بازدید 14739

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه

کد خبر: ۹۰۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 25 May 2019

انسان ها همیشه در ذات خود به دنبال رشد و تکامل هستند و تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارند. امروزه به دلیل فراهم آمدن شرایط گوناگون، مهاجرت به ترکیه برای بالاتر بردن سطح زندگی و ساختن آینده‌ ای بهتر به پدیده ای رایج تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، همانطور که میدانید برای گرفتن اقامت ترکیه راه های بسیاری وجود دارد که منجر به گرفتن اقامت ترکیه میشود که به اختصار میتوان از اقامت توریستی ترکیه ،اقامت دانشجویی ترکیه ،اقامت از طریق خرید ملک ترکیه ، اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه اشاره نمود که تمامی این نوع اقامت ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که انجام هر کدام از این موارد احتیاج به مشاوره ی دقیق و بررسی خاص هر کدام را به طور مجزا دارا میباشد.شرکت شایان ترکیه با داشتن کادری مجرب و متخصص در امور اقامت ترکیه و انجام تمامی مراحل قانونی تا پایان کار شما عزیزان را همراهی مینماید.

اقامت توریستی ۹۰ روزه

اقامت ترکیه توریستی برای دارندگان پاسپورت ایرانی نیازی به ویزا ندارد و دارنده آن می تواند به مدت ۳ ماه یا ۹۰ روز در خاک ترکیه بماند.این ویزا در طول بازه زمانی ۱۸۰ روز ۹۰ روز آن را در ترکیه میتوانید بمانید.

اقامت ۱ یا ۲ ساله توریستی ترکیه

درصورتی که خواهان ماندن بیش از ۳ ماه، در ترکیه باشید، باید اقامت ۱ یا ۲ ساله درخواست دهید. با این نوع اقامت اجازه کار کردن ندارید, اما میتوانید خرید ملک, تحصیل, ثبت شرکت,خرید ماشین, درخواست ویزای شینگن و سایر موارد را میتوانید انجام دهید. با اجاره ی یک منزل مسکونی و تایید اجاره نامه و ثبت نام در اداره مهاجرت ترکیه و جمع آوری یک سری اسناد ، امکان اخذ مجوز ۱ یا ۲ ساله نیز وجود دارد.هزینه مجوز توریستی برای افراد بالای ۱۸ سال در سال ۲۰۱۹ فقط یک بیمه سلامت و ۸۰ دلار آمریکا و ۸۹ لیر هزینه دولتی میباشد افراد زیر ۱۸ سال فقط ۴۰ دلار آمریکا و ۸۹ لیر پول کارت دارا میباشد (بیمه سلامت ترکیه با توجه به سن افراد تغییر میکند بین ۱۴۰ لیر تا ۸۰۰ لیر میباشد)

اقامت تحصیلی

برای اخذ اقامت تحصیلی ابتدا باید در یکی از دانشگاه های ترکیه چه خصوصی چه دولتی به طور رسمی پذیرش بگیرید و با داشتن شماره دانشجویی میتوانید برای اقامت تحصیلی اقدام کنید .هزینه اقامت تحصیلی در سال ۲۰۱۹, ۸۹ لیر که فقط هزینه کارت اقامت هست پرداخت میکنید و هزینه بیمه سلامت که با توجه به سن بین ۱۴۰ لیر تا ۸۰۰ لیر میباشد و هزینه دولتی دیگه ای ندارد.

اقامت ترکیه با خرید ملک اقامت

ترکیه با خرید ملک زیر ۲۵۰ هزار دلار باید ۵ سال تمدید شود و بیش از ۱۸۰ روز از کشور خارج نشوید و هیچ گونه تخلف قانونی نداشته باشید, بعد از آن میتوانید با یک سری شرایط دیگر اقدام به گرفتن اقامت دائم کنید. لازم به ذکر هست که ملک خریداری شده اگر بالای ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد, پاسپورت این کشور بلا فاسله برای خودتان و افراد زیر ۱۸ سال خوانوادهتان تعلغ میگیرد پیام بسیار مهم در راستای اجرای سیاستهای جدید مهاجرتی کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ هزاران ایرانی که از قبل در این کشور با اقامتهای کوتاه مدت (سالیانه – توریستی) زندگی میکردند از آنجاکه دارندگان این نوع اقامت به هیچ عنوان حق کارکردن در ترکیه را ندارند.دولت پس از مواجه شدن با موج مهاجرت ایرانیان و کشف مواردی متعدد از کار سیاه و غیرقانونی آنان تصمیم به اجرای سیاستی مقابله جویانه گرفت و اولین سیاست برای افرادی که قصد اخذ اقامت توریستی را دارند این است که تمکن مالی ، گردش حساب و حقوق خود در ایران و گواهی عدم سوء پیشینه را همراه با مدارک به اداره مهاجرت اثبات نمایند .بدین ترتیب بصورت کلی اقامت افرادی که بعداز ۵ سال تمدید اقامت توریستی خود به یکی از امور توجیه پذیر اقامت (ثبت شرکت,خرید ملک,ازدواج, سرمایه گذاری)نپرداخته باشند تمدید نخواهد شد.

اقامت از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت

از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به تنهایی به شما اجازه مهاجرت دائم نمی دهد. با ثبت شرکت شما باید اجازه کار ترکیه را دریافت کنید که اجازه کار باید ۵ نفر ترک را به صورت سوری یا حقیقی در استخدام داشته باشید بعد به شما اجازه کار داده خواهد شد و سپس با اخذ اجازه کاری ۱ ساله موقت و تمدید سالیانه آن تا ۵ سال می توانید اقامت دائم اخذ نمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل