بازدید 17385
۸

تحرکات سرکرده «تیم ب» برای کشاندن آمریکا به دو جنگ!

به طور کلی، به نظر می رسد، سرکرده تیم ب بر این باور است، تنها راهکار برای مقابله با دشمنان آمریکا اقدام نظامی علیه آن هاست؛ مسأله ای که چندان مورد موافقت متحدان آمریکا نیست و شکاف هایی میان واشنگتن و متحدان آن ایجاد کرده است. کسی که دیدگاه هایی شدیدا ضد ایرانی را دنبال می کند و بارها در نوشته ها و اظهارات خود، از لزوم حمله نظامی به ایران سخن گفته است.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 02 May 2019

بسیاری از ناظران بر این باورند که یکدستی و اجماع واحدی بر سر سیاست خارجی آمریکا در دولت دونالد ترامپ وجود ندارد و به رغم همه اقدامات یکجانبه ای که ترامپ و تیم سیاست خارجی و امنیت ملی او، در پیش گرفته اند، تفاوت های میان جهت گیری های نهایی دونالد ترامپ و حلقه مشاوران او وجود دارد.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، یکی از افرادی که به رغم نزدیکی مواضعش به ترامپ، دیدگاه های تندتر و تهاجمی تری را نسبت به ترامپ در عرصه سیاست خارجی دنبال می کند، جان بولتون مشاور امنیت ملی است؛ کسی که دیدگاه هایی به شدت ضد ایرانی را دنبال می کند و بارها در نوشته ها و اظهارات خود، از لزوم حمله نظامی به ایران سخن گفته است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از برنامه «تیم ب» متشکل از بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید برای کشاندن ترامپ به سوی جنگ با ایران پرده برداشته و عنوان کرده بر خلاف ترامپ که به دنبال به راه انداختن جنگ با ایران نیست، تیم ب در پی متقاعد کردن او برای حمله نظامی به ایران هستند.

در این میان، بدون تردید سرکرده و هدایت کننده تیم ب را باید جان بولتون دانست؛ کسی که در پی متقاعد کردن ترامپ برای مداخله نظامی در ونزوئلا نیز است.

در این مورد، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلب عنوان کرده که بولتون قصد دارد، تا آمریکا را به انجام عملیات نظامی در ونزوئلا ترغیب کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مشاور امنیتی دونالد ترامپ جان بولتون، بر سیاست تحریک آمیز آمریکا در قبال ونزوئلا اصرار دارد.

واشنگتن پست در مقاله خود می نویسد: ترامپ به گونه ای تمایل به حمله به ونزوئلا را از خود نشان نمی دهد. رئیس جمهور ایالات متحده در میان سخنان خود بارها اشاره کرده که بولتون خواهان اقدامات نظامی و جنگ است.

تحرکات سرکرده «تیم ب» برای کشاندن آمریکا به دو جنگ!

به نقل از سخنان دو مشاور ترامپ، وقتی سخن از ونزوئلا به میان می آید، ترامپ شروع به صحبت در خصوص وقایع سیاسی در فلوریدا و یا باشگاه گلف خود می کند. احتمالا رئیس جمهور آمریکا خواهان اقدامات نظامی طولانی مدت در ونزوئلا نیست.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند. در سی ام آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به «غصب حکومت» پایان داده شود. این حوادث، کودتا در ونزوئلا نامیده می شود.

به طور کلی، به نظر می رسد سرکرده تیم ب بر این باور است که تنها راهکار برای مقابله با دشمنان آمریکا اقدام نظامی علیه آن هاست؛ مسأله ای که چندان مورد موافقت متحدان آمریکا نیست و شکاف هایی میان واشنگتن و متحدان آن ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۸
همین امروز قیمت جهانی نفت تا چهار دلار تا این لحظه سقوط کرده. به این خاطر که تولید نفت امریکا به رقم تاریخی 12.300 میلیون بشکه رسیده و در تنها یک هفته دخایر نفت امریکا ده میلیون بشکه افزایش یافته. همه اینها به این خاطر است که ششماه بود که تولید نفت امریکا به خاطر نبود خط لوله کافی توان انتقال ار مراکز تولید به سواحل و صادرات را نداشت. امریکا ششماه پیش به 8 کشور برای خرید نفت ایران معافیت داد تا بازار به هم نخورد تا خطوط لوله جدید به مرحله بهره برداری برسد. حالا این خطوط به مرحله بهره برداری رسیده و از انجا که انبارهای محلی شرکتها در مناطق تولید نفت لبریز بود ولی با این خطوط جدید سیل نفت از این انبارها به سوی بازار مصرف جاری شده پس باید صادرات نفت ایران از بازار حذف بشه و تولید عربستان و اوپک هم کاهش بیابد. تولید و درامد نفتی پوتین و روسیه را هم به شرطی که با برنامه های استراتژیگ امریکا همکاری کنند از این کاهش مستثنی کردند. دیگر چرا جنگ؟!
بزن هممون رو بکش راحت بشیم از این گرونی ها
با این تیترها لطفا آب به آسیاب دشمن نریزید. امریکا براش بدلایل متعدد امکان مقابله نظانی وجود نداره. تنها راهش فشار اقتصادی حداکثره که کور خونده.
کشم شمشیر مینایی که شیر از بیشه برخیزد
زنم بر فرق پاسکوویچ که پطر از قبر برخیزد.
مذاکره یعنی تسلیم بی قید و شرط
جنگ یعنی جنگی نامنظم که یک طرف ان ایران و طرف دیگر ان امریکا و اسرائیل و گروه های تروریستی مثل داعش و النصره که هزینه های نظامی ان توسط عربستان‌ پرداخت خواهد شد
تیم الف و ب باهم مسابقه بدهند. بنده با تکیه بر دانش و هوش عمیق و مطالعاتهای زیادم ارز میکنم مردم عزیز ما فعلا پیاز نخرند همینطور ماکارونی و خودرو و بنزین و خرما و لبنیات هم فعلا نخرند. مسکن هم سی چهل سال نخرند فعلا. سفرخارجه هم فعلا نروند تا از شعب ابی طالب خارج شویم. و این مختصر گرانی را پشت سر بگذاریم باتوجه به عمق استرانتجیک ایران از جزایر لانکرهاوس تا شمال لاس وگاس میتوانیم دشمن را بزانو درآورند.
امیدوارم ظریف در کارش موفق بشه.
یه مشت احمق جمع شدن توی این تیم ب اینقدر شعور و فهم سیاسی ندارند که نیازی به جنگ نیست.مردم الان دیگه با هم نیستن هرکسی به فکر منافع خودشه فشار اقتصادی یه کم دیگه زیاد تر بشه همه هم رو تناول می کنن نمونش صف بنزین بعد از انتشار خبر افزایش قیمت بنزین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار