بازدید 14767

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات

کد خبر: ۹۰۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 20 May 2019

افزایش مصرف برق در ایران به تبع نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده را باز هم پررنگ کرده و مسوولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی هستند که از این اتفاق جلوگیری کنند. در این راستا تغییر ساعت کاری ادارات یکی از سناریوهای روی میز است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، با این‌که فصل گرما هنوز آغاز نشده اما شاهد جهش ناگهانی اوج مصرف برق بویژه طی هفته گذشته بودیم؛ به‌طوری که روز دوشنبه در ساعت ۲۱:۳۴ دقیقه اوج مصرف برق به ۴۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴۳ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

هم‌چنین اوج مصرف برق ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز به ۴۱ هزار و ۹۹۹ مگاوات رسیده بود که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵۰ مگاوات افزایش یافته است. پیک مصرف تابستان سال گذشته هم از مرز ۵۷ هزار مگاوات نیز فراتر رفته بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در تابستان سال جاری به حدود ۶۰ تا ۶۱ هزار مگاوات برسد.

روند رو به رشد مصرف برق در حالی ادامه دارد که موضوع خاموشی در تابستان سال گذشته اتفاق افتاد و به‌دلیل وجود بحران آب، خاموشی‌های برنامه‌ریزی انجام شد؛ این چالش با این‌که امسال به دلیل بارندگی‌های اخیر که در سراسر ایران رخ داد، به پررنگی سال گذشته نیست، اما هنوز هم به گفته مسؤولان، پرونده خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده به صورت قطعی بسته نشده و راهکارهای مختلفی برای مقابله با آن مورد بررسی قرار دارد.

هدف، مدیریت مصرف است نه خاموشی

در این راستا، هادی مدقق - مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر - در گفت‌گو با ایسنا، با تاکید بر این‌که همه تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبناست که با مدیریت مصرف بتوانیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده فکر نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم برنامه‌های مدیریت مصرف را اجرا کنیم.

وی از آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف از نیمه خردادماه خبر داد و افزود: از نیمه خردادماه با افزایش دما و روی مدار آمدن بارهای سرمایشی، بحث اوج مصرف را خواهیم داشت. بر این اساس، برنامه‌های مدیریت مصرف شامل برنامه‌های تشویقی برای مشترکین صنعتی، کشاورزی، ادارات و تجاری است که با کاهش مصرف خود در ساعات اوج می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. این برنامه‌ها روتین بوده و سال‌های گذشته نیز اجرا می‌شد.

موافقت اکثر استانداران با تغییر ساعت کاری ادارات

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مذکور یک سری برنامه هم برای سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی شده است که علاوه بر توسعه در پاسخگویی بار بتوانیم برنامه‌های جدید را اجرا کنیم و میزان مدیریت مصرف را افزایش دهیم. در اجرای این برنامه‌ها، بحث الزام مطرح است و یکی از برنامه‌ها، تغیر ساعت کار اداری است و در حال مذاکره برای اخذ موفقیت از مجموعه‌ها هستیم که در ساعت اوج، مصرف را کاهش دهند یا از مدار خارج شوند.

مدقق ادامه داد: برای اجرای برنامه مذکور در حال اخذ مصوبه از استانداری‌ها هستیم و تقریباً همه استانداران موافقت کرده‌اند و امیدواریم با اجرای این برنامه برق هیچ مشترکی در فصل گرما قطع نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
تحريم ها بر ما اثر ندارد . تحريم ها را به فرصت تبديل مي كنيم . مشكل از ماست ، ما خودمان بي عرضه ايم حتي نمي توانيم برق خودمان را توليد كنيم .
این همه گاز داریم نمیتونیم برق و آب شیرین تولید کنیم بعد برق تولیدی خودمون رو صادر میکنیم به کشورهای دیگه ماشالا سرتا پاتون برنامه ریزی و آینده نگریه
موافقت استانداران؟!موافقت کارمندان چه می شود که باید ساعت ۴-۵ صبح از خواب بیدار شوند؟!
نه بابا .مساله اینه که برق هم قاچاق میشه.باید قیمتش برسه به فوب خلیج فارس تا قاچاقش متوقف بشه!یعنی اگه روشون میشد برای برق هم همبنو میگفتند.
قوانین من در آوردی مسخره!اصلا به فکر کارمندان نیستید.مشکل برق دارید مشکل را اساسی را برطرف کنید چرا فشار همیشه باید بر روی مردم باشد؟!خب ما که بچه مهد کودکی داریم باید چکار کنیم؟ساعت ۵ صبح مگر باز است؟!
مدیران که خودشان تا وسط روز خواب تشریف دارند .بازار هم که تا ۹-۱۰ صبح باز نمی شود کارمندان از کله صبح باید بیایند برای چه؟!چون مدیریت برق و انرژی و زیر ساخت های آن مشکل دارد کارمندان باید چوبش را بخورند؟!
کاری به مصرف برق ندارم
اما اینکه بعد 30 سال که از جنگ گذشته، هنوز یه مدیریت درست و حسابی در هیچ نهاد و سازمانی ندیدیم!
از اول هم اشتباه بود این تغیر ساعت ....ساعت ادارات باید 7/5 تا 2 بعداظهر باشد ......به غیر از بیکاری کارمندان ...تلفن زدن .تجارت کردت با اینترنت..استفاده از اب و برق و ووووچای خوردن .حرف زدن ............هیچ سودی نداشت .هزینهای دولت بالا رفت با این بی فکریهها .می خواستند بگویند ما مثل زمان قبل از انقلاب عمل نمیکنیم ... ما همه چیز را تغیر می دهیم .اما نمی داستند که این لج بازی هها و خودنمایی هها چقدر به ضرر بود .....حالا دیدید که اشتباه بود ....................ماهی را هر وقت از اب بگیرید تازه است .ما دلسوزانه ایران این را میگوییم
با سلام و احترام
اگر شما دنبال بهره وری و مدیریت درست سرمایه های کشور و بویژه مهمترین سرمایه های نظام مدیریتی کشور که همان منابع نیروی انسانی هستید بجای این برنامه های دست و پاگیر و آزار دهنده برای کارمندان و بهم زننده نظم حیاطی و سلامتی کارکنان باشید بهتر است به دنبال افزایش انگیزه مثبت این منابع مهم کشور باشید
بجای این کار میتوانید ساعات کار ادارات را یک ساعت کاهش دهید آنوقت خواهید دید که به راحتی با افزایش انگیزه مثبت کارکنان ، خود آنان با شما همکاری خواهند کرد و چند برابر طرح تغییر ساعات کار موجبات صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری را فراهم خواهند کرد.
ولی اگر همانند همیشه فقط بر روی طرحها و نظریه های خود پافشاری کنید و فشار مضاعف به کارکنان ادارات وارد کنید نتیجه عکس خواهد داد
موفق باشید
خداوند دراين ماه عزيزبه مسئولين مايك عقل درست حسابي عنايت فرمائيد
بابا راندمان كاردرادارات كه معلوم است ، ماه كه ماه رمضان است به دين به پيغمبر ساعت كار درايران يك بعدازظهر هم بشود به جاي برنمي خوره فقط خومان غول ميزنيم
همين الان كارمندان دولت با ساعت كار فعلي نيمساعت كار نميكنند واي به روزي كه ساعت كاري كم شود....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر