بازدید 6942
۳

برگزاری مراسم تغییر امپراتوری در ژاپن

کد خبر: ۸۹۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 30 April 2019
مراسم تغییر امپراتوری ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو در حال برگزاری است که طی آن «آکی‌هیتو» از قدرت کناره گیری و «ناروهیتو» ولیعهدش جایگزین وی خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مراسم تغییر امپراتور ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو روز سه شنبه صبح به وقت محلی برگزار شد و طی آن آکی‌هیتو از قدرت کناره گیری و ناروهیتو ولیعهدش به جای وی بر تخت امپراتوری جلوس خواهد کرد.

آکی هیتو از ژانویه ۱۹۸۹ بعد از مرگ «هیروهیتو» امپراتور ژاپن شده بود.

این مراسم همچنان در حال برگزاری است.

در این مراسم علاوه بر خاندان سلطنتی، مقامات عالیرتبه ژاپنی از جمله «شینزو آبه» نخست وزیر، روسای مجلس و دیوان عالی قضایی این کشور نیز حضور دارند.

طبق سنت در ژاپن ترتیب برگزاری مراسم اینگونه است؛ ابتدا آکی هیتو در حضور مقامات دولتی کناره گیری خود را رسما اعلام خواهد کرد.

*طبق قوانین، آکی هیتو تا نیمه شب سه شنبه همچنان امپراتور ژاپن خواهد بود.

* سپس در مراسمی جداگانه ناروهیتو ولعیهد ۵۶ ساله ژاپن به صورت رسمی ادای سوگند خواهد کرد و از ابتدای صبح چهارشنبه رسما امپراتور ژاپن خواهد شد.

آکی‌هیتو امپراتور ۸۲ ساله در مرداد ماه ۱۳۹۵، در سخنرانی از تلویزیون به مردم کشورش ابراز داشت که به دلیل سن و سال بالا و وضعیت سلامتی‌اش، قادر به ادامه مسئولیت نبوده و سلطنت را ترک می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی. آر. تی» در حالی که در قوانین موجود در ژاپن حکمی در زمینه ترک سلطنت در چنین شرایطی وجود ندارد، ولی برای ترک سلطنت از سوی آکی‌هیتو، تغییرات قانونی انجام شده بود.۱۳۹۵/۵/۱۸
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
چه خوب ! یک مقام عالی رتبه وقتی میبینه وجودش موثر نیست جاش رو به لایق ترین ها میده. چه فرهنگ بالایی.به امید روزی که ما به چنین جایگاهی برسیم.
اینقدر احساس مسئولیت و نظم کاری براشون مهمه که تا نیمه شب امپراتور بزرگ هنوز خدمت میکنند و از صبح فردا ؛ حکم جدید تنفیذ میشه . اگه اونجا کشوره , اگه اونها مسئول هستند , ما کجا هستیم.... ؟؟؟؟
در ۸۲ سالگی به دلیل سن و سال بالا و وضعیت سلامتی‌اش، قادر به ادامه مسئولیت نبوده و سلطنت را ترک می‌کند.

کاش اینجا هم میشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر