بازدید 1693

نگرانی سازمان ملل از "تبعات فاجعه‌بار" تشدید خشونت غزه

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه نسبت به تبعات فاجعه‌بار ناشی از تشدید خشونت‌ها در غزه در بحبوحه تبادل آتش میان حماس و اسرائیل به‌رغم توافق آتش‌بس‌، هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 27 March 2019

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه نسبت به تبعات فاجعه‌بار ناشی از تشدید خشونت‌ها در غزه در بحبوحه تبادل آتش میان حماس و اسرائیل به‌رغم توافق آتش‌بس‌، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولای ملادنوف، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه سه‌شنبه در جلسه شورای امنیت تاکید کرد: آرامش شکننده به این منطقه بازگشته است اما وضعیت همچنان به شدت تنش‌آلود است و این در حالی است که گزارشی از پذیرش آتش‌بس از سوی حماس منتشر شده بود.  

ملادنوف در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه تاکید کرد: به شدت نگرانم که ما بار دیگر با موجی از تشدید خشونت دوباره در غزه مواجه شویم که تبعات فاجعه‌بار بالقوه به همراه داشته باشد. در دو روز گذشته شاهد بودیم که چقدر به آستانه جنگ دوباره نزدیک شدیم.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سه‌شنبه آغاز شده است و نیروهای فلسطینی به مقابله پرداختند. سازمان ملل متحد در حال همکاری با مصر است تا از تضمین اجرای آتش‌بس و جلوگیری از وقوع چهارمین جنگ در باریکه غزه جلوگیری کند.

ملادنوف از شورای امنیت درخواست کرد تا "موشک‌پراکنی دو طرف" را محکوم کرده و خواستار خویشتنداری طرفین درگیری شود. این مقام سازمان ملل هشدار داد: وقوع یک درگیری جدید برای مردم فلسطین ویرانگر خواهد بود. این مساله تبعاتی هم برای اسرائیلی‌ها خواهد داشت و همچنین پیامدهای منطقه‌ای به دنبال دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر