بازدید 9035
۹
محمدجواد فتحی در گفت وگو با «تابناک»؛

اقدام آمریکا تأثیری روی فعالیت‌های سپاه ندارد

قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا، بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی ایران روبه رو شد، به گونه‌ای که شورای عالی امنیت ملی، بالاترین مرجع امنیتی کشور اعلام کرد، «سنتکام»، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا و همه نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 10 April 2019

اقدام آمریکا تأثیری روی فعالیت‌های سپاه نداردقرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا، بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی ایران روبه رو شد، به گونه‌ای که شورای عالی امنیت ملی، بالاترین مرجع امنیتی کشور اعلام کرد، «سنتکام»، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا و همه نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

به گزارش «تابناک»؛ همزمان ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در بیانیه‌ای، اقدام آمریکا را محکوم کرده و گفته است: ایران از این به بعد با نیرو‌های تحت امر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته، طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا را یک نیروی تروریستی معرفی می‌کند و این حق را به خود می‌دهد که در صورت اقدام علیه ایران با آن مقابله به مثل نماید.

محمدجواد فتحی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: معنی حقوقی و بین‌المللی اقدام امریکا علیه سپاه این است، زمانی که یک نهادی تروریست اعلام شد، همه کشور‌ها این حق را دارند که علیه آن‌ها اقدام نظامی کرده یا اموال آن را مصادره و یا افراد آن را دستگیر کنند.

وی افزود: این کار تبعات زیادی دارد و اقدامی که آمریکایی‌ها کرده اند، پیغام صریحی دارد و نتیجه آن این خواهد بود که اگر سایر کشور‌ها در امور ما به عنوان یک کشور تروریستی ورود کنند، حداقل اتفاقی که برای ما می‌افتد، این خواهد بود که تمامیت ارضی ما زیر سؤال برود.

عضو کمیسیون قضایی گفت: با این اقدام استقلال کشور دچار مخاطره می‌شود و بنابراین، باید اقدام متقابل صورت گیرد. به همین دلیل، اقدام ما این است که آمریکا را یک کشور تروریستی و مرکز فرماندهی غرب آسیا را نیز مصداق یک گروه تروریستی اعلام کردیم و بقیه مسائلی هم که مطرح است، جزو مسائل حقوق بین‌الملل به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید

این نماینده در ادامه یادآور شد: ما در این طرح گفته ایم که اگر امریکا ورود نظامی کرد، ما اقدام متقابل کنیم. البته باید دقت شود که ما هیچ زمانی شروع کننده نخواهیم بود و به عبارتی جهاد ابتدایی نخواهیم کرد؛ اما اگر امریکا وارد فاز نظامی شود، ما اقدام متقابل می‌کنیم و ارتش‌های آزادی بخش و جهادی را هم دعوت می‌کنیم و این حق را برای آن‌ها قائلیم تا اقدام متقابل کنند. ما همچنین این حق را برای خود قائلیم، کسانی که در جنگ آن‌ها شرکت می‌کنند، تعقیب و دستگیر کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که ما مرکز فرماندهی غرب آسیا را، گروه تروریستی دانستیم، از نظر حقوق بین‌الملل، جرمی را تعریف کرده ایم که جرم بین‌المللی است و باید با آن طبق حقوق بین‌الملل برخورد و اعضای آن را دستگیر و اموال آن‌ها را مصادره کرد. همچنین می‌توانیم وارد پایگاه‌های آن‌ها شویم.

عضو کمیسیون قضایی گفت: اما اگر کنگره با فرمانی که ترامپ علیه ایران صادر کرده، مخالفت کند، این حکم ضمانت اجرایی نخواهد داشت و ده روز فرصت دارد در این باره نظر دهد، ولی اگر سکوت کند، به معنای تأیید است و تبدیل به یک قاعده خواهد بود. البته این برای خود آمریکا تأیید شده است، حال آنکه باید سازمان ملل آن را تأیید کند، ولی امریکا با فاکتور‌های اقتصادی و اهرم‌هایی که دارد، می‌تواند تأثیراتی را بر کشور‌های دیگر داشته باشد. آمریکا تا به امروز هر کاری توانسته، کرده، ولی با این اقدام جدید، نمی‌تواند تأثیر چندانی بر عملکرد و فعالیت‌های سپاه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
پس مردم چی ؟
بله ولی روی مردم دارد
من به غلط وصحیح بودن سیاست خارجی خودمان کاری ندارم هرچند تحریمها و دشمنیهای استکبار واذنابش را از تبعات صدورانقلاب و تجهیز نیروهای مقاومت میدانم اما به هرحال آمریکا هم ازاین وضع منتفع شده ودشمنان اسرائیل را بجان یکدیگرانداخته وتقریبا اسرائیل احساس خطرنمیکند ودرصددگسترش مرزهایش میباشد به قول مرحوم هاشمی سران مرتجع هم با اسرائیل وآمریکا هم پیمان شده اند آمریکا جهان را ازنفت ایران تقریبا بی نیازکرده میماند تکلیف ما ؟؟؟؟؟ آنچه مسلم است تسلیم شدن به سقوط و هرج ومرج می انجامد پس یک راه بیشتر نداریم قناعت ورونق تولید داخلی وارتباط بهتر با همسایگان ولی همیشه بایستی آماده جنگی نابرابر باشیم جنگی که شروع کننده اش اسرائیل واستکبار میباشند و همپیمانانش سران مرتجع مابایستی اگرازنان شب خود زدیم درداخل وحدت ملی را رعایت کنیم
کلا هیچی رو ماها تاثیر نداره
این جور اقدامات آمریکا(جدا از تأثیری که واقعاً می‌تونه داشته باشه) نشون دهنده اینکه که ترامپ و دولت آمریکا بحث مماشات رو کنار گذاشته‌اند
ارتش های جهادی و مقاومت
سلام
اینکه تاثیری بر سپاه نخواهد گذاشت تا حدی درسته ولی ...
تو گفتی منم باور کردم....
موضوع این است جهان حرف آمریکا را می خواند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار