بازدید 5251

هشدار سیل، دی و بهمن به وزارت نیرو داده شده بود

کد خبر: ۸۹۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 14 April 2019

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون نقدهایی به عملکرد ز دارند، گفت: دی و بهمن سال گذشته در این کمیسیون هشدارهای لازم درباره احتمال این حوادث به وزیر نیرو داده شد اما به دلیل بی توجهی، اقدامات لازم در این زمینه انجام نگرفت.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران آب و برق خوزستان حاضر بودند.

وی افزود: در جلسه امروز مسئولان دولتی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در سیل اخیر و چرایی به وقوع پیوستن این حادثه ارائه دادند. همچنین نمایندگان سوالاتی مانند اینکه آیا وزارت نیرو اطلاعاتی درباره حجم بارش‌ها داشت؟ آیا محاسبات انجام شده دقیق و کارشناسی بود؟ آیا وزارت نیرو برای مقابله با سیل تمهیدات لازم را اندیشیده بود؟و... مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان این کمیسیون معتقد بودند که باید دولت تدابیری را اتخاذ می‌کرد تا خسارت‌های سیل کاهش پیدا می‌کرد.

وی افزود: براساس گفته مسئولان دولتی، تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای مقابله با سیل انجام گرفته بود اما گستردگی سیل، حجم بارش‌ها و ظرفیت محدود سدها وزارت نیرو را ناگزیر کرد آب پشت سدها را رها کند تا از خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

قره‌‌خانی با بیان اینکه وزیر نیرو، اطلاعاتی درباره ورودی و خروجی سدها و مسیرهای انحرافی ارائه کرد، تصریح کرد: مقرر شد؛ کمیته‌ای حقیقت‌یاب در کمیسیون انرژی تشکیل شود تا پیرامون وقایع اخیر گزارشی تهیه کرده و این گزارش را به کمیسیون انرژی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضا کمیسیون نقدهایی نیز به عملکرد وزارت نیرو داشتند، گفت: در دی و بهمن سال گذشته در کمیسیون انرژی هشدارهای لازم درباره احتمال این حوادث به وزیر نیرو داده شده بود اما به دلیل بی توجهی اقدامات لازم در این زمینه انجام نگرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل