بازدید 5920

اسکاتلندی ها پرچم استقلال خواهی برافراشتند

کد خبر: ۸۹۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 29 April 2019

رهبر حزب ملی اسکاتلند: خواست مردم راه آینده را ترسیم خواهد کرد و لندن هم نمی تواند مانع آن شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، اسکاتلندی ها که در همه پرسی برگزیت بیشترشان به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند باردیگر ساز جدایی از انگلیس را به صدا دراوردند و پرچم استقلال خواهی برافراشتند.

رهبر حزب ملی اسکاتلند در نشست ویژه این حزب در ادینبورو مرکز اسکاتلند، نظام پارلمانی بریتانیا را در هم شکسته توصیف و تصریح کرد: مردم اسکاتلند خودشان باید راه اینده و سرنوشتشان را انتخاب کنند.

نیکولا استورجن با اشاره به رای بالای مردم اسکاتلند در همه پرسی تیر ماه 1395 برای ماندن در اتحادیه اروپا و نیز شکست دولت مرکزی در پیشبرد مطلوب برگزیت گفت: رویکرد استقلال از بریتانیا بر اساس منافع مردم اسکاتلند در دستور کار است و هیچ چیز نمی تواند مانع از اجرای خواست مردم شود.

رهبر حزب ملی اسکاتلند که بارها خروج از اتحادیه اروپا را به زیان اسکاتلند توصیف کرده است گفت: خواست مردم و منافع اسکاتلند راه آینده را ترسیم خواهد کرد و لندن هم نمی تواند مانع آن شود.

در نشست بهاره حزب ملی اسکاتلند همچنین درباره ارکان و ساختار اقتصادی و واحد پول مستقل اسکاتلند پس از استقلال تصمیم گیری شد تا در صورت جدایی از بریتانیا به سرعت جایگزین و خلاء های احتمالی پر شود.

چالشهای اقتصادی و پولی از جمله مواردی بود که در همه پرسی قبلی موجب شد استقلال اسکاتلند از انگلیس با اندکی تفاوت رای نیاورد.

تب جدایی اسکاتلند از انگلیس که پس از همه پرسی قبلی فروکش کرده بود با برگزیت بالا گرفته است و با ابهامات و نابسامانی های ناشی از برگزیت روز به روز بیشتر شده است.

بریتانیا یا انگلستان شامل چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است که درخواستهای جدایی طلبانه که وزن سیاسی و اقتصادی انگلیس را بیش از پیش تضعیف می کند موجب نگرانی دولت مرکزی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر