شود که تمام امور هسته ای جمهوری اسلامی زیر نظر بازرسان آژانس اتمی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل