بازدید 4596

کشور، با پول نفت آن‌طور که باید آباد نمی‌شود

کد خبر: ۸۹۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 04 May 2019

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: کشور با توانایی‌ها، افکار، خلاقیت‌ و دست‌های مردم است که آباد می‌شود. کشور با پول نفت آن‌طور که باید و شاید آباد نمی‌شود؛ ما بستر مناسبی را فراهم می‌کنیم که مردم بتوانند خلاقیت‌ها و توانمندی‌هایشان را بروز دهند و زندگی خود را ارتقا دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد سعیدی‌کیا امروز در مراسم واگذاری شش‌هزارمین واحد مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که در شهر جدید گلبهار برگزار شد، عنوان کرد: سه سال و نیم است که وام‌های روستایی یارانه‌دار می‌دهیم. بانک سینا به روستاییانی که طرح مناسبی دارند وام می‌دهد و اگر توجیه اقتصادی داشته باشند وام و تضمین می‌آورد.

سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ به هر استانی ۲۰ میلیارد تومان و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ هم ۲۵ میلیارد تومان وام تخصیص داده‌شده و برای هر طرح در حال حاضر دو و نیم میلیارد تومان داده می‌شود. با این لحاظ که به هر استان یک طرح پنج میلیارد تومانی داده می‌شود، تاکنون بیش از سه هزار طرح در بانک تصویب شده و نزدیک به ۲۷۰۰ طرح، وام گرفته‌اند و بیشتر از ۱۷۰۰ طرح نیز به بهره‌برداری رسیده و تولیدشان در کشور است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: یک منطقه را نیز به کمک استانداری انتخاب می‌کنیم و تحت پوشش می‌گیریم و ۱۰ میلیارد دیگر برای آن وام در نظر گرفته خواهد شد.

سعیدی‌کیا با اشاره به واگذاری شش‌هزار واحد مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول عنوان کرد: در این کار دو نکته مهم است؛ خدمت به قشر محروم و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کشور برای انجام این خدمت که موضوع دوم برای کشورداری مهم‌تر است.

وی ادامه داد: معمولاً زمانی که مسئولیتی را به چند دستگاه می‌دهیم خوب در نمی‌آید. اما این‌بار کار به صورت یکپارچه درآمده و همه مانند یک تن واحد کار را جلو برده‌اند.

سعیدی‌کیا گفت: ما همه کسانی را که فرزندان سه تا شش قلو دارند و ناتوان در اداره فرزندانشان هستند حدود دو سال است که تحت پوشش گرفته‌ایم. مورد دیگر این است که همه خانم‌های بارداری که در روستاها هستند و در تغذیه مشکل دارند، برای این که کودک، سالم به‌دنیا بیاید تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به دلیل این که هزینه‌های نگهداری از آن فرزندان برای کشور و خانواده بسیار زیاد است، از چهار ماهگی بارداری تا شش ماهگی فرزند، سبد کالا را به دست فرد می‌رسانند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان کرد: در کشور برای توسعه روستاها زیاد خرج کرده‌ایم؛ آب، گاز، تلفن، برق و حتی اینترنت هم برده‌ایم، این‌ها لازمه آبادانی است اما کفایت نمی‌کند. زمانی که رهبری به من گفتند یک منطقه را بروید، آباد کنید به راه‌حل‌هایی رسیدیم و به مدلی تبدیل شده که باید رفع نقص شود.

وی گفت: در حال حاضر پروژه محور کار نمی‌کنیم. این نکته بسیار مهم است، ما در آن‌جا مردم محور کار می‌کنیم؛ کشور با پول نفت آن‌طور که باید و شاید آباد نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار