بازدید 3987

مقدار نفتی که ژاپنی‌ها با وجود تحریم از ایران خریدند

کد خبر: ۸۸۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 29 March 2019

آمار رفینیتیو آیکان و محاسبات رویترز نشان داد ژاپن ۱۵.۳ میلیون بشکه نفت ایران معادل ۸۶ هزار و ۴۳۰ بشکه در روز را در سه ماه نخست امسال تحت معافیت از تحریم‌های آمریکا وارد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، معافیتی که به ژاپن اجازه داده به واردات نفت ایران به مدت ۱۸۰ روز ادامه دهد، در اوایل ماه مه به پایان می‌رسد و پالایشگاه‌های ژاپنی می‌خواهند مطمئن شوند که زمان کافی برای دریافت همه محموله‌های بارگیری شده و پرداخت کامل پول آن‌ها دارند.

یک سخنگوی شرکت "فوجی اویل" اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم ادامه خرید نفت ایران پس از مارس دشوار باشد و خاطرنشان کرد که بانک‌ها و شرکت‌های بیمه می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که تمامی مبادلات و تحویل‌ها پیش از پایان موعد معافیت، انجام می‌گیرد.

آخرین محموله نفت ایران که در ابرنفتکش کیسوگاوا بارگیری شده است، قرار است ۹ آوریل به شیبای ژاپن برسد.

آمریکا سال گذشته با اعلام وضع تحریم‌ها علیه ایران، از همه کشورها خواست واردات نفت ایران را قطع کنند، با این حال واشنگتن به هشت مشتری بزرگ نفت ایران شامل ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، یونان و ترکیه برای ادامه وارداتشان معافیت داد.

پالایشگاه‌ها در ژاپن که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، بارگیری نفت ایران را در اواسط سپتامبر گذشته متوقف کردند و در اواخر ژانویه پس از حل مسائل بانکی و بیمه حمل محموله از سر گرفتند.

پالایشگاه‌های ژاپن دولت این کشور را برای تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا تحت فشار قرار داده‌اند. در همین راستا، مقامات ژاپنی و همتایان آمریکایی آن‌ها اوایل ماه میلادی جاری برای مذاکره درباره تحریم‌های آمریکا در واشنگتن دیدار کردند.

تاکایوکی نوگامی، اقتصاددان ارشد در شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن به رویترز گفت: تصور می‌کنیم معافیت‌ها تمدید خواهد شد اما ممکن است حجم خرید کاهش داده شود و برای شمار کمتری از کشورها باشد.

دولت ژاپن چهارشنبه هفته جاری بیمه تحت حمایت دولت برای پوشش واردات نفت از ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر