بازدید 9239

مقتدی الصدر، سفارت آمریکا را تهدید به حمله کرد

کد خبر: ۸۹۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 27 April 2019

رهبر جریان الصدر عراق برای مقابله با مداخله خارجی در این کشور، پیشنهاد داد سفارت آمریکا در بغداد بسته شود.
مقتدی الصدر، سفارت آمریکا در بغداد را تهدید به حمله کرد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر و رئیس ائتلاف سائرون عراق، سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد را تهدید کرد.

الصدر شنبه (۷ اردیبهشت) در بیانیه‌ای از افزایش آنچه که مداخله در امور عراق می‌خواند، ابراز نگرانی کرد و برای خروج عراق از این وضعیت چند پیشنهاد داد که بستن سفارت آمریکا یکی از آن‌ها است.

او گفت که عراق نباید در درگیری‌های سیاسی و عقیدتی بین ایران و اتحاد دوجانبه آمریکایی-صهیونیستی (ترامپ و نتانیاهو) به اجبار وارد شود.

رهبر جریان الصدر عراق گفت که به دنبال حفظ روابط خوب با ایران است به گونه‌ای که خاک عراق به جایی برای حمله به ایران تبدیل نشود و سیاست‌های تهران نیز منجر به ضرر و زیان به کشور و مردم عراق نشود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به هنگام حضور در پایگاه هوایی عین الاسد عراق جهت دیدار با نظامیان آمریکایی به مناسبت عید کریسمس، گفته بود که آمریکا از عراق، ایران را رصد می‌کند.

الصدر گفت عراق از «جنگ صدام» با ایران، تداوم جنگ‌ها، حمله به کویت و اشغال این کشور، سیطره اشغالگری آمریکا و هیمنه تروریسم بر عراق تا به امروز آسیب‌های زیادی دیده است و مردم، دولت، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی این کشور باید خود را از این درگیری‌ها دور کنند.

به گزارش شبکه سومریه، رهبر ائتلاف سائرون پیشنهاد داد که دولت عراق هیأت‌‌هایی به اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد اعزام کند تا با آن‌ها درباره دور کردن عراق از هرگونه درگیری در منطقه صحبت کرده و از راه‌حل‌های آن‌ها استفاده کند.

مقتدی الصدر همچنین گفت که هیأتی به عربستان سعودی فرستاده شود و بین این کشور و ایران جهت دست‌یابی به راه‌حل وساطت کند.

او سفارت آمریکا را تهدید به بستن و حمله به آن کرد و گفت که اگر عراق به اجبار وارد درگیری‌‌ها در منطقه شود، باید سفارت آمریکا در عراق بسته شود؛ در غیر این صورت این سفارتخانه در تیررس نیروهای مقاومت قرار خواهد گرفت.

مقتدی الصدر همچنین خواستار توقف فوری جنگ در یمن، بحرین و سوریه و کناره‌گیری حاکمان این کشورها از قدرت شد.

رهبر جریان الصدر عراق همچنین پیشنهاد داد که نیروهای وابسته به الحشد الشعبی عراق و سایر نیروها از سوریه خارج شده و به عراق برگردند.

او گفت که در صورت تداوم آسیب‌های اتحاد ترامپ و نتانیاهو به عراق و امنیت و مردم آن، دولت عراق باید مقابله به مثل کند و از خود در برابر «اتحاد آمریکایی - صهیونیستی» دفاع کند.

مقتدی الصدر همچنین پیشنهاد داد که دولت عراق با ایران و عربستان تفاهم‌نامه‌های دوجانبه یا سه‌جانبه‌ای جهت تحقق صلح امضا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر