بازدید 9300
۸

وزیر ورزش: اشتباهات داوری سهوی است

کد خبر: ۸۹۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 15 May 2019

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور گفت: در چنین شرایطی جامعه ورزش باید در کنار مردم این شرایط سخت را درک و تحمل کنند، در همین راستا شورای برون مرزی وزارت ورزش نیز حجم اعزام‌ها را به نصف کاهش داده و بر روی رویدادهای مرتبط با کسب سهمیه المپیک متمرکز شده ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی فر در نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی که با آن روبرو هستیم، همراهی جامعه ورزش با مردم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در چنین شرایطی جامعه ورزش هم باید در کنار مردم این شرایط سخت را درک و تحمل کنند، در همین راستا شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان نیز حجم اعزام‌ها را به نصف کاهش داده و با حذف سفرهای غیر ضروری، بر روی رویدادهای که مرتبط با کسب سهمیه المپیک است متمرکز شده ایم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر درک شرایط حساس توسط جامعه ورزش، لزوم صرفه جویی هزینه‌ها در برگزاری اردوها، قراردادها و بقیه موارد را از سوی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری مورد توصیه قرار داد و خاطر نشان کرد: البته در این بین تیم‌هایی که به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند و در شرایط فعلی ذوب‌آهن به مرحله بعدی راه یافته است باید در خصوص رفع نیازهای آنها حرکت کرد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر شرایط خاص اقتصادی جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این شرایط باید در ورزش از جمله فوتبال موجبات شادی و نشاط مردم را فراهم کنیم چرا که حداقل ۵۰ میلیون نفر به نوعی با این رشته درگیر هستند و با آن زندگی می‌کنند به همین دلیل نباید اجازه دهیم رفتار و اظهار نظرهای برخی مربیان، لیدرها، بازیکنان و حواشی تیم‌ها باعث تلخ شدن ذائقه مردم شود.

وزیر ورزش و جوانان به اشتباه‌های داوری در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اشاره کرد و با بیان این که قطعاً این اشتباهات سهوی است؛ فدراسیون فوتبال را نسبت به بررسی اشتباه‌های داوری و ایجاد شرایط مناسب برای به حداقل رساندن این اشتباه‌ها ملزم کرد.

سلطانی فر اهمیت مسائل فرهنگی را در عرصه فوتبال مورد توجه قرار داد و افزود: در این مورد نباید با بعضی توجیهات نباید از خود سلب مسئولیت کنیم و فدراسیون فوتبال باید با استفاده از ابزارهای کنترلی که در اختیار دارد و فارغ از همه فشارها و جوسازی‌ها، برخورد مناسب انضباطی با خاطیان داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان در عین حال تصریح کرد: آنچه مسلم است فدراسیون فوتبال باید با تمهیدات لازم زمینه برگزاری خوب مسابقات را با برخورد با خاطیان از همان هفته اول فراهم کند و ابزار لازم برای تحقق این مهم نیز در اختیار فدراسیون قرار دارد و هر چند که تأمین نظم و امنیت ورزشگاه‌ها با نیروی انتظامی است، اما فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها هم باید در این زمینه در حد وظایف و اختیارات خود موجبات ایجاد یک شرایط مناسب را فراهم آورند.

سلطانی فر استاندارد سازی استادیوم‌ها را نیز در راستای برگزاری خوب رقابت‌های فوتبال مهم بر شمرد و در این راستا یادآور شد: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی تلاش می‌کنیم امکانات لازم را برای استادیوم‌ها فراهم آوریم همان طور که مشکلات ورزشگاه آزادی را برطرف کردیم و استادیوم شهید وطنی قائم شهر نیز در ظرف سه تا چهار ماه ساماندهی شد، در بسیاری از نقاط کشور از جمله تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و مشهد مقدس نیز ورزشگاه‌های خوبی احداث شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت حمایت از تیم‌های مختلف فوتبال ایران به ویژه تیم ملی و تیم‌هایی که به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند، خاطر نشان کرد: فارغ از حرف‌ها و نقل‌هایی که در برخی محافل و فضای مجازی به وجود می‌آید، برای وزارت ورزش و جوانان هیچ کدام از باشگاه‌ها تفاوت ندارند و هر تیمی تلاش خوبی داشته باشد، برای ما مهم و قابل احترام است و سرآمد همه آنها تیم ملی فوتبال ایران است و هر تیمی هم که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند به منزله فوتبال ملی مورد حمایت واقع می‌شود و قطعاً هر تیمی هم به لیگ قهرمانان آسیا برود مورد حمایت قرار می‌گرفت.

سلطانی فر در پایان اهمیت حق پخش تلویزیونی را نیز به منزله حق باشگاه‌ها مورد توجه قرار داد و با اشاره به جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که با رسانه ملی صورت گرفته است، گفت: همه جلسات در نهایت با پیشنهادی از سوی صدا و سیما همراه بوده که با اجرای آن درآمد جدیدی برای باشگاه‌ها حاصل خواهد شد که امیدوارم به نتیجه خوبی در زمینه تحقق حق پخش تلویزیونی منجر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
چرا برایند تصمیم های داوری به نفع دو تیم مطرح تهرانی است و طی فصل چنان برنامه ریزی می کنند که در نهایت یکی از این دو تیم قهرمان شوند برای بررسی صحت این مطلب می توانید داوری های طی فصل این دو تیم و تیم های شهرستانی مطرج مانند سپاهان تراکتور پدیده ذوب اهن را بررسی کنید برای مثال در بازی های هفته قبل به خوبی این رفتار داوران دیده شد
البته داورهم انسانه واحتمال اشتباه داره ولی وقتی همه اشتباهات در یک جهته وبه نفع یک تیم و در جهت یک واقعه مشکوک می شه .....
جناب وزیر چرا این اشتباهات سهوی همه اش به نغع یک تیم خاص و پرطرفدار است که ظاهرا شخص جنابعالی نیز طرفدار همان تیمید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا همیشه سهوا داور به نفع پرسپولیس سوت میزنه جناب وزیر
در لیگی که با اختلاف تعدادگل زده یه تیم قهرمان میشه، 5گل سالم و مردود اعلام کردن و گرفتن حداقل ده امتیاز از استقلال سهویه!!؟؟؟ چرا همه اشتباهات سهوی واسه استقلال و سپاهان و تراکتور بوده؟
اشتباهات داوری سهوی است ، ولی عجیب این هست که اشتباهات فقط به سودی بعضی ها تموم میشه
چطور ۳اشتباه زنجیره ای در یک شب بسود یک تیم خاص اتفاق می افتد؟
آقای وزیر چقدر اشتباه ؟ تا کی اینقدر اشتباه ؟ چرا اشتباه برای همه تیمها یکسان نیست ؟ و ... این موارد کاملا غیر عادی به نظر میرسند البته خودتان بهتر از هر کس دیگه میدانید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر