بازدید 7661
۷

عادل بود، هست، خواهدبود

سعید مظفری زاده*
کد خبر: ۸۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 14 April 2019

گفتند: دعوای درون خانوادگی است؛ قبول! گفتند: تصمیم مدیریتی است؛ آن نیز قبول! گفتند؛ سوء تفاهم است؛ که نبود! گفتند و گفتند و باز هم می‌گویند... حالا دیگر شنیده ام که دکور برنامه ۹۰ را نیز جمع کرده اند و این یعنی دیگر نباید دل خوش داشت به قاعده‌ی می‌گویندها...

او خودش را فرزند رسانه‌ی ملی نامید، ما و جمیع فوتبالی‌ها او را عادلِ دوست داشتنی می‌دانیم. با او تنور فوتبال ما داغ‌تر می‌شود با او فوتبالیست‌های ما احساس بهتری خواهند داشت. با او جامعه‌ی داوری روز به روز پله‌های ترقی را بیشتر از روز قبل پیمود اصلا با عادل دوشنبه‌های دوست داشتنی، زیباتر است.
به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ و فهیم فوتبال امیدوارم یک دعوای درون خانواده گی عادل را از جامعه بزرگ مخاطبانی که عاشقانه ۹۰ را دنبال می‌کردند جدا نکند. امیدوارم خیلی زود عادل چونان همیشه با همان لبخند‌های خاص مردمان خونگرم کویر و تکیه کلام‌هایی که خوب‌تر از خودِ او به یاد داریم به فوتبال و رسانه ملی بازگردد.

این درست که دعوا، دعوای درون خانوادگی بود و این درست که یک تصمیم مدیریتی، اما این نباید باعث خراب شدن فضای ذهنی جامعه شود. فوتبال برتر و نود در دوره‌ای که برنامه‌های تلوزیونی چندان در جذب مخاطب موفق عمل نمیکردند، بینندگان پر شماری را به پای جعبه‌های جادویی میکشاندند. تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور در میان برنامه‌های متعدد شبکه‌های خارجی به هر طریق ممکن پیگیر تماشای این دو برنامه بودند و این دو مکمل یکدیگر بودند. استعداد‌هایی مانند محمد حسین میثاقی از دل همین برنامه ها، پیدا شدند و رشد پیدا کردند.
پس چرا امروز بینندگان مشتاق نباید همانند گذشته هر دو برنامه را داشته باشند و از آن لذت ببرند؟
مگر نه این که می‌گوییم همدیگر را تحمل کنیم و آستانه‌ی تحمل خود را بالا ببریم؟! صحبت از یک برنامه معمولی نیست پای ۹۰ و خیل عظیم و میلیونی طرفدارانش در میان است پس دوباره فکر کنید. دوباره تصمیم بگیرید. دوباره و چندبار برای زدن حرف آخر، حداقل جامعه‌ی مخاطب را محک بزنید، چون عادل باید باشد همانطور که ۹۰، فوتبال، جامعه داوری و مخاطب باید باشد این را نه به عنوان یک آرزو و احتمال که به عنوان یک درخواست مطرح می‌کنم. از نگاه من که سال‌ها رخت قضاوت پوشیدم و در ترازوی نقد و نگاه عادل و نود قرار گرفتم این گونه است که فردوسی پور، عادل بود... هست... خواهد بود.

*داور بین المللی بازنشسته ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
احسنت
همه صحبتها درست به غیر از استعداد خواندن ممد حسبن میثاقی
این باب غیر شکلک در اوردن و تلیغ ستاره مربع کار دیگه ای بلد نیست
درست مثل ادمی که تو اب داره غرق میشه دست وپا میزنه کلا حال بهم زنه
نباید با کسی مثل عادل مقایسه بشه
آقا فردوسی پور طبق صحبت های خودش و قایم مقام شبکه سه سیما کارمند رسمی صدا و سمیا محسوب می شود ، لذا طبق انون منع مداخله کارکنان دولت و بستگران درجه اول آنها در معاملات دولتی عقد قرارداد تهیه کنندگی با ایشان تخلف قانونی ست . آقای فردوسی پور روز اولی که برنامه نود را اجرا کردند صرفا یک مجری بودن اکنون نیز بایستی یک مجری باشند !یعنی صدا و سیما با آن همه امکانات نمی تواند خودش تهیه کننده باشد ! چه معنی می دهد در سازمانی ملی به یک عده حقوق چند میلیونی زیر خط فقر پرداخت گردد به یک عده علاوه بر آن قراردادهای میلیاردی ! طبق قانون برای کارمندان خاص پاداش در نظر گرفته شده است ! اینگونه قراردادهای میلیاردی چه با عادل چه با هرکس دیگر خلاف قانون مذکور می باشد !!!!!!
محبوبیت تنها معقوله ایست که درکشور ما جرم است
البته...این که آقای عادل بوده و هست و خواهد بود برای همه صادق است ..من و شما هم همینطور....اولین چیزی که باید یاد گرفت پرهیز از قهرمان سازیست...پرهیز از ستاره ساختن و اسطوره اسطوره گفتن است..لطفا" از آدمهای معمولی قهرمان و ستاره و اسطوره نسازید
لاجرم هر كس كه بالات نشست
استخوانش سخت تر خواهد شكست
گويا مدير جوان شبكه سه سيما متكبر تر از آن است كه جسارت عذرخواهي را داشته باشد .
ياد باد اين كه
نردبان اين جهان ما و مني است
عاقبت اين نردبان افتادني است
لاجرم هر كس كه بالات نشست
استخوانش سخت تر خواهد شكست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل