بازدید 4300

دیدار پوتین و پامپئو با هدف بهبود روابط دو کشور

کد خبر: ۸۹۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ 15 May 2019

رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر امور خارجه آمریکا نشست دوجانبه خود را برگزار کردند؛ نشستی که هدف اصلی آن بهبود روابط میان دو کشور در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین و مایک پامپئو در سوچی با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند. این مذاکرات در محل اقامت بوچاروف ریچی برگزار شد.

این نشست همچنین با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، یوری اوشاکوف، مشاور رئیس‌جمهور و سرگئی ناریشکین، مدیر خدمات اطلاعاتی دولت روسیه برگزار شد.

پیش‌تر، لاوروف و پامپئو مذاکرات دوجانبه‌ای را که تقریباً سه ساعت طول کشید، برگزار کردند. پس از اتمام کار، وزیر امور خارجه روسیه و همتای آمریکایی وی، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، به همتای روسی خود گفته است واشنگتن هیچ‌گونه مداخله‌ای را از جانب مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: من این موضوع را برای لاوروف مشخص کردم که مداخله در انتخابات آمریکا غیرقابل قبول است. در صورتی که روس‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله داشته باشند، رابطه ما از چیزی که هست بدتر می‌شود.

پامپئو گفت: من به آنها توصیه کرده‌ام که چنین کاری نکنند. ما اقداماتی از این دست را برنخواهیم تابید.

وی بیان کرد: تا زمانی که هر دوی ما بتوانیم روی مسائل مختلف مشارکت جدی داشته باشیم، آمریکا برای یافتن زمینه مشترک با روسیه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، دونالد ترامپ این موضوع را به صراحت بیان کرده که انتظار دارد روابط بهتری میان دو کشور وجود داشته باشد.

او ادامه داد: این امر به نفع مردم هر دو کشور خواهد بود و من فکر می‌کنم مذاکرات امروز ما قدمی خوب در این جهت محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری روسیه به پامپئو گفته است احساس می‌کند که رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان بهبود روابط مسکو و واشنگتن است.

پوتین پیش از آغاز مذاکراتش با پامپئو، تأکید کرد: روسیه هرگز در انتخابات آمریکا مداخله‌ای به عمل نیاورده است.

پوتین به پامپئو گفت: همان‌طور که می‌دانید، چند روز پیش افتخار داشتم با رئیس‌جمهوری آمریکا تلفنی صحبت کنم. این احساس به من دست داد که او مایل به احیای روابط آمریکا و روسیه و تعامل در راستای حل مسائل در جهت منافع مشترک است.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ما به نوبه خود یک بار دیگر می‌گوئیم که مایل هستیم روابط به طور کامل احیا شود و امید داریم که اکنون شرایط لازم برای این کار مهیا شده باشد.

از سوی دیگر، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت، زمینه‌های مربوط به منافع مشترک میان آمریکا و روسیه وجود دارد و هر دو کشور می‌توانند همکاری مفیدی در کنار هم داشته باشند.

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار خود با پامپئو به مسائل امنیتی، جلوگیری از گسترش تسلیحات کشتارجمعی، موضوعات زیست‌محیطی و مسائل اقتصادی اشاره کرد.

اوشاکوف پس از این دیدار گفت: پوتین و پامپئو گفت‌وگوهای خوبی داشتند و آغاز اصلاحات روابط بین روسیه و آمریکا را تأیید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر