بازدید 3345

اخراج دو خبرنگار شبکه الجزیره در پی انتشار گزارشی درباره هولوکاست

شبکه خبری الجزیره قطر دو خبرنگار خود را به دلیل تولید یک گزارش تصویری با موضوع هولوکاست اخراج کرده و محتوای گزارش را بر خلاف ملاک‌ها و استانداردهای تحریریه خود دانست.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 20 May 2019

شبکه خبری الجزیره قطر دو خبرنگار خود را به دلیل تولید یک گزارش تصویری با موضوع هولوکاست اخراج کرده و محتوای گزارش را بر خلاف ملاک‌ها و استانداردهای تحریریه خود دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ویدئویی که شبکه دیجیتال وابسته به شبکه خبری الجزیره قطر پخش کرد، به داستان کشتار شش میلیون‌ یهودی به دست نازی‌ها اشاره شده است که این روایتی است که صهیونیسم آن را تایید می‌کند.

این گزارش که برای اولین بار در تاریخ ۱۸ مه پخش شد، دارای تصاویری از رنج و شکنجه یهودیان اروپا در دوره قدرت نازی‌ها و عکس‌هایی از کشته‌ شدگان بود.

در گزارش یاد شده اعلام شد، این شکنجه‌ها و فشارهای برنامه‌ریزی شده تنها محدود به یهودی‌ها نبود، اما از آنجایی که یهودی‌ها منابع مالی و امکان دسترسی به رسانه‌ها را داشتند، توانستند نگاه‌های جهان را به مسائل خود معطوف کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی شبکه الجزیره آمده است، به محض اینکه مشاهده شد که محتوای گزارش در تعارض با استانداردهای حرفه‌ای شبکه است، کانال دیجیتال الجزیره اقدامات اداری انضباطی را برای این دو خبرنگار آغاز کرده و ویدئوی یاد شده و تمامی اخبار مربوط به آن را از تمامی صفحات اجتماعی شبکه حذف کرد.

دکتر یاسر بشر، مدیر اجرایی بخش دیجیتال این شبکه اظهار کرد: ویدئو حاوی اهانتی آشکار بود و شبکه نمی‌پذیرد چنین محتوایی از تریبون‌ها و شبکه‌های دیجیتال آن پخش شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل