بازدید 13890
گزارش تابناک اقتصادی از حال و هوای بازار ارز تهران؛

کرکره صرافی‌ها امروز هم با افزایش قیمت دلار بالا رفت

بازار ارز در روز‌های پس از نوروز، با روند افزایشی همراه شده است. رشد قیمتی که به نظر می‌رسد با ورود تقاضا به بازار ارز رقم خورده است، تا جاییکه بازارساز ارزی نیز در روز‌های اخیر، نرخ فروش دلار و یورو را با افزایش قابل توجهی بالا برده است تا شاید از ورود تقاضای کاذب به بازار جلوگیری کند. این در حالی است که نوروز امسال بر خلاف سال گذشته، شاهد ثبات و آرامش در بازار ارز بودیم که نشان از مدیریت و نظارت بانک مرکزی بر روند معاملات دارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 08 April 2019
تابناک اقتصادیبازار ارز در روز‌های پس از نوروز، با روند افزایشی همراه شده است. رشد قیمتی که به نظر می‌رسد با ورود تقاضا به بازار ارز رقم خورده است، تا جاییکه بازارساز ارزی نیز در روز‌های اخیر، نرخ فروش دلار و یورو را با افزایش قابل توجهی بالا برده است تا شاید از ورود تقاضای کاذب به بازار جلوگیری کند. این در حالی است که نوروز امسال بر خلاف سال گذشته، شاهد ثبات و آرامش در بازار ارز بودیم که نشان از مدیریت و نظارت بانک مرکزی بر روند معاملات دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز (دوشنبه نوزدهم فروردین ماه ۹۸)، مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک از بازار آزاد و همچنین اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، حکایت از ادامه روند صعودی بهای ارز به ویژه دلار و یورو دارد.

بر اساس این گزارش، امروز میانگین وزنی نرخ خرید و فروش دلار و یورو (سامانه سنا) توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور، به شرح زیر می‌باشد:

در حال حاضر (تنظیم این گزارش) هر اسکناس دلار آمریکا به نقل از سامانه سنا، به نرخ ۱۳۵۹۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۱۳۶۹۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود. این رقم نسبت به روز گذشته، ۲۹۰ تومان و نسبت به روز شنبه، ۴۹۰ تومان رشد داشته است.

این در حالی است که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از صرافی‌های محدوده میدان فردوسی تهران، حکایت از نوسان بهای دلار در صرافی‌های مختلف دارد. برخی از صرافی‌ها دلار را به نرخ ۱۳۷۰۰ تا ۱۳۷۵۰ تومان به فروش رساندند و برخی دیگر نرخ فروش دلار آمریکا را ۱۳۸۵۰ تومان مشخص کرده بودند.

بر اساس اطلاعات سامانه سنا، امروز هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۵۲۹۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۵۳۹۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز قبل، ۹۰ تومان و نسبت به روز شنبه، ۱۹۰ تومان رشد داشته است. هرچند مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار آزاد نشان می‌داد هر اسکناس یورو در صرافی ها، به نرخ ۱۵۷۰۰ تومان نیز فروخته شده است.
 
قیمت دلار و یورو بازار ارز تهران فروردین 98

افزایش نرخ ۱۵ ارز در بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۰۹ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۸۷۰ ریال و هر یورو نیز با ۳۲ ریال رشد ۴۷ هزار و ۱۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۱۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۲۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۱۸ ریال، روپیه هند ۶۰۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۸۶۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۶۹۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۱۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۴۰۷ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۲۸۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۷۷ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۴۵۴ ریال، روبل روسیه ۶۴۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۰۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۸۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۹۸۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۴۰۲ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۲۲ ریال تعیین شد.

افزون بر این نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۱۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۷۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۵۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار ۵۸۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۵۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۷۹۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۸ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۲۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۶۲۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۴۹۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
اون شخصی که می گفت فروش ارز با قیمت بالاتر از4200جرمه الان کجاست؟





الان کی باید جوابمو کاهش ارزش پول مون باشه؟
افزایش قیمت دلار دست دولته
دلارتااین لحظه(ساعت۵بعدازظهر دوشنبه ۱۹ فروردین) ۱۴۳۰۰ وسکه ۵۱۰۰۰۰۰
علی برکت الله !!!!!
وقتش نرسیده به این بی ثباتی اقتصادی پایان دهید؟ آقای دولت محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
دولت چکاره است دوست عزیز ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
آگه قادر بودند انجام میدادند
با بخشنامه و مصاحبه تلویزیونی که نمیشه قیمت رو کنترل کرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
راه اصولی این کار انجام جراحی های دردناک است،سوزاندن 70 درصد نقدینگی مازاد در جامعه از طریق کاهش رقم سپردهای بانکی،عدم افزایش دستمزدها برای 10 سال،افزایش 10 ساله سن بازنشستگی، توقف تزریق پول بی پشتوانه برای سرپا نگه داشتن شرکت های بزرگ و ورشکسته دولتی و خصولتی از طریق حذف یارانه ها و آزادسازی قیمت خدمان انها و اصلاح ساختار حال چه کسی مرد این عمل است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
ننننننننننننننننننننننننننننننهههههههههههههههههههههههههههععععععععععععععععععععععع
به امید دلار هفت تومانی.نفرین بر حامیان گرانی
سال ۹۸ بدترین سال اقتصادی برای کشورمان است دلارتامرز ۳۵ هزارتومان وسکه تامرز ۹هزارتومان خواهدرسید املاک کلنگی هم ۶۰ درصد جهش خواهد داشت ...
سلام تابناک جان افزایش قیمت دلار بخاطر افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی هستش بعضی ها هجوم میارن بیت کوین ۷۵ میلیون تومانی بخرن و سود کنن و متاسفانه بیت کوین پیش به سوی ۸۰میلیونی می‌ره و هر همین اشتها برای خرید دلار رو بالاتر می‌ره دو ماه قبل بیت کوین ۳۲میلیون بود.لطفا علت واقعی گران شدن دلار رو ذکر بفرمایید.
هرکس سرمایه اش را به دلارتبدیل نکرد متضررشد
دولت محترم ارزدولتی رابرای گوشت قطع کردحالاگوشت داخلی به کیلوئی سیصدتومان وبالاترمیرسدوهمه چیزبه طبع آن گرانترمیشوند، دولت عزیرچه میکندبانیازهای اولیه مردمش که خوراکشان است ترابخدانگذاریدهموطنانتان ازگرسنگی تلف شوند
شرایط به نحویست که وضع از این هم بدتر هم خواهد شد مگر اینکه ایران در مناسبات خارجی خود تجدید نظر کند که این اینم هم تصورش مشکله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان