بازدید 8495

حمله با مشت به «خط قرمز» وزیر و تجویز نسخه همیشگی!

برای بررسی این موضوع می‌شود از واکنش مشاور مدیرکل آموزش و پرورش به رویداد اخیر شروع کرد: آنجایی که به جای اظهار نظر درباره رفتار معلم، بر نوع رابطه سازمانی وی با آموزش و پرورش تاکید شده و عامل وارد آمدن آسیب به چشم دانش آموز، «نیروی شرکتی» نامیده شده است. ترکیبی عجیب و غریب که جایگزین «معلم» شده است.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 23 April 2019
تابناک اجتماعی -
«"تنبیه"خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است حتی اگر این تنبیه به صورت لفظی باشد، ولی به طور کلی نباید بخاطر یک مورد تخلف کل آموزش و پرورش را زیر سوال برد.»

به گزارش «تابناک»، این جمله‌ای است که یکی دو ماه پیش بطحایی، وزیر آموزش و پرورش بر زبان آورد تا تاکید کند که مخالف تنبیه در مدارس است. رویدادی که در هر سال تحصیلی نمونه‌های پرشماری از آن در رسانه‌ها بازتاب می‌یابد و به سرعت به فراموشی سپرده می‌شود.

اتفاقی تکراری که امروز نسخه جدید آن کلید خورد. نسخه جدیدی که خبرش را روزنامه ایران درج کرده و از این قرار است که دانش آموزی در یکی از دبیرستان‌های تهران بر اثر مشت معلم روانه بیمارستان شده و بخشی از بینایی اش را از دست داده است.

رویدادی که پدر این دانش آموز دلیل وقوعش را ضربه مشت معلم به صورت و عینک پسرش ذکر کرده که ظاهرا نتوانسته به سوالی که معلم از وی پرسیده بود پاسخ بگوید و معلم را به این باور رسانده که حواسش به درس نبوده است. مشتی که فرم و شیشه عینک را در چشم دانش آموز فرو برده و به شبکیه، قرنیه و صلبیه چشم آسیب زده است.

اتفاقی شوم که به گفته مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران، عامل رقم زدن آن «نیروی شرکتی» بوده است. توصیفی عجیب از معلمی که ترجیح داده به جای رجوع به قوانین تنبیهی در مدارس، خود شخصا دست به کار شده و دانش آموز خاطی را تنبیه نماید و نتیجه، آسیب بینایی به دانش آموز بوده است.
 
حمله با مشت به «خط قرمز» وزیر و تجویز نسخه همیشگی!

اکنون اگر به این نکات، ممنوع شدن ورود این «نیروی شرکتی» به همه مدارس و همچنین ارجاع پرونده مدیر مدرسه به هیات تخلفات اداری را اضافه کنیم، داستان تکمیل می‌شود. داستانی که طی چند روز به غایت داغ می‌شود و اوج می‌گیرد و در نهایت به همین سرعت که مطرح می‌شود، از یاد‌ها می‌رود و فراموش می‌شود تا وزیر به سادگی بگوید «تنبیه خط قرمز است» و «همه را زیر سوال نبرید»!

کدام خط قرمز؟ خط قرمزی که مدام زیر پا گذاشته می‌شود و هر بار رد شود، می‌شود تاکید کرد که یک مورد است و نباید به همه تعمیمش داد؟ مواردی که ظاهرا به باور امثال وزیر می‌بایست بر آن‌ها چشم بست چراکه ممکن است همه زیر سوال بروند. اما کدام همه؟ شاید قابل تامل‌ترین نکته ماجرا همین باشد؛ این که منظور وزیر از همه کیست و چه کسی از چشم بستن بر این موارد منتفع می‌شود؟

برای بررسی این موضوع می‌شود از واکنش مشاور مدیرکل آموزش و پرورش به رویداد اخیر شروع کرد: آنجایی که به جای اظهار نظر درباره رفتار معلم، بر نوع رابطه سازمانی وی با آموزش و پرورش تاکید شده و عامل وارد آمدن آسیب به چشم دانش آموز، «نیروی شرکتی» نامیده شده است. ترکیبی عجیب و غریب که جایگزین «معلم» شده است.

دستکاری کوچکی در ماجرا که می‌تواند ماجرای رخ داده را خاص کرده و از طرح این سوال جلوگیری به عمل آورد که چرا معلم ترجیح داده تنبیه دانش آموز را شخصا تعیین کرده و اجرایی نماید و به سراغ قوانین و مقررات ویژه تنبیه نرود؛ نادید گرفتن فصل ششم آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۹ که به استناد ماده ۵ قانون تاسیس این شورای عالی در مجلس شورای اسلامی، معتبر و لازم الاجراست و در ماده ۷۷ آن تاکید شده که هرگونه تنبیه غیر از موارد مندرج در ماده ۷۶ ممنوع است.

آیین‌نامه‌ای که در ماده ۷۶ آن تاکید شده تنبیه‌های مجاز از این قرار هستند: «۱- تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی، ۲- تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس مربوطه، ۳- تغییر کلاس در صورت وجود کلاس‌های متعدد در پایه، با اطلاع اولیای دانش‌آموز، ۴- اخطار کتبی و اطلاع به، ولی دانش‌آموز، ۵- اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی، ولی دانش‌آموز حداکثر برای سه روز، ۶- انتقال به مدرسه دیگر»

تنبیه‌هایی که به باور بسیاری، کارایی لازم را ندارند و زمینه ساز بسیاری از حوادثی هستند که در مدارس رخ می‌دهند. حوادثی که راه جلوگیری از بروزشان، کارآمد کردن قوانین تنبیهی است که کار کارشناسی و طی کردن پروسه‌ای سخت را می‌طلبد و ظاهرا ترجیح مسئولان به جای آن، استثنا خواندن حوادث و سکوت در قبال آنهاست. اینکه جوری رفتار کنند که نه معلم‌ها رنجیده خاطر گردند و نه دانش آموزان مقصر جلوه داده شوند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۵
با عرض ادب و سلام ؛ با توجه به اینکه من خودم فرهنگی هستم حرکت این معلم را محکوم کرده و خیلی متاسفم که این موارد دیده میشود ؛ باید ریشه یابی شود که چرا خشونت درجامعه اپیدمی شده حتی دربین قشر فرهنکی ما و خط قرمز وزیر ما باید دوسویه باشد بی احترامی و توهین به کارمندش نیز باید خط قرمز او باشد من و چهارتن از همکارانم در دبیرستان مورد ضرب وشتم ولی دانش آموزی قرارگرفتیم که دانش آموز رادقیقا با همین مواردی که شما به عنوان تنبیه مجاز نام ببردید تنبیه نموده بودیم . قرنیه یکی از همکاران خراش برداشت و در محیط مدرسه رعب ووحشت ایجادشد . این رفتارها از هر کس سر بزند محکوم است چه معلم باشد یا ولی دانش اموز ... خواهشا ا ین مشکلات ریشه یابی و درمان شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اقای عزیز معلم حتی رنگ پیراهنش هم الگوی دانش اموز است،این چه مثالیست که به کار می برید؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| - |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اگر نظرات را کامل بخونید می بینید روحیه خشونت در جامعه بیداد میکنه .
سوء مدیریت در آموزش و پرورش بیداد میکنه و یکی از دلایل این مشکلات عدم پرورش صحیح افراد در آموزش و پرورش است
ولی باید منصف بود از حدود 18 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم این تعداد برخورد در مدرسه، به این موارد می تواند شرایط کاری بد و سوئ مدیریت مسئولین رو هم اضافه کرد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ناشناس(1) اسمشو نگاه كن .. نوشته نوشين بعد ميگي آقاي عزيز فلان و بهمان!!!!!!! ..
به کارکنان شرکتی حقوق همان کارمندان دولتی راهم نمیدهند وهمان حقوق ناعادلانه راهم بموقع پرداخت نمیکنند.این درتمامی موارد کارکنان شرکتی صدق میکند.
این رانگفتم تا کار زشت وغیرمنطقی این معلم که سراپا غیرمعقول است راتوجیه کنم ورسیدگی این موضوع با محاکم قانونی است.
ولی مطمئنا یکی ازدلائل اینچنین حرکات درکل سازمانهای دولتی، بدلیل تبعیض بین نیروهای شرکتی ودولتی میباشد وسازمانهایی که به آموزش وپرورش وبهداشت ودرمان ....سرویس میدهند وهرسازمانی که بانیروی انسانی سروکاردارد باید نیروهایی باسلامت روانی وازلحاظ اقتصادی تامین وازلحاظ درون سازمانی بین شرکتی ودولتی تبعیضی نباشد تا این فشارهای روحی روانی که گاها حتی منجر به برخوردهای فیزکی بین خدمت دهنده وخدمت گیرنده میشود تکرارنگردد. دولت به هیچ عنوان نمیتواند مسئوایت اینچنین موضوعات رابدلیل شرکتی بود نیرو ها ازگردن خودساقط نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ضمن محکومیت حرکت ایشان، من هم معلم شرکتی(قراردادی) با مدرک فوق لیسانس در یکی از مجتمع های بزرگ مدارس نیشابور هستم. متاهل با حقوق 780 تومان در ماه.
آموزش داعشی پیشرفت چشمگیر وشکوهمند است باید بیشتر تلاش کرد
یک روز تجاوز به کودکان و نوجوانان یک روز با مشت به صورت آنان کوبیدن و نابینا کردن یک نوجوان تا کی باید سوء مدیریت گسترده در کشور و آموزش و پرورش قربانی بگیرد؟ چرا هیچ قانونی و نظارتی برای کسانی که به هر نحو در آموزش و پرورش و مستقیم با دانش آموزان سر و کار دارند حاکم نیست؟ می گویند شرکتی بوده است بر فرض که چنین باشد آیا یک فرد شرکتی نباید پیش از آغاز کار در آموزش و پرورش مورد‌ازمایش روحی و روانی قرار بگیرد؟ بر طبق قانون اساسی آمزوش و پرورش باید کاکملا رایگان باشد اکنون چنین نیست در خیلی از مدارس شهرهای بزرگ که دولتی هم هستند از مردم پول می گیرند خب اینکه تکلیف اصل قانون اساسی !!! این وزارت خانه نه آموزش درست برای فرزندان این کشور دارد و نه پرورش درست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
ظاهرا قرار است مدارس را به قلم چی و گاج بسپارند چون همه این جور ادم ها از عوامل قلم چی و گاج هستند و علاقه ای به اموزش و پرورش ندارند.کل اموزش و پرورش را غربال کنید پنج درصد معلم حسابی ندارد.فقط ناله می کنند و کم کاری و بی انصافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
معلم های شرکتی در اول مهر بدلیل کمبود نیرو و همچنین کم بودن حقوق توسط آموزش و پرورش بدون گزینش و آموزش از افراد دارای مدرک جذب و استخدام شدند، رویه فعلی آموزش و پرورش کاهش هزینه ها به هر قیمتی هیت
اینکه معلم نباید از زور فیزیکی استفاده کنه شکی نیست. اما مطمئن باشید یک معلم در شرایط عادی دست به چنین کاری نمیزنه، ممکنه فحش ناموسی یا اهانتی از آن دانش آموز شنیده که ناخداگاه واکنش فیزیکی نشون داده. من قاضی نیستم و اطلاعاتی درباره ماجرا ندارم، اما منطق حکم میکنه یکطرفه قضاوت نکنیم. چند روز پیش در خیابون نزدیک هتل استقلال بودم، یک خودرو کمی دیر حرکت کرد، ماشین پشت سرش بدون هیچ مقدمه ای شروع به فحاشی ناموسی علیه ماشین جلویی کرد. پشت سر یک جوانک کم سن و سال، و ماشین جلویی یک مرد مسن بود. متاسفانه اخلاق داره روز به روز به قهقرا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
این گونه که قضاوت می کنید تنها به قاضی می روید،کاش یک مثال منطقی می زدید،مثلا شاید دانش اموز بو کسور بوده و خودش با مشت به عینک خودش کوبیده!!!!!اقای عزیز دراموزش و پرورش این کشور جز کم کاری و ناله و دروغ هیچ ندیدیم.
تنبیه دانش آموز کاری بس خطرناک و اشتباه است ولی باید ریشه ها و عوامل بوجود آورنده این رفتارها را از بین برد. از تجربه 30 ساله یاد گرفتم این رفتارها به هیج وجه از بین نخواهد رفت مگر :

1- معلم باید دغدغه معیشتی نداشته باشد.
2- دانش آموز باید مشکل تربیتی ناشی از مشکلات خانوادگی نداشته باشد.
3- کتاب ها از نظر حجم و محتوا استاندارد باشند.
4- فضای کلاس از نظر اندازه ، نور ، سر و صدای مزاحم و ... در حد قابل قبول باشد.
5- تعداد دانش آموزان از حد استاندارد تجاوز نکند.
6- جامعه باید از هر نظر ، مخصوصاً مسائل تنش زا در حد ایمن باشد.
و...
اینها آرزوهای دست یافتنی نیستند. خلاصه اگر اینجور نباشد. تنبیه که باید حذف شود نخواهد شد و همچنین متاسفانه شاهد پرخاشگری دانش آموزان نیز خواهیم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
این ها که نوشته اید هیچیک توجیه کور کردن مردم نیست،حال که سیل امده نیرو های مسلح را ببینید و یاد بگیرید،سپاه را ببینید و یاد بگیرید،معلم الگوی هر کشوریست،چراغ راه دانش اموز است نه ویران گر و متعصب و متحجر
قانون تو این مملکت مرده.
معلم به شدت تحت فشار کار میکنه. حقوق ناچیز و محیط کار بسیار استرس زا. کلاس های چهل نفره و...
مدیران و کادر ستادی هم فقط به دنبال راضی کردن اولیا و دانش اموزان هستند. اون هم به دلیل پولهایی هست که از دانش اموز میگیرند.
معلم به شدت تحقیر شده و شان اجتماعیش پایین آورده شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
در حال حاضر همه کارمندان دولت با این تحریم ها شرائط بدتری نسبت به معلم دارند اما این ها به هیچ وجه توجیه رفتار های سلفیون نخواهد بود.
ما معلمان معیشت و منزلت مناسب نداریم و فشار اقتصادی و بی ادبی دانش اموزان نداشتن اعصاب راحت و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
شما همیشه می نالید کل سال هم تعطیل هستید ،مدرسه و دانش اموز هم برای برخی از شما ارزشی ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مشکلات فرهنگیان سر جای خود.ولی اگر فری تا ۷ سالگی در خانواده به درستی تربیت شود مشکلی در مدرسه وجامعه نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
آقا یا خانم 23/09 شما اگر ولی دانش آموز باشید برخود بچه هم مثل شما واویلا به آن مدرسه و ... / بچه ها را می سپارید دست من معلم و در ذهن او هم همین که نصف سال تعطیل هستیم. من معاون مدرسه هستم و تمام سال در محل کار و مثل همه ی کارکنان دولن مرخصی دارم. همین حرفهای امثال شماست که شان معلم را پایین می آورد.
معلم ها زیر فشارهای روانی و اقتصادی له شده اند. دیگه روحی ای برای ناز کردن بجه ها ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
کلیه کارمندان دولت شرائط شما را دارند،اما شما عادت به پرخوری و بیکاری دارید و دائما جلز و ولز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
23/11 خدا کنه شما فرزندی به مدرسه نفرستی با این ادبیاتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مسئله فرزندان این سرزمین هست . اعصاب نداری نرید سر کلاس . شاید دستفروشی کنید به مراتب بهتره تا با این وضعیت واین برخورد غیر انسانی با بچه های مردم برخورد کنید . شما در برابر بچه ها صددرصد مسئولید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ادبیات داعشی چگونه ادبیاتی ست ؟می پسندید؟سر می برند ،ادم می کشند و رحم و مروت ندارند،به هیچ منطقی نیز پایبند نیستند،این ادبیات چگونه است؟می پسندیدهموطنان عزیز یا هموطن 8/23
حقایق را وارونه نشان ندهید به دلیل بی توجهی دولت به آموزش و پروش ، پیدایش مدارس خاصی که فرزندان مسیولین و متولین را جدا کرده و نامناسب بودن محیط خانه ،مدرسه،امکانات آموزشی ، ازهم پاشیدگی بنیان خانواده ها ،معلمان در بدترین شرایط به سر می برند و دانش آموزان بسیار عصبی و بی تفاوتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بهتر است همانند داعشی ها دانش اموزان را سر ببرید همخودتان بیکار شوید هم اولیا را از دست خودتان خلاص کنید
لابد الکی زده، لابد دانش آموز هم هیچ کاری نکرده، لابد همه مشکلات گردن معلمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
نه مقصر باباشه که پول یامغت هر سال می ریزه تو مدرسه شما
فاتحه اموزش وپرورش باورود سربازمعلم ونیروهای شرکتی چندین ساله خوانده شده
معلم ابزاری برای کنترل کلاس ندارد. دانش آموز می داند در صورت اخراج مقامات اموزش و پرورش او را بر می گردانند چون می خواهند امار ترک تحصیل را پایین بیاورند.‌یک دانش آموز کلاس را مختل می کند و بعد معلم زیر سوال می رود که چرا نمی توانی کلاس را کنترل کنی... برای همین‌معلم سعی می کند موضوع را در کلاس حل کند ... آموزش و پرورش مملکت بی قانون است که هر کس باید خودش مشکلش راحل کند. یکی با رشوه، یکی با دوستی خارج از قاعده با دانش اموز و یکی با کتک زدن. باید مدترس ویژه با قوانین خاص در هر استانی ساخته شود و بچه های شرور از دیگر بچه ها جداشوند. نگهداری نوجوانان شرور با دیگران و فشار به معلم هیچ نتیجه ای جز کسترش شرارت ندارد. معلم نمی تواند خانواده و فرهنگ دانش آموز را تغییر دهد. همچنین باید به مدیران یاد داد مهمترین چیز حفظ اجترام و جایگاه معلم نزد دانش آموز و اولیا است نه زیرآب زدن برای خودشیرینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
تا یادمان هست هیچ گاه اموزش و پرورش و صنعت خودروسازی نداشتیم.هر دوی این ها مردم را اسیر کرده اند.
سلام من یک کارمندم و معلم نیستم و موافق با این شیوه از تنبیه هم نیستم ولی شما چرا یکطرفه و صرفا بر اساس حرف ولی یک دانش آموز یک معلم رو محکوم میکنید . تنها در یک صورت یک معلم میتونه به این صورت تنبیه کنه که تعادل روانی نداشته باشه . ولی ازکجا معلوم که این شاگرد با حرکات و الفاظ رکیک و .... معلم رو از حال نرمال خارج کرده و باعث چنین حرکتی شده . با زهم تاکیید میکنم چنین حرکتی از یک معلم تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست ولی باید حتما حرکات و آنچه که از دانش آموز سر زد نیز از معلم پرسیده شود
مثل همیشه معلم ها بهانه میارن واسه این گونه رفتار ها.خب اگه حقوق کمه چرا معلم شدی اگه اعصابت نمیکشه برو یه کار دیگه مجبورت نکردن.لازم هست قبل استخدام ها یک تست روانشناسی گرفته شه
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
معلم شده تا با توجه به قانون مملکت حقوقش متناسب با تورم افزایش کنه وقتی این قانون اجرا شد معلم هم کل قوانین را رعایت میکنه.در ضمن شما هم طبق استدلالتون می بینید شرایط آ و پ مناسب نیست پس بچه تون رو به مدرسه نفرستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مدرسه را 1:24 ساخته و بچه هامون مدرسه ایشون دیگه نمیرن!!!!!! اخه مشت و لگد زیاده
نیروهای شرکتی بدون هیچ آموزشی وارد کلاس میشوند و هدفشان از انتخب معلمی رفع بیکاری است
زمانیکه دولت و مجلس برخلاف قانون اساسی کشور آموزش و پرورش را تبدیل به نهادهای غیر دولتی و انواع و اقسام مدارس با معلمینی غیر رسمی و غیر حرفه ای تبدیل می کردند، باید منتظر چنین اتفاقاتی هم می بودید، اما چون فرزندان این آقایان در بهترین مدارس تحصیل می کنند، هرگز به چنین پیامدهایی اعتنا نمی شود
اول باید مشخص شود این مدرسه دولتی بوده است یا غیردولتی؟ دوم در کدام مقطع تحصیلی و در چه پایه تحصیلی؟ اینکه یک خبر را کپی کنیم و نشر دهیم و هنوز هیچ نهادی تایید نکرده و در آستانه روز معلم جای شک بسیار است که بارها از سوی تابناک و خبرگزاری های همسو تکرار شده است. آیا اظهارت یک شخص به عنوان ولی دانش آموز کافی برای تیتر زدن است؟ گزارش پزشکی قانونی و پلیس کجاست؟
در ضمن بروید تیتر خبرهای قبلی خودتان در مورد همان تجاوز معلم در تهران را یک دور دیگر بررسی کنید از لابه لای پرونده دادگاه و پلیس آگاهی خواهید دید که کل خبر دروغ بوده است و یک دروغ بزرگ بود که هیچ وقت نتیجه آن شفاف سازی نشد.
افرادی این گونه حرکات را ناشی از فشار به معلم میدانند !!!!
اینطور باشد پاکبانان ما که فشار مضاعف دارند راه بروند بزنند چشم مردم را در بیاورند!!!!
برای همیشه باید متوقف شود اگر این مورد با پاسخ مشابه که همان قانون قصاص در اسلام است جواب داده شود و چشم این معلم هم به همان مقدار آسیب که زده آسیب ببیند.دیگر کسی چه معلم چه شاگرد از این حرکات نمیکنند.طرف عمرش را گذاشته فرزند بزرگ کرده حالا یه آقا بنام وزیر بیاید و مسئله تمام؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
خداوند اخر و عاقبت شمارا به خیر کند.البته کو گوش شنوا؟
وای بر پدر و مادرانی که بچه های بی تربیت و زبان نفهم تحویل داده اند و ادعاشون هم میشه. واقع بعضی دانش آموزان غیرقابل تحمل شده اند. هم برای خودشون و هم برای سایر دانش آموزان و هم مدرسه و هم معلمان و هم پدر و مادر خودشون دردسر شده اند.
نیروی شرکتی
اینم از قوانین باحال
یه آقای همش اینجا نظر و پاسخ میده و مدام داره به معلمین توهین میکنه.
قشنگ مشخصه که خاطره بدی از یه معلمی داره.
دل آدم واسش کباب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
همه مردم حق دارند نظر بدن،این که کافر همه را به کیش خود پندارد ،مصداق کلام شماست.
حق این دانش آموز بوده ، شک نکنید معلم بی گناه هستش ، خالکوبی دستش رو ببینید ، دانش آموز و خالکوبی !!!
جزایش قصاص و اخراج است
کاش کلمات بار معنایی خودشون رو از دست نداده بودن...وقتی میگویید تنبیه خط قرمز است این رو به مخاطب القا میکنین که هیچ عملی مستوجب عقوبت نخواهد بود...چرا نمیگین تنبیه فیزیکی خط قرمز ماست؟ و بدتر از اون چرا راهی پیش پای همکاران خودتون نمیذارین که با دانش آموزان خاطی که بعضی هاشون واقعا در جسارت و توهین به معلمشون از هیچ کوششی دریغ نمیکنن، برخورد کنن؟
من خودم شاهد بودم که یک نفر از شاگردان یک کلاس در یک هنرستان براحتی به معلم توهین صریح کرد
یک معلم تازه استخدام شده از دانشگاه شهید رجایی
بیچاره معلم فقط قرمز شد
خب؟
اینها رو باید چکار کرد؟؟
فقط تنبیه خط قرمزه؟
کسی عمل این فرد رو تایید نمیکنه
اما چرا ریشه مشکل رو نمیخواین پیدا کنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
ببینید کارما به جایی خواهد کشید که معلمان و کادر بایستی هر صبح در خالیکه تا کمر خم شده اند دو سمت در ورودی مدارس خبردار بایستند و به دانش آموزان خیر مقدم بگویند و از آنها به خاطر اینکه مدرسه را به سایر مشغله های موجود ترجیح دادندتشکر کنند کنند.
فقط با اینکار و حمایت از بچه های بی ادب و گستاخ ،بچه پر رو و بی ادب پرورش میدهید خدا به داد جامعه آینده با این بچه پر رو ها برسه ، دست معلم درد نکنه
ایشون اشتباه کرده باید قصاص شود و با اخراج شدن از کار تاوانش را نیز بپردازد
چه ربطي به نيروهاي شركتي داره مزمان ما كه همه نيرو هاي رسمي بودن انواع نا حنجاريهاي رفتاري رو ميشد تو معلمها ديد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
ناهنجاری
تا وقتی که شغل معلمی شغل انبیا است مورد پذیرش و تاکید حاکمان قرار نگیرد کاسه همین کاسه و آش هم همین آش است
درکلیه کشورهای اروپایی و حتی همین عربستان بالاترین و نخبه ترین افراد از نظر سواد و اخلاق و تیپ و هیکل مناسب و آراستگی و زیبایی را ملاک انتخاب معلم می کنند
بیشترین و بالاترین رقم حقوق را به کادر آموزشی و حتی به مدارس ابتدایی می دهند
حالا در مملکت ما نخبه ترین افراد جذب تحصیلات پزشکی شده و هیچ دانش آموزی رغبت به پذیرش رشته معلمی نیست
معلمی که همیشه درگیر معیشت خودش بوده برای تامین مخارج اگر خیلی با انصاف باشد در ساعت استراحت به کارهای بنگاهداری و مسافر کشی ،کار در آموزشگاههای خصوصی و تدریس خصوصی سپری می کند و در مدرسه و در ساعت حضورش در حال خمیازه کشیدن است
معلمی که سواد لازم تدریس در کلاس ندارد معلمی که دسپرین شغل معلمی را ندارد معلمانی که با پارتی بازی استخدام شده اند که حتی بلد نیستند زبان فارسی را بطور صحیح صحبت بکنند (بنابر اظهارات و شواهد معلمین)
معلمانی که شیوه پوشش و چگونه استفاده کردن از لباس و کفش را بلد نیست
معلمی که قادر به تحمل بوی بدنش از فاصله یک متری غیر قابل تحمل است (بنا بر اظهارت حرف خود همکاران )
مدارسی که در 40 سال اخیر هر روز شیوه تدریس و شیوه کلاس داری آن در حال تغییر و درحال آزمون و خطاست
مدارسی که کتب درسی آن محتوی لازم ندارد و دانش آموزان را دچار سردرگمی کرده و معلمی که قادر به پاسخگویی یه سردر گمی دانش آموزان آن نیست
دانش آموزانی که دچار استرس در دوران نشاط و شادابی بخاطر ترس از قول کنکور و آینده شغلی نامعلوم خود هستند
نه به آن نظام حاکم معلم سالاری و نه به این نظام دانش آموز محوری که هر دو باطل است
و تا زمانی که دکترین محترم نطام آموزشی فعلی کشور به این سبک باشند این نظام آموزشی قابل اصلاح نیست و دانش آموزان آن نیز بهتر از این نخواهند شده و آینده مبهم این مملکت همچنان در ابهام خواهد ماند
پاسخ ها
دولت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
ممنون از شما بخاطر مطلب زیبایتان الحق چنین است
من معلم نیستم ولی ای کلش بالاترین حقوق و مزایا مربوط به معلمان میشد ای کاش نخبه‌های ما بجای شرکت نفت و پزشکی شغل معلمی را انتخاب می‌کردند ای کاش همه مسئولین ما که خودشان مدیون معلمان هستند کمی اندیشه می‌کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
امیدوارم منظورتان از دسپرین ، دیسیپلین باشه
یاد خاطره ی از سال های دور خودم افتادم که معلمم به خاطر مشکلات خانوادگی خودش من رو وقتی سوال رو جواب ندادم با دست صورتم رو به تخته کوبید و پیشنایم تا چند روز متورم بود اما یادم هم نرفته تو همون دوران دبستان معلم های بسیار مهربانی داشتیم که هنوز فراموششون نکردم
من قبلا معلم بودم آيا به نظر شما آيا تنبيهات گفته شده براي يك دانش آموز كه با خود گاز اشك آور و گاز فلفل آورده و در كلاس استفاده كرده و همه دانش آموزن و معلمان يك مدرسه رو با مشكل مواجه كرده كافيه؟ لازم به ذكره چون رشته هنرستاني كه درس ميخوند در جاي ديگه نبود نهايتا تونستيم سه روز اخراجش كنيم كه طي اون سه روز هم مي اومد و مدرسه رو بهم ميريخت. اين تازه يكي از موارد معمولي بود كه تعريف كردم.
«نیروی شرکتی» ترکیبی عجیب و غریب که جایگزین «معلم» شده است.
واقعا جایگاه قوانین استخدامی کجاست!!!
بنده دبیر هستم در مقطع دبیرستان ، با نسل امروز نمیتوان کنار آمد بیشتر دانش آموزان علاقه به درس ندارند و از طرف مسئولین هم گفته می شود شما فقط نمره بدهید و نمودار آموزشی در ردیف بالا باشد نتیجه ی این نمره دادن ها این می شود که همین دانش آموز مهندس می شود و در مناطقی چون لرستان پل می سازد و مسئولین هم افتتاح میکنند و چند روز بعد از افتتاح ، سیل پل را تخریب میکند و حالا مسئولین می گویند ( پرتقال فروش را پیدا کنید )







0
سلام
آموزش و پرورش هیچ برنامه بلند مدت واقعی ندارد.
۲. انواع و اقسام نیرو و انواع و اقسلم مدارس وجود دارد.
۳. وزارت آموزش و پرورش شکل یافته از تعدادی افرار که هیچ وقت سرکلاس نرفتن و درد معلم و دانش آموز را نمیدونن.
۴.تغییرات زیاد و بدون برنامه در نظام و سیستم آموزشی
۵. حقوق کم و کم انگیزکی معلمان.
۶. حجم سنگین کلاسها بعضا تا ۴۰نفر و کنترل سخت کلاس
۷. حجم سنگین کتابها و عدم تطابق با نیازهای روز دنیا کشور
۸. نبود روحیه فداکاری و بی انگیزگی معلمان
۹. جذب معلمان که فقط بیکار بوده و از سر بیکاری به معلمی روی آوردن.
وزارت آموزش و پرورش هیچ نشانی از آموزش درست و پرورش روح و جسم فرزندان این آب و خاک با خود ندارد از مردم پول می گیرند تا مدرسه ها را اداره کنند بعد یا به بچه های مردم تجاوز میشه یا با کتک کاری به جسمشان آسیب می زنند . این نتیجه سیاست های غلطی است که از چند دهه پیش برای جذب نیرو در آموزش و پرورش اجرا شد . به استثنای چند درصد معلم دلسوز و متعهد بقیه آموزش و پرورش کسانی هستند که از همه جا رانده و مانده بوده اند و جذب آموزش و پرورش شده اند باند بازی و فامیل بازی هم که همه مملکت را ویران کرده است و هیچ کسی هم نظارتی بر هیچ جایی نمی کند
معلمی شغل انبیاست و حقیقتا همه ما دست پروردگان معلمانی هستیم که بنده به عنوان یک پزشک برخی از این عزیزان را هرگز فراموش نخواهم کرد.یادم هست وقتی ابتدائی بودم مدتی بود هر چیزی پدرم می گفت ،در جواب می گفتم خانم معلم این جوری گفته،یا اقای مدیر گفت این گونه باشید،یک روز پدرم به مادرم گفت
انگار متعلق به مدرسه است و هر چیزی را در مدرسه می گویند یکی یکی الگو کرده و ما دو نفر دیگر هیچ.حال سعی کنیم همه چیزمان الگو باشد.اصلا هیچ چیز مانند کلام خوب در انسان ،بویژه بچه ها موثر نخواهد بود.امام حسن را الگو کنید با مرد فحاش شامی چه کرد و از او چه ساخت؟از همه مهمتر پیامبر بزرگ خدا با کودکان چگونه بود؟امام علی که شیعه او هستیم و حتی بسیاری از سایر مذاهب راه وروش وی را الگوی زندگی خویش کرده اند را الگو کنیم.با یتیمان و پیران و کودکان چگونه بود؟معلمین عزیز ما خود روزی بچه های شما بودیم و حال نیز بنده شمائیم و بچه هایمان نیز دوباره بچه های شما ،خود دانید
همه چیز با شماست.خدا نگهدار
آقای وزیر اطلاع دارند که همین حالا عده زیادی از نور چشمان در حال سپری کردن مراحل گزینش بی قید و بند و بی آزمونشان هستند و فردا روزی به جمع فرهنگیان می پیوندند ، آنها را هم میخواهید شرکتی بخوانید ، یا شراکتی؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر