بازدید 23059
۲

با زیباترین باغ‌های پرندگان ایران آشنا شوید

کد خبر: ۸۹۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 08 April 2019

یکی از جذابیت‌های شهرهای توریستی، داشتن باغ وحش، مناطق سرسبز و محیط‌هایی است که حیوانات مختلف در شرایطی شبیه به زیست‌گاه اصلی خود در آن زندگی می‌کنند. در این میان، پرندگان از حیواناتی هستند که دیدن آن‌ها در چنین محیط‌هایی روح‌انگیز و لذت‌بخش است.اگر دوست دارید با چنین محیط‌هایی در ایران که به باغ پرندگان مشهورند آشنا شوید، با اسنپ تریپ همراه باشید

باغ پرندگان تهران

بزرگ ترین باغ پرندگان در ایران، باغ پرندگان تهران است که از پرتنوع‌ترین پارک‌های پرندگان خاورمیانه به شمار می‌رود. این پارک در دل جنگل‌های لویزان در شرق تهران قرار دارد. باغ پرندگان تهران با مساحتی حدود ۲۰ هکتار و داشتن ۲۵۰ گونه پرنده‌ی مختلف از اقصی نقاط جهان، محلی برای علاقمندان به طبیعت و حیوانات است.

این پارک دو فاز دارد: فاز اول آن که دشتچر نام دارد، مخصوص پرنده‌هایی است که توانایی پرواز کردن ندارند. فاز دوم نیز مخصوص پرنده‌هایی است که قابلیت پرواز دارند و به آبچر معروف است.در این باغ تنها پرندگان شکاری و طوطی سانان به دلیل نوع تغذیه در قفس قرار دارند.همچنین سعی شده محیط باغ شبیه محیط واقعی زندگی پرندگان باشد. محوطه‌ی پارک با توری از بقیه‌ی جنگل‌های لویزان جدا شده است.

شاید جذاب‌ترین و دلهره‌آورترین قسمت باغ، بخش پرنده‌های شکاری باشد. در این بخش انواع پرنده‌های شکاری از جمله عقاب، شاهین، کرکس و جغد زندگی می‌کنند. در قسمت‌های دیگر باغ می‌توانید انواع ماکیان، گنجشک‌سانان، پرنده‌های گرمسیری و کبوتر‌سانان را ببینید. یکی از زیباترین بخش‌های این باغ، برکه‌هایی است که از روی آن‌ها پل‌های چوبی عبور می‌کنند. در این برکه‌ها پرندگان چشم‌نوازی مثل قو،پلیکان،اردک و فلامینگو در حال شنا کردن روی آب هستند.

از امکانات باغ پرندگان تهران می‌توان به پارکینگ، آلاچیق‌های چوبی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و رستوران و کافه‌های متنوع اشاره کرد.

تهران‌ هتل‌های بسیاری دارد. با مراجعه به صفحه هتل‌ های تهران می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر هتل رزرو کنید.

 باغ پرندگان اصفهان

اصفهان از پربازدیدترین شهرهای ایران است. اگر به اصفهان سفر می‌کنید، فرصت بازدید از باغ پرندگان این شهر را از دست ندهید.

این باغ در مجموعه گردشگری ناژوان در غرب شهر اصفهان قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. وجود بیش از 130 گونه و حدود 4000 پرنده مختلف در محیطی دلپذیر و سرسبز، این باغ را به یکی از مکان‌های پربازدید اصفهان تبدیل کرده است.

از زیبایی‌های این باغ پرندگان می‌توان به وجود 4 برکه در آن اشاره کرد که پرندگان آبچر مختلفی مثل پلیکان، اردک، فلامینگو و قو در آن زندگی می‌کنند.همچنین در این باغ قفس‌های شیشه‌ای مخصوصی ساخته شده تا پرندگانی مثل طوطی، مرغ عشق و توکان که امکان زیستن در آب و هوای اصفهان را ندارند آسیب نبینند. همچنین صخره‌هایی در این پارک وجود دارد که مخصوص پرندگان سنگلاخی و بیابانی مثل کبک، تیهو و بلدرچین است. در کنار این‌ها، حضور پرندگان جنگلی مثل طاووس و قرقاول در فضای سبز، زیبایی دوچندانی به این پارک بخشیده است. پرندگان شکاری هم که پای ثابت باغ‌های پرندگان بزرگ هستند، در قفس با سقف‌های مرتفع نگهداری می‌شوند تا بتوانند پرواز کنند.

 باغ پرندگان کیش

جزیره کیش به عنوان پربازدیدترین جزیره ایران شناخته می‌شود. یکی از محل‌های پربازدید این جزیره هم باغ پرندگان است که در مجموعه‌ی تفریحی پارک دلفین قرار دارد. این پارک با مساحتی حدود سه هکتار و داشتن بیش از 57 گونه پرنده از متنوع‌ترین باغ پرندگان‌های ایران است.

این پارک دو قسمت کلی دارد. قسمت اول شامل قفس‌هایی است که در امتداد مسیری سرسبز و دلپذیر قرار دارند و روی هر قفس اطلاعات مفصلی درباره‌ی پرنده‌های آن نوشته شده است اطلاعاتی چون زیست‌گاه، تغذیه و ویژگی‌های پرندگان. در بخش دیگر فضای بازی برای پرواز پرنده‌ها وجود دارد که منظره‌ای چشم نواز به این باغ بخشیده است.در باغ پرندگان کیش می‌توانید از دیدن انوع پرنده‌هایی چون فلامینگو، کاسکو، طاووس، پنگوئن پاسیاه، توکان،مرغ شاخ‌دار و ... لذت ببرید.

این باغ علاوه بر پرندگان، میزبان آهو و میمون و گاندو (تمساح پاکوتاه) نیز هست.

با رزرو هتل های کیش از طریق اسنپ تریپ، با هزینه کمتری به این شهر سفر کنید.

باغ پرندگان مشهد

شهر مشهد در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از مسافران و زائران است. این شهر علاوه بر باغ وحش شناخته شده، باغ پرندگانی دیدنی دارد که تنها نمونه در شرق کشور است. این باغ پرندگان در منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق قرار دارد و دارای گونه‌های بسیار زیادی از پرندگان کمیاب آسیایی، آفریقایی و آمریکایی است.

پل‌های چوبی، خیابان‌های سنگ‌فرش، گیاهان زیبا و آبشارهای مصنوعی در کنار پرندگان متنوع این باغ که بیش از 700 نوع هستند، جذابیت دو چندانی به آن بخشیده و این باغ را تبدیل به محلی پربازدید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
باغ پرندگان اصفهان ارزش وقت گذاشتن نداره. تازه اونجا بودم.
در کیلومتر پنج یا ده جاده بندرعباس به میناب در استان هرمزگان هم یک باغ پرندگان زیبا وجود داره،، بسیار زیبا و متنوع می باشد،،، بازدید از این باغ خالی از لطف نیست،، بنده پارسال رفتم،،، استان هرمزگان با مردمی خونگرم و دوستداشتنی و مهربان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست