بازدید 10307

قیمت مسکن دوباره از آگهی‌ها حذف شد

کد خبر: ۸۹۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 18 May 2019

پس از چند روز که قیمت مسکن در آگهی سایت‌های اینترنتی درج شد، مجدداً سایت‌ها اقدام به حذف قیمت کردند و آگهی‌ها با عنوان توافقی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دستور دادستانی قیمت مسکن و خودرو از آگهی سایت‌ها حذف و مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ابتدا قیمت به آگهی‌های املاک و سپس به خودرو بازگشت. امروز یک بار دیگر قیمت‌ها حذف شده است. البته در توضیحات بعضی آگهی‌ها هنوز قیمت دیده می‌شود. جلسه‌ای به همین منظور با حضور مدیران سایت‌های اینترنتی در حال برگزاری است. تا لحظه ارسال این خبر علت برداشته شدن قیمت از سوی پلیس فتا و مرجع دیگری اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این خصوص اظهار کرد: دادستانی چند روز قبل که موافقت کرد قیمت‌ها مجدداً به سایت‌ها برگردد این مساله را مشروط به اعلام قیمت بر اساس معاملات قطعی کرد که در واقع قیمت‌ها حقیقی باشد. اما می‌بینیم که بعضاً قیمت‌های اعلامی، بالاست. قرار شد سایت املاک و مستغلات به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد که باید مقداری تقویت شود.

مصطفی‌قلی خسروی افزود: معتقدیم که قیمت باید از آگهی‌ها حذف شود؛ زیرا از زمانی که قیمت برداشته شد شاهد آرامش و ثبات بازار بودیم. درج قیمت پیشنهادی به طور دائم منجر به رقابت کاذب در بازار مسکن می‌شود؛ در حالی که سایت املاک و مستغلات و هم‌چنین کد رهگیری می‌تواند، شفافیت بازار مسکن را افزایش دهد که امیدواریم تمامی دستگاه‌های مرتبط با ما در این زمینه همکاری کنند.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا توافقاتی از طرف اتحادیه با بعضی سایت‌ها صورت گرفته یا خیر؟ گفت: هیچ توافق یا تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه املاک و سایت‌های اینترنتی انجام نشده و اخباری که در این خصوص اعلام می‌شود را تکذیب می‌کنیم؛ بنابراین گزارش، پس از آن‌که روز ۱۲ اردیبهشت ماه درج قیمت در آگهی‌های فروش ملک و خودرو در سایت‌های اینترنتی ممنوع شد، مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ماه مشروط به لحاظ شرایط چهارگانه، سایت‌ها مجاز شدند تا قیمت‌گذاری از سر بگیرند. اعلام آگهی‌هایی که با کد ملی و شماره موبایل در دو دسته‌بندی خودرو و املاک احراز هویت شده‌اند، اعمال سقف قیمت برای خودرو‌ها بر اساس قیمت اعلامی اتحادیه خودرو، نمایش بازه و میانگین قیمت املاک بر اساس معاملات پایان پذیرفته‌ای که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود و سختگیری بیشتر در اعمال هزینه ثبت آگهی برای کسانی که بیش از حد مورد نیاز عموم، اقدام به درج آگهی می‌کنند از جمله این شروط عنوان شده است.

با این‌که کارشناسان سرکوب قیمتی را راهکاری مؤثر برای کنترل بازار مسکن در میان‌مدت و درازمدت نمی‌دانند، حفظ این بازار از سم آگهی‌های کاذب، دلبخواهی و بی‌هویت، ضروری به نظر می‌رسید. منحنی قیمت مسکن شهر تهران در هفته‌های اخیر به طور محسوسی رو به بالا حرکت می‌کرد که یکی از دلایل آن درج آگهی‌های کذایی عنوان می‌شد تا این‌که میانگین قیمت‌ها به ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در فروردین ماه رسید و باعث شد معاملات ۳۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش پیدا کند. با این حال در اردیبهشت ماه نیز بازار مسکن رکود تورمی را در پیش گرفت. در ادامه، دادستانی دستور حذف قیمت آگهی‌ها در سایت‌های فروش مسکن و خودرو را صادر کرد. به دنبال این اقدام، بنا به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، فروشندگان خودرو قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد و طبق گفته رئیس اتحادیه املاک و هم‌چنین واسطه‌های ملکی، بازار مسکن نیز به ثبات قیمتی رسید.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه که قیمت از آگهی‌ها برداشته شد، هرچند قیمت‌ها پایین نیامده، اما بالا هم نرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۷
وضعیت مسکن بسیار بسیار خراب است در همدان آپارتمان که پارسال 2و نیم بود هفته قبل 5 و 6 می گفتن دیروز قیمت رو 9 میلیون می گفتن .
واقعا وزیر و مدیران راه و شهرسازی و مقامات مسئول چه کار می کنند؟
زمانیکه دلار 20 هزار تومن بود قیمت همین منطقه 4 تومن میگفتند ولی الان میگن 9 میلیون.
مملکت دست دلالان است هر جور بخواهند قیمت گذاری می کنند .
مسئولین عزیز هم حقوق چند ده میلیونی می گیرند.
این آقای خسروی از حرفاش معلومه که کاملاً داره سنگ خودش و صنف خودش رو به سینه میزنه چون دلش میخواد که مردم برای فروش و سپردن ملک یا خرید و اجاره ملک به بنگاه ها مراجعه کنند. از زمانی که مردم بدون واسطه از طریق سایت های نیازمندی اقدام به خرید و فروش می کنند کار و بار بنگاهی ها که سر هیچ و پوچ از مردم پول کمیسیون میگرفتند حسابی کساد شده و ایشون و سایر بنگاهی ها نگران این موضوع هستند که کارشون از این خراب تر نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
نه لزوما. اکثر این فروشندگان اینترنتی همان بنگاه‌دارها هستند که قیمت‌های کاذب می‌دهند به نظرم
با این روشها هیچ چیز ارزان نخواهد شد. قیمتها بدلیل بی ارزش شدن ریال خود را با نرخ دلار هماهنگ می کنند زیرا هزینه ساخت بر اساس مصالح بکار رفته نرخ گذاری می شوند و نرخ مصالح نیز باز خود را با نرخ دلار هماهنگ می کنند زیرا تمام اقلام یک قیمت جهانی و یا نزدیک به آن را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
نرخ مصالح مگه چند درصد افزایش داشته؟؟؟؟
اقدامات بیهوده
پاک کردن صورت مساله بجای حل مسله !!!
با این کار چیزی ارزون نمیشه
واقعا که!! بابا کل اینترنتو قطع کنید از همه راحتتره...
عجب بازار بی در و پیکری شده واقعا
آب که سر بالا بره قورباغه ابو عطا میخونه
واقعا حکایت حال حاضر ما است

ببین چه سوداگری و دلالی عجیبی را در بازار مسکن و خودرو راه انداخته اند و دولت هم تنها نظاره گر این اوضاع بلبشو است
کاردرستی کردند باید مالیات برملک دوم اجرایی بشه و ساخت مسکن هم افزایش پیدا کنه البته این کار آقای نیکزاد رو می طلبه
بابا جان اصلا کلا چه خودرو و چه مسکن حذفش کنند ، معنی ندارد که یه مشت دلال با این سایتها چپ و راست قیمتها رو نجومی بالا میبرن
این بنگاههای معاملات مسکن که عامل گرانی 100 درصدی هستند را ببنیدید
تو توضیحات زیرکانه قیمت می آرند
اینجا بهشت دلالان و مفت خوران است. مالیات بر حقوق را تصاعدی حتی از 35 درصد هم بالاتر برده اند و آنوقت اجاره و رهن و قیمت ساختمان بارها افزایش پیدا کرده ولی ...، چه فایده؟ آقایان بهتر از ما شرایط را می دانند ولی تمایلی به تصحیح اوضاع ندارند، چرا؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
احسنت. مساله همین است
حومه تهران رو ببینید همه دارند تپه و کوه رو صاف میکنن و میسازن توی شهر پردیس کوه های سنگی رو دارند صاف میکنن توی دره دارن آپارتمان 10 طبقه میسازن ... انقدر آش شور شده که بنگاهی به صاحبخونه میگه برادر خیلی داری قیمت رو بالا میگی !
همینجا از کلیه مسئولین کشور ایران عزیزمان تشکر میکنیم ....
حالا قیمتم باشه کی میتونه بخره ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی