بازدید 16459
بازار ارز؛

کرکره صرافی‌ها با کاهش قیمت دلار بالا رفت

بازار ارز دومین روز هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد. روندی که از روز گذشته و با افزایش عرضه از سوی بازارساز ارزی و همچنین تزریق درهم، کلید خورده بود. این در حالی است که امروز به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، نرخ ۴۷ ارز در بانک مرکزی نسبت به روز گذشته ثابت ماند.
کد خبر: ۸۹۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 12 May 2019
کرکره صرافی‌ها با کاهش قیمت دلار بالا رفتبازار ارز دومین روز هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد. روندی که از روز گذشته و با افزایش عرضه از سوی بازارساز ارزی و همچنین تزریق درهم، کلید خورده بود. این در حالی است که امروز به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، نرخ ۴۷ ارز در بانک مرکزی نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۹۸) در ساعات ابتدایی شروع بازار، شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم. به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این گزارش، صرافی‌های بانکی و مجاز بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو را با کاهش نسبت به روز قبل، مشخص کرده اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر (ساعت ۱۱) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۷۸۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۴۸۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. این رقم نسبت به روز قبل، ۷۰ تومان و نسبت به پایان هفته گذشته، ۴۷۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد.

همچنین بر این اساس، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۸۰۰ تومان خریداری شده و با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۶۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
 
کرکره صرافی‌ها با کاهش قیمت دلار بالا رفت


نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۵۹۵ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۱۷۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۵۰۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۷۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۲۰ ریال، روپیه هند ۶۰۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۵۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۷۰۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۲۵۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۰۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۷۱۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزارو ۹۶۷ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۲ ریال، روبل روسیه ۶۴۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۴۰۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۲۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۵۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۳۴۲ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۸۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۵۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۱۳۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۹۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۷۵۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۵۴ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۱۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۹۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۴۷۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
مگر چند هزار پایین آمده ؟ همش 400 تومان پایین اومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
ای کاش یک کشور آزاد بودیم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
انتظار داری با یک کامنت اوضاع بازار بهم بریزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
امروز دوشنبه کرکره صرافی ها با افزایش پایین میاد
این سیاست پوسیده بانک مرکزی است که از شرایط سو استفاده نموده و قیمت ها را به 15000 تومان می کشاند و در نهایت کانال 14000 تومان باقی بماند. 10 روز پیش دلار در کانال 13000 تومان بود یک ماه قبل در کانال 12000 تومان و دو ماه قبل در کانال 11000 تومان و .. واقعا افسوس به حال کشور و مردم که اداره کشور بدین صورت انجام می گیرد و بعد از کشور امریکا بعنوان دشمن یاد می شود
دلار تا در نرخ 11 تا 12 تومان ثابت نماند فعالیت اقتصادی ریسک بالای دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
تا دلار 6 یا 7 هزار تومان نشه باید با اقتصاد و رشد اقتصادی خداحافظی کنی..
اگر هر روز نرخ ارز پايين بيايد ( معمولا در ماه رمضان ) خيلى خوبه
اميدوارم زمانى برسد كه نرخ ارز ازاد و دولتى يكى شود .
هر قدر نرخ ارز بالا برود ارزش پول ملي ما كم مى شود
اقاکاشکی ترامپ مرتب بگه بخاطر کارهای ماارزش پول ایران کاهش یافته بانک مرکزی ارزبریزه بازارالبته یک چیزدیگرهم ترامپ گفت که بانک مرکزی نادیده گرفت وآن این بودکه گفت تورم پدرمردمرادرآورده وهرروزقیمتهااضافه میشوداین قسمت راکسی توجه نکرده چه فایده دلارکمی پائین آمده ولی اجناس خیلی بالارفته اندخلاصه بازی بانک مرکزی باترامپ بدک نیست ولی ماکه دلارنمیخواهیم ماارزاق برای زنده ماندن میخواهیم درهرحال بانک مرکزی ماکارش بازی بازی شده مثلا تحریم هابرداشته شده ارتباطات درست شده که دلارپائین بیاید؟ خداعاقبت همه رابخیرکند
پاسخ ها
مهدی خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
شما خبراتو از ترامپ میگیری؟؟؟؟
از وقتی تحریم ها شروع شده متوجه شدم که اصلا دمکراسی برای ملت ایران جوابگو نیست و فقط باید یک نظام مستبد داشته باشیم که در مقابل زیاده خواهی ما ملت بایسته. ما ملتی که به خودمون رحم نمی کنیم انوقت توقع داریم آمریکا و غرب نسبت به ما رحم داشته باشن. خدمون دستی دستی داریم خودمون را بدبخت می کنیم. می ریم دلار و طلا و ماشین و زمین و تن ماهی و ماکارونی و..... می خریم و انبار می کنیم که گرونتر بفروشیم و باعث بدبختی بقیه جامعه که توانایی کمتری دارن میشیم. جهان سوم یک تفکر هست نه یک موقعیت جغرافیایی.
این ارزان شدن نیست دلارزمانی ارزان میشه که بره زیر8 هزارتومن
سقوط بورس و ارزانی دلار ربطی به هم دارد؟
معاون وزیر صنعت می گوید دلار نداریم خودرو دست دوم هم حتی وارد کنیم
خسته نباشند.
بیایند از صرافها بگیرند
آیا دولت که اعلام کرده بازار متشکل ارزی برای دور کردن دلالان از بازار ارز است مگر این دلالان عمده بعضی از این صرافی ها یا صادر کنندگان و دارنده ارز کس دیگری هستند
چندروز هست که شاخص کل بطورمیانگین روزی ۷-۸ هزارواحدسقوط میکند نه صداوسیماونه جرایداقتصادی شتردیدی ندیدی حالا اگرهمین مقداررشدمیکردگوش جهان راکرمیکردند که بورس ذکورد زدو تیترهای حماسی پشت بندش این است معنی ومفهوم عدالت وبیطرفی رسانه ای درانعکاس اخبار !!!!
ترفندي براي خريد مجدد عده اي رانتخوار و فروش به قيمت بالاتر.
جسارت دولت آقای احمدی نژاد در واقعی سازی قیمت سوخت ، اقتصاد ایران را در آن زمان از نابودی رهانید . واقعی سازی قیمت سوخت در آن تاریخ ، خدمت بسیار بزرگی به اقتصاد و آینده ایران بود که کمتر کسی آن را درک و قدردانی نمود . پروژه ای بزرگ ، موفق و مظلوم ؛ مانند مسکن مهر یا استخدام مستقیم کارگران و نیز بهبود اساسی حقوق بازنشستگان .

دولت آقای دکتر احمدی نژاد حقانا خدمات بی بدیلی به مردم انجام داد . خدمات ماندگار دولت آقای احمدی نژاد را فراموش نکنیم . من لم یشکر المخلوق ، لم یشکر الخالق .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
خدمتی که ایشون به ایران کردن را تاریخ فراموش نمیکنه . با یارانه 45 تومنی کل مملکت رو فلج کرد . روستایی که کارش تولید دام و کشاورزی بود با دریافتش کم کم تولید رو کنار گذاشت . شهر نشینا هم که پول آ ب و برق میدادن حالا آب نبات چوبی میخرن باهاش . اثر مخرب مدیریت ایشون الان هویداس که قیمت گوشت و مرغ و همه تولیدات داخلی سر به فلک گذاشته .
الان (ساعت ۱۳:۴۵یکشنبه ۲۲ اردیبهشت) یورو ۱۷۱۰۰ تومان است وقاعدتا برایاس نرخ برابری یورو ودلار بایدقیمت دلار ۱۵۳۰۰ باشه ولی قیمت انرا ۱۴۹۵۰ اعلام میکنند که بگویند دلار زیر ۱۵۰۰۰ تومان است !
عالی
والله امروز که قیمتش 14950 ارز دستوریه
هفته پیش 14950 بود
تازه اگه بشه با این قیمت خرید..
اگه تابناک ارزونتر از این میفروشه من خریدارم
واقعا اگر امریکا به جای اینکه اینهمه به خودش افتخار کنه ، بره جلوی افزایش بی رویه ی نرخ دلارش رو بگیره که اینهمه افسار گسیخته بالا نره ، نشون میده که اقتصادش داره خراب میشه. از ما یاد بگیره که هر روز داره قیمت ریال ما کاهش پیدا میکنه.
ازیک هفته قبل شاخص کل بورس حدود۲۵ هزارواحد سقوط کرده انگارنه انگار ! صداوسیما و مطبوعات تخصصی اقتصادی تقریبا هیچکدام کوچکترین انعکاسی ازاین خبرمهم درصفحات اول نداشتند حالااگرقیمت دلاریاطلا یامسکن اینقدرکاهش پیدامیکرد شاهد انواع تیترهاومصاحبه های کارشناسی وگزارش های تحلیلی می بودیم !!!
این اقدامات بانک مرکزی وبیثباتی ارزش پولمان باعث عدم سرمایه گذاری وایجادبیکاری بیشر میشود دلار۳۰۰۰ تومانی یکبارمیشود ۱۹۰۰۰تومان یکبارخریدوفروشش ممنوع میشودانوقت میشود۱۲۰۰۰تومان وهمینطوربالاوپایین رفتن ارزش پول ملی درچندماه ،آیا خودرئیس محترم بانک مرکزی جرات میکننددراین شرائط دست بکاری اقتصادی بزنند؟؟؟
قیمت واقعی دلار 6 یا 7 هزار تومان بیشتر نیست...! همه ی این قیمتها کاذب و بی اساسه...مردم از ترس دلار و سکه جمع کردند...!چه ملتی ما داریم...یک مشت دلال
فقط دلار 7 تومان را قبول داریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار