بازدید 3293

یک کشته در سانحه خروج قطار از ریل در هند

کد خبر: ۸۹۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 20 April 2019

مقامات هندی اعلام کردند بر اثر خروج یک قطار مسافربری از ریل در نزدیکی دهلی نو تنها یک تن کشته و ۱۴ مسافر دیگر مجروح شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری ' زی نیوز' هند روز شنبه به نقل از یک مقام سازمان راه آهن هند اعلام کرد که قطار 'پوروا اکسپرس' در ساعت یک بامداد امروز، از شهر پاریاگ به سمت دهلی در حرکت بود که ۱۲ واگن آن از ریل خارج شده است.

وی افزود: در زمان وقوع حادثه این قطار با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود و علت خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است.

پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه حضور یافته اند و مجروحان به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده اند.

دو ماه پیش نیز بر اثر خروج یازده واگن قطار 'سیمانچال اکسپرس' از ریل در ایالت بیهار هفت تن کشته و بیش از ۳۰ تن مجروح شدند.

شبکه راه آهن هند با ۱۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی، به عنوان یکی از بزرگترین شبکه ریلی جهان، هر سال به علت فرسودگی تجهیزات و قطارها، صد‌ها نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، هر روز ۲۲ میلیون نفر و در سال حدود هشت میلیارد مسافر با این خطوط به شدت فرسوده جابجا می‌شوند.

سازمان راه آهن هند از سال ۲۰۱۴ میلادی عملیات نوسازی خطوط ریلی و جایگزین قطار‌های فرسوده را برای افزایش تعداد مسافران آغاز کرده است.

بزرگترین سانحه در راه آهن هند در سال ۲۰۱۰ میلادی در ایالت بنگال غربی اتفاق افتاد که در این حادثه ۱۴۸ تن کشته شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان