بازدید 5982
پس از استعفای ترزا می؛

جرمی هانت نامزد نخست وزیری می شود

کد خبر: ۹۰۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 24 May 2019

وزیر خارجه انگلیس ساعاتی بعد از استعفای نخست‌وزیر این کشور گفت قصد دارد برای رهبری حزب محافظه‌کار نامزد شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جرمی هانت»، وزیر خارجه فعلی انگلیس بعد از استعفای «ترزا می»، نخست‌وزیر این کشور گفت برای تصدی نامزدی حزب محافظه‌کار نامزد خواهد شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

خانم می طی سخنرانی در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس در خیابان داونینگ گفت: «در یک دموکراسی، اگر به مردم گزینه‌ای برای انتخاب بدهید، وظیفه دارید تصمیمی که می‌گیرند را اجرا کنید».

وی با اشاره مخالفت مجلس عوام انگلیس با توافقی که بعد از مذاکره با اتحادیه اروپا درباره برگزیت به‌دست آورده بود، توضیح داد: «هرچه در توان داشتم برای قانع کردن نمایندگان پارلمان جهت حمایت توافق انجام دادم. اما متاسفانه موفق نشدم. سه بار تلاش کردم».

ترزا می با اعلام استعفا از پست نخست‌وزیری انگلیس، افزود: «اکنون برای من روشن شده که به نفع کشور است تا یک نخست‌وزیر جدید، تلاش‌ها (برای برگزیت) را هدایت کند. پس امروز اعلام می‌کنم که به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار در روز جمعه ۷ ژوئن استعفا می‌دهم تا نفر بعدی انتخاب شود».

وی همچنین از لزوم اجرای فرایند انتخاب رهبر جدید برای محافظه‌کار انگلیس طی هفته آینده خبر داد.

ترزا می به مدت 3 سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است. در همه‌پرسی ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در بریتانیا، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان انگلیس رای به خروج داده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان