بازدید 6113

گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان

کد خبر: ۸۸۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 04 April 2019

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد شتاب گرمایش زمین در کانادا دو برابر بیشرت از باقی نقاط جهان بوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، گزارش تازه سازمان محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی سبب شده میانگین افزایش دمای زمین در این کشور از متوسط مقدار جهانی آن بیش از دو برابر بیشتر باشد.

دمای میانگین کانادا از سال ۱۹۴۸ تاکنون ۱/۷ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده حال آنکه بنا بر تحقیقات موسسه گودار وابسته به ناسا دمای زمین به شکل میانگین از سال ۱۸۸۰ تا کنون ۰/۸ درجه سانتیگراد بیشتر شده است.

پژوهشگران در این گزارش هشدار داده‌اند که پیامدهای این افزایش دما «بازگشت‌ناپذیر» بوده، نقش «عوامل انسانی» در پدید آمدن این حالت آشکارا از «عوامل طبیعی» بیشتر بوده است.

کاترین مک‌کِنا، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا اعلام کرد «تغییرات اقلیمی جدی است و باید اکنون دست به عمل بزنیم.»

این درحالی است که جولی گلن‌فاند، کمیسیونر محیط زیست و توسعه پایدار این کشور، با انتقاد از دولت کانادا اعلام کرد اقدامات دولتی برای مقابله با تغییرات اقلیمی به‌هیچ وجه کافی نبوده است.

وی نوشت: «برای چندین دهه، دولت‌های فدرال کانادا در هدف کاستن از گازهای گلخانه‌ای ناکام مانده‌اند.» وی افزود: «این امر باید تغییر کند.»

پژوهش اخیر همچنین پیش‌بینی می‌کند که افزایش سطح آب دریاها به افزایش سیلاب‌های ساحلی بیانجامد، گرمای شدید هوا در تابستان بسیار بیشتر پیش خواهد آمد و این امر خطر خشکی هوا و آتش‌سوزی در طبیعت بیشتر می‌کند و برعکس از میزان سردی‌های شدید هوا کاسته خواهد شد.

از دیگر آثار مخرب گرمایش زیاد زمین در کانادا این خواهد بود که بارش سالانه برف همچنان در این کشور کمتر و بارش باران بیشتر خواهد شد.

آب اقیانوس‌های پیرامون کانادا نیز گرمتر و اسیدی‌تر شده و از میزان اکسیژن آن نیز کاسته شده است امری که حیات آبزیان را به خطر خواهد انداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر