بازدید 27006
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با «تابناک»؛

باید منتظر تصمیم سنا درباره اقدام ترامپ علیه سپاه ماند/ پاسخ به اظهارات پمپئو علیه سردار سلیمانی/ هر اقدام آمریکا علیه سپاه را چندین برابر بیشتر پاسخ می‌دهیم

وی در پاسخ به اظهارات گستاخانه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره سردار «قاسم سلیمانی» و اینکه اقدام آمریکایی ها هشداری به اوست، عنوان کرد: بهتر است پمپئو بداند ما در خصوص چنین موضوعاتی تنها در حد حرف و تئوری نمی مانیم بلکه اقدام می کنیم؛ بنابراین، اگر کوچک ترین اقدامی علیه سپاه از سوی آمریکایی ها صورت بگیرد، این آنها خواهند بود که متضرر می شوند...
کد خبر: ۸۹۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 09 April 2019

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی، بر لزوم انجام اقدام متقابل از سوی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که عواقب این اقدام و اشتباه بزرگ استراتژیک را او باید خطاب به مردم ایالات متحده و همچنین نظامیان این کشور پاسخگو باشد.

سردار «محمداسماعیل کوثری» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: اقداماتی از روز گذشته توسط وزیر امور خارجه کشورمان و شورای عالی امنیت ملی پیرامون این موضوع صورت گرفته است که در اصل می توان آن را بخش اول اصل یک حرکت متقابل خواند.

وی افزود: مرحله دوم اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران، طرح سه فوریتی بود که امروز نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به منظور تروریست خواندن نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) دانست، چون آنها در عمل وظیفه ای جز حمایت از گروهک های تروریستی و به آشوب کشیدن منطقه ندارند.

باید منتظر تصمیم سنا در مقابل اقدام ترامپ علیه سپاه ماند/ پاسخ به اظهارات پمپئو علیه سردار سلیمانی/ هر اقدام آمریکا علیه سپاه را چندین برابر بیشتر پاسخ می‌دهیم

فرمانده پیشین لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در عین حال تأکید کرد: البته باید ببینیم، سنای آمریکا که معمولا خیلی نمی تواند روی حرف و تصمیم رئیس جمهور این کشور حرف بزند، سر عقل می آید و جلوی انجام چنین اقدام خطرناک و تحریک آمیزی را می گیرد یا خیر؟

وی ادامه داد: هرچند اگر هم این تصمیم آمریکایی ها به تصویب برسد، هم ما اقدام متقابل انجام می دهیم در خصوص این تصمیم خطرناک مقابله به مثل می کنیم.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: در صورت عملی شدن این تصمیم رئیس جمهور آمریکا، حتی اگر آنها برای یکی از سپاهیان جمهوری اسلامی مشکل ساز بشوند، سپاه نیز چندین برابر چنین خطایی، اقدام خواهد کرد و قطعا پشیمان اصلی در این بین آمریکایی ها خواهند بود.

وی در پاسخ به اظهارات گستاخانه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره سردار «قاسم سلیمانی» و اینکه اقدام آمریکایی ها هشداری به اوست، عنوان کرد: بهتر است پمپئو بداند ما در خصوص چنین موضوعاتی تنها در حد حرف و تئوری نمی مانیم بلکه اقدام می کنیم؛ بنابراین، اگر کوچک ترین اقدامی علیه سپاه از سوی آمریکایی ها صورت بگیرد، این آنها خواهند بود که متضرر می شوند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تأکید کرد: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران توانمندی پاسخگویی به اقدامات آمریکایی ها را ـ چه فردی و چه جمعی ـ دارند و در صورت بروز چنین مشکلاتی که ناشی از این اشتباه بزرگ و استراتژیک آمریکایی ها رخ خواهد داد، قطعا این ترامپ است که باید به مردم آمریکا و نظامیان این کشور پاسخگو باشد.

وی در خصوص سخنرانی و حمایت قاطع امروز «حسن روحانی» رئیس جمهور که در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ایراد شد، تصریح کرد: رئیس جمهور در مراسم رونمایی از جدیدترین دستاوردهای هسته ای حق مطلب را ادا کرد و از طرفی مجلسی ها هم نشان دادند در مورد خطوط قرمز جمهوری اسلامی در برابر هیچ قدرتی از جمله آمریکایی ها کوتاه نخواهند آمد و مقتدرانه عمل می کنند.

سردار کوثری گفت: وحدت و یکپارچگی که مردم و مسئولان در بخش های مختلف نظام از خود در مقابل تصمیم تحریک آمیز و نامشروع آمریکایی ها نشان دادند، بیانگر این است که دشمن باید بداند که توطئه هایش در مقابل ملت ایران به نتیجه و سرانجام نمی رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر