بازدید 25548

مراسم ازدواج زوج خوزستانی بر امواج سیلاب!

کد خبر: ۸۹۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 17 April 2019

یک زوج جوان در روستای سبهانیه از توابع شهرستان سوسنگرد، مراسم آغاز زندگی مشترک خود را روی سیلاب برخاسته از طغیان رود کرخه و پشت سیل‌بندها برگزار کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عصر روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین) امسال اهالی روستای سبهانیه در سوسنگرد حال و هوای دیگری داشتند. تمامی اهالی این روستا با حضور در کنار سیل‌بندی که خودشان حدود ۱۵ روز برای ساخت و نگهداری‌اش تلاش کرده بودند حاضر شده، مراسم ازدواج زوجی از اهالی این روستا را برگزار کردند.

"اعلا ء چنانی" و همسرش با یک فروند قایق به روی آب‌های پشت سیل‌بند روستای‌شان رفتند و مراسم خطبه عقد و ازدواج‌شان بر روی قایق برگزار شد و اهالی روستا نیز با ایستادن بر بالای سیل‌بندها در این مراسم حضور داشتند.

این زوج پس از برگزاری مراسم عقد، با پیاده شدن از قایق و پایین آمدن از سیل‌بند وارد روستا شدند و با گشت‌زنی در معابر این روستا به همراه اهالی سبهانیه و دیگر زنان و مردان سوسنگرد، به رقص و پایکوبی پرداختند. این مراسم که تا شب ادامه داشت، حال و هوای دیگری را در این منطقه سیل‌زده برپا کرد، به‌طوری‌که اکثر ساکنان این روستا در آن حضور داشته، به رقص و شادمانی پرداختند.

در ادامه نیز، عروس و داماد به مسجد امام صادق (ع) روستا رفتند و حاضران در مراسم عروسی را به شام، چای، شربت و قهوه عربی مهمان کردند.

همچنین در این مراسم آتش‌بازی و نورافشانی با همکاری تیم‌های داوطلب اعزامی انجام شد. امدادگرانی از آتش‌نشانی تهران، راهداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز که به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شده، جزو مهمانان ویژه این مراسم بود که بسیاری از اهالی و ساکنان از جمله عروس و داماد اقدام به ثبت عکس یادگاری با وی کردند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اکثر جوانان حاضر در این مراسم که به رقص و پایکوبی پرداختند، طی ۱۵ روز گذشته مشغول ساخت سیل‌بند و نگهداری از آن بودند و داماد نیز در ساخت سیل‌بند مشارکت داشت. از این‌رو بسیاری از اهالی، این مراسم ازدواج را شادمانی حفاظت از روستا در برابر سیلاب نیز تعبیر می‌کردند و همین امر باعث شادی مضاعف در این مراسم شد.

البته تا ساعت‌ها بعد از عقدکنان این زوج خوزستانی، این مراسم همچنان ادامه داشت و بزرگان روستاها و قبایل منطقه با حضور در سبهانیه به عروس و داماد تبریک گفته، هدایایی را به آنان تقدیم می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶
آقا من رفته بودم خرید کنم اونجا هم دوتا نظامی وایساده بودن
از صمیم قلب برایشان آرزوی خوشبختی و شادکامی می کنیم
فقط تبلیغات
برید ببینید چه مشکلاتی گریبانگیرشونه
اینها فقط زنده اند فقط همین زندگی توی پشه ها و انواع بیماری ها کافیه یه سر به بیمارستانها بزنین
خوزستان همیشه قهرمان با مردم مقاومش به دنیا ثابت کرده که مثل و مانند نداره.مبارکتون باشه . زندگی پر از شادی و سلامتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
قهرمانی مونده؟؟؟100کیلومترپایین تر از خوزستان توی کویت وقطو امارات شهروندانشون بهترین زندگی رودارن و فکرشو کنین آب شیرین دارن برای خوردن واز لوله هاشون گل نمیاد بیرون
انشاالله خوشبخت بشن. ولی واقعاً نیاز به این حرکات نمایشی صرفاً جهت معروف شدن نیست!
خوش بخت بشی هم وطن.
حالا واجبه تو این شرایط؟
زنده باد زندگی .... امید ... حرکت..
نظامی ها برای چی واستادن؟
خوشبخت باشیید
اين كارا فقط جنبه تبليغ داره و ميخوان نشون بدن كه مشكلي وجور نداره
اگر انیشتین باندازه این جوان خوزستانی به دنیا اشراف داشت هنوز که هنوز بود زندگی پر از نوع دوستی بود.
خوزستانیا واقعا مردم خوبین
تو هر شرایطی هم دست از شادی و امید بر نمیدارن
این عروسی تو اون اوضاع یعنی یه انگیزه بی نهایت برای زندگی
باید خوزستانی باشی تا درک کنی
مبارک انشالله به پای هم پیر شن
مبارک باشع
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار