بازدید 6812

همتی: مردم در حوزه ارز سرمایه‌گذاری نکنند

کد خبر: ۸۹۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 15 May 2019
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز گفت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند، ولی نتوانستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (۲۵ اردیبهشت) هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که زمانی که شما به بانک مرکزی آمدید ارز در کانال ۱۱ هزار تومان بود و الان در کانال ۱۴ هزار تومن است؛ چه تدابیری برای کاهش قیمت ارز دارید؟، تصریح کرد:نرخ ارز تابع متغیر‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیر‌های سیاسی تاثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد. روزی شایعه می‌کنند قرار است جنگ یا مذاکره شود و عده‌ای از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا نرخ را بالا و پایین کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: گفته‌ام که مردم نباید با توجه به این متغیر‌ها به ارز نگاه کنند. عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند، ولی نتوانستند. می‌گویم که مردم روی ارز سرمایه‌گذاری نکنند و نرخ موجود نرخ مدنظر ما نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱
شما ارزش ریال رو بالا ببر هیچکس دیگر در زمینه ارز سرمایه گذاری نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اگر به روند وقایع جاری توجه کنید و برخی خبرهای مهم ولی کمتر در دید را کنار هم بگذارید این احتمال به شدت رو به تقویت است که به زودی فشارها کم شده و حتی ممکن است توافقاتی پشت پرده صورت گرفته باشد یا در حال حصول باشد که میتواند به ریزش سنگین قیمتها بینجامد. امروز برخی افراد به شدت محافظه کار را دیدم که خودروهای پارکینگی خود را به سرعت برای فروش وارد بازار کردند... به نظر میرسد اتفاقی در حال وقوع است
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
یکبار هم شما برعکس کار کنید بجای بالا بردن حقوق و دستمزدها قیمت اجناس رو پایین بیارید همیشه چرا کارهای راحت رو انجام میدید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
کاملا مشخص بود و الان مشخص تر شد که قیمت ارز این نیست و پایین تر از این حرف ها است ولی به خاطر مسایل داخلی و جلوگیری از خروج شدید ارز از
کشور مبلغ ریالی ارز بالا نگه داشته شده
لطفا ايشان به حرفهاي دوماه پيش خود وقول پايين امدن ارز توجه كنند
درحوزه ارزسرمایه گذاری نکنید که سرمایه تان ۴ برابربشه دربورس سرمایه گذاری کنیدتا سرمایه تان یک چهارم بشه !!!
پس حتما بکنن...چون 180 درجه فرق میکنه...
سردعوانرخ تعیین نکنید الان دلاردرکانال ۱۵۰۰۰ تومان هست اگر ضرب وتقسیم بلدباشید براساس نرخ برابری یورو که امروز ۱۷۰۵۰ تومان بود الان باید دلار ۱۵۱۷۸ تومان باشه
به چه دلیل نباید سرمایه گذاری کنند؟ چرا خود دولت صندوق ذخیره ارزی داره ؟ دلار برای شما خوبه برای مردم بده؟
چشم
چشمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم!!!!!
خدائیش همش تقصیر این مردمه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!
اونهايي كه تا حالا توصيه هاي آقايون رو گوش كردن ضرر كردن
چشم فرداهمه دلارمونومیفروشبم توبورس سرمایه گذاری میکنبم !!!!!
مشکل از بانک مرکزی است. بانک مرکزی اجازه کاهش نرخ ارز را نمی دهد. وقتی بانک مرکزی نرخ فروش خود را برابر با سقف فروش روز قبل بازار آزاد می گذارد بازار آزاد نرخ را افزایش می دهد. به این شیوه نرخ بالا می ر ود. دلال اصلی ارز خود بانک مرکزیه
پس معلوم شد قيمت فقط دست خودتونه و الا سال قبل كه هيچ خبري نبود رفت رو 19 اما الان كه ديگه نه نفتي و كلي لشگر كشي نظامي و تهديد باز 14؟
از وقتی سود بانکی کاهش پیدا کرد شاهد افزایش نرخ ارز هستیم .الان سود بانکی 18 درصد تورم 35 درصد ؟؟؟؟؟؟؟
جناب آقای همتی، کسی روی پول سرمایه گذاری نمی کند شایعات هم اندکی در ارزش ریال دخیل هستند اما موضوع ارزش ریال نیست خیلی بنیادین تر از این حرف هاست «ریال اعتبار ندارد». می دانید در بازار "بی اعتبار شدن" یعنی چه؟ بگمانم عمق فاجعه را کسی از تصمیم سازان درک نکرده است.
خودتان بهتر از من می دانید ریشه مشکل کجاست اما فقط می گویم که نگویند مردم نمی فهمند: کسانی تصمیم می گیرند یهویی (دقیقا یهویی) ارزش پس انداز تو کارگر را ثلت کنند؛ چگونه توجیه می کنند؟ یه وخ رباخواری ورشکسته نشود! پای امنیت ملی در میان است!!!
دیگر به اقتصاددان نیازی نداریم بگمانم دیگر باید دست به دعا برداریم.
جناب آقای همتی آیا دولت فقط وظیفه اش کنترل اقتصادی ارز هست .؟ هیچ کوشش وعرضه ای در دخالت در بازار روانی ارز ندارد؟آیا قیمت در بازار بر اساس قیمت ارز ذهن شماست یا آنچه در بازار فریاد زده میشود؟قبل ارز جهانگیری بود شاید شما هم میخواهید ارزی به اسم شما معروف شود.؟جناب آقای همتی هر ازچند هنه ارز افزایش 2 تا 3000 تومان افزایش می یابد بعد شما وارد میشوید 100 تا500 کاهش می یابد بعد دم از کنترل ارز در بازار با دخالت بانک مرکزی می زنید؟ جناب آقای همتی در کتابهایی که تدریس میکنید دنبال راه حل برای اقتصاد ایران نگردید که بلایی بر سر این اقتصاد آورده آید که علم از حل معضلات اقتصادی ایران عاجز است. بازار ساز و نوسان گیر و... همه چند نفرند که شما هم آنها را میشناسید. جناب آقای همتی راه را نمیدانبد آدرس غلط به ملت ندهید بگذارید این ملت چندر غازشان را در جایی سرمایه گذاری کنند که ریال به پشیزی نیز نمی ارزد.
جز خود بانک مرکزی هیچ کس نرخ ارز را پایین و بالا نمی کند.
این اقا را چرا عوض نمی کنند؟؟؟
چه قدر شعار شعار شعار؟؟؟؟؟؟
شما که خیلی قدرتمند هستی ارز خودرو بدهید تا ماشین روز وارد شود و این افتضاح کاری دلالان پایان یابد و مزدا ۳ وامانده ۱۰۰ میلیونی نشود ۴۵۰ میلیون
دیگه گول نمیخوریم حتما اگه پس اندازی داشته باشم ارز میخرم رئیس قبلی بانک مرکزی همین حرف روزد گوش دادم وگولشوخوردم دیگه نمیخورم
وقتی میفرمایید تغییر نرخ ارز تابع متغیر های سیاسی و اقتصادی است پس جنابعالی چکاره اید که نظر میدید مردم در ارز سرمایه گذاری نکنند ؟؟ تا کی با شعور مردم توهین باید بشود و شما کی میخواهید عدم کفایت خود را اعلام کنید؟
جز خود بانک مرکزی کسی قیمت ارز را پایین و بالا نمی کند.
ایشان دوباره از امادگی بازار متشکل فرمودند اقا زود زود اقدام کنید کسی جلوتان را گرفته؟؟؟؟؟اگر ندید مانند طرح سکه اتی شود!!!!!!!
اگر ندید جوری بشه که همه بگویند خدا پدر سیف را بیامرزد و این اقا کیه؟
در یکسال که ایشان امده پول مردم را نابود کردید چه طرح اقتصادی برای حفظ سرمایه مردم ارایه کردید؟؟؟؟؟؟
ایشان منتهی ظاهرا قبلا صدا و سیمایی بوده و خیلی حرکات بدن را مدل ارتیستها می ایند منتهی اقتصاد کشور را دارند با این حرکات از بین میبرند.
بانک مرکزی میبینه سکه گرمی چه قدر گران شده در بازار منتهی ثبت نام نمی کند تا مردم بخرند و نخواهند این قدر پول حباب بدهند یا ربع سکه ویا نیم سکه همین طور.
ایشان فقط یک طرفه صحبت می کند همیشه.
خودرو خارجی ارزان شد؟
ارز خودرو خارجی بالای ۵۰۰۰۰ تومان شده اقای رییس کل بانک مرکزی
اشتباه نکنیداقای همتی خریدن ارزسرمایه گذاری نیست حفظ ارزش دارایی هست
شما ارز را به اندازه کافی هر روز به بازار تزریق کن قول میدهم هم ارز ارزون میشه و هم همه فروشنده البته اگر واقعا ذخایر ارزی دارید و قپی نباشه
سرمایه گذاری نکنید. فعل ماضی استمراری بعید التزامی است یعنی بکنید !!!
چشم قربان.
پولهای مردم را یکسال اخیر ارزش ان‌را یک‌چهارم کردید .متشکریم.
اقای رییس جمهور دیشب در افطاری مسئولان‌خواستار ایثار بیشتر مردم شدند ان هم چشم.
اقای رییس بانک مرکزی یک‌دانه نه ۲ تا طرح اقتصادی مفید که امسال ارایه کردید چه بود؟
بورس که قماربازی .تورم ۱۰۰ درصد و سود سپرده ها ۱۸‌درصد و تازه منت سر سپرده گذار بدبخت .
کسی پول دلار و ارز ندارد که مدام میگویند.
با ارز معذرت! ؛ مردم نفس بکشند یا نه؟!
عمو عامل اصلی گرانی خود شما و مجموعه شماست. دنبال پرتقال فروش نباشید.
بهمنی: مردم در ارز سرمابه گذاری نکنند نتیجه دلار گران شد
سیف: مردم در ارز سرمایه گذاری نکنند نتیجه دلار گران شد
همتی : مردم در ارز سرمایه‌گذاری نکنند نتیجه دلار گران شد و میشود و خواهد شد
آنقدر نون مردم را آجر کردید که آجری در خیابانها پیدا نمیشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس