بازدید 6518

چرا صادرات نفت ایران به صفر نمی‌رسد؟

کد خبر: ۸۹۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 27 April 2019
یک نماینده مجلس معتقد است که تحریم‌های آمریکا تأثیری در به صفر رساندن فروش نفت ایران ندارد.

به گزارش «تابناک» قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به تحریم آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت: این تصمیم آمریکا عملیاتی نمی‌شود، زیرا کشوری مانند ایران که عضوی تأثیرگذار در "اوپک" (سازمان کشور‌های صادرکننده نفت) است، تحریم‌ها و تهدیدات نمی‌تواند مانعی برای فروش نفت باشد.

وی با تأیکد بر اینکه، جمهوری اسلامی ایران همواره طی ۴۰ سال اخیر مورد تهدید و تحریم آمریکا بوده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با اصل موجودیت نظامی به نام "جمهوری اسلامی ایران" مشکل ماهوی دارند و برای کارشکنی در مسیر کشور و نظام نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلانی فرمودند، "ما به هر مقدار که بخواهیم و نیاز داشته باشیم، نفت‌مان را می‌فروشیم"، اما آمریکایی‌ها نیز باید بدانند که این سیاست جدید آن‌ها نیز مانند دیگر اقدامات خصمانه‌شان به نتیجه نمی‌رسد.

ساعدی، به صفر رساندن فروش نفت ایران با تحریم‌های آمریکا را امری غیرممکن دانست و گفت: ایران همواره مشتری نفت خود را در دنیا دارد، زیرا کشوری است که سال‌های متمادی به عنوان صادرکننده نفت، مطرح بوده است.

وی افزود: پالایشگاه‌های بسیاری از کشور‌های مشتری نفت ایران، با نفت سبک تولیدی توسط ایران همخوانی و سازگاری دارد و تغییر در ماههیت پالایشگاه برای این کشور‌ها هزینه‌بر است، بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی نفت ایران را بخرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی‌های جدی برای به صفر رساندن فروش نفت ایران وجود ندارد، اما باید تمهیداتی برای کاهش درآمد‌های نفیت در بودجه نیز مدنظر قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
بابا مگه صفر با الان فرقی میکنه الان هم بدبختیم مردم عامه .وقتی زیر آب هستی چه یک وجب چه صد وجب چه صفر چه یک ملیون بشکخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
اینها به جای اینکه یک راه درتسی برای افزایش صادرات نفت به بالای دو و نیم میلیون بشکه پیدا کنند دارند روضه میخوانند که صادرات نفت صفر نمیشه!!!! عجب. یعنی اگر دویست هزار بشکه هم صادر کنیم خوبه؟
مردم میخوان بدانند چرا باید این اتفاق بیافتد . چرا باید گرسنگی بکشیم
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
جهت اطلاع جنابعالی معضل بهداشتی بزرگی که با آن روبرو هستیم اضافه وزن و چاقی است که 60 درصد از جامعه به آن مبتلا هستند. اگر منظور شما از گرسنگی گرانی است بحث جداگانه ای دارد و برای کشوری در حال جنگ اقتصادی تمام عیار با یزرگترین قدرت اقتصادی دنیا طبیعی است. به نظر می رسد این شرایط ناگزیر است و صرف نظر از این که من حامی جمهوری اسلامی باشم یا خیر وقتی استقلال ایران به عنوان کشور من هدف دشمن باشد و این دشمن هم بزرگترین قدرت دنیا باشد ایستادگی تا شکست دشمن وظیفه من خواهد بود. ما نیز همچون اسلاف خودمان وظیفه داریم ایران را سرافراز و سلطه ناپذیر و حاکم بر سرنوشت ملت خویش نگهداریم. . انتقاد به حکومت بماند برای بعد از شکست دشمن خارجی که دشمنی را به اعلا درجه نمایان کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
فلسطین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
ما الان سی سال است انواع سوالات را میپرسیم و لی حتی یک جواب سرراست هم نداده اند. زندگی ما در این سی سال نابود شده. توجه کنید که چند بحران اقتصادی شدید خانمان برانداز را پشت سر گذاشته ایم از سال 70 تا الان؟ هر کدام از این بحرانها شمار زیادی از مردم را به خاک سیاه نشاند و عده ای را هم به ثروتهای نجومی رساند. حالا کی جوابگو است؟
همه این حرفها و امید بستن به دوسال دیگه ک شاید ترامپ نباشد یعنی ما کار خاصی در این زمینه تحریم ترامپ و خروج آمریکا و اروپا از برجام انجام نمی دهیم .
و با کورسویی از امید تا حد مرگ پیش می رویم.
آنها هم نمی خواهند کلا شما نفت صادر نکنید تا نکند تنگه هرمز را ببندید. بلکه شما را بازی می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
دقیقا همین است! دارند اینها را مدیریت میکنند. هم آمریکا و هم اروپا و هم روسیه و چین! هند و ترکیه هم به نفع خودشان استفاده میبرند از این اوضاع! بعد آقایان روزی سه بار اظهار نطر میکنند که صادرات نفت ایران صفر نمیشود! اگر مرد میدان هستید که باید صادرات نفت را به بالای سه میلیون بشکه برسانید
" آن‌ها ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی نفت ایران را بخرند."!
البته ظاهرا ما هم تحت هر شرایطی (زیر قیمت بازار ) باید نفت خود را بفروشیم.به قول گفتنی بدو بیا آتیش زدیم به مالمون حراجش کردیم این میراث گذشتگان و سرمایه آیندگان را!
چون برای نفت بشکه ای 10-15 دلار تو دریا همیشه مشتری هست .
بگفته مقامات امريكايى عمده كشورهائيكه ازدستورات امريكا تمكين نمى كنند وامريكا انها دشمن خود مينامد بدون مشخص كردن اولويت انها عبارتند چين روسيه كره شمالى وايران امريكا هركدام از اين كشورها را كه به زانو دراورد فشاربرديگر گشورها افزايش خواهد داد پس سه كشور ديگر چاره اى جز خريد نفت ايران را ندارند ونمى گذارند نفت ما زمين بماند
چون دقیقا صفر میشه
راست می گه به صفر نمی رسه مثلا حدودا 0.2 می رسه! مسئولین ما از آمریکایی ها خیلی باهوش ترن
برای ایران با آن سابقه تولید وبا آن منابع غنی، زیر یک میلیون بشکه در روز، همان « صفر» است
یعنی الان با عدد صفر مشکل دارید؟ مثلا اگه بشه دویست هزار ایرادی نداره؟؟؟ تازه اونم با حداقل ده بیست دلار زیر قیمت بازار و البته اینکه پولی قرار نیست بدن و دارو و غذا خواهند داد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار