بازدید 3564

شیوع ابولا در کنگو ۹۰۰ قربانی گرفت

کد خبر: ۸۹۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 28 April 2019

وزارت بهداشت کشور کنگو اعلام کرد که از ماه آگوست (مرداد - شهریور) سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) تاکنون ۹۰۰ نفر براثر شیوع بیماری ابولا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش وزارت بهداشت کنگو آمده است: یک هزار و ۳۹۶ نفر به بیماری ویروسی ابولا مبتلا شدند که ۹۰۰ تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند؛ بنابراین گزارش، ۳۹۴ نفر نیز از مبتلایان به بیماری ابولا سلامتی خود را دوباره به دست آوردند.

سخنگوی وزارت بهداشت کنگو گفت: موج کنونی ابولا بدترین مورد در تاریخ کنگو است و پس از اوگاندا و غرب آفریقا بزرگترین موج این بیماری در قاره آفریقا است.

پیشتر به دنبال شیوع بیماری ابولا در کنگو، سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر گسترش این بیماری در کشور‌های دیگر هشدار داده بود.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، نخستین مورد از ابتلا به این بیماری در منطقه شهری در امبانداکا، شهری با حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت در جمهوری دموکراتیک کنگو ثبت شده است.

بیماری ویروسی ابولا (Ebola virus disease) یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود.

نشانه‌های این بیماری معمولا دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، درد‌های ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند.

معمولا حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار