بازدید 2806

فرانسه و چین بر حمایت از برجام تاکید کردند

کد خبر: ۸۸۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 26 March 2019

سران فرانسه و چین همچنان بر حمایت از توافق هسته ای با ایران و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره تاکید دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرانسه و چین بر حمایت ار توافق هسته ای با ایران (برجام) و خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره تاکید کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در جریان کنفرانس خبری در کشورش با «شی جین پینگ» همتای چینی خود گفت: «ما بر حمایت خود از توافقی که سال ۲۰۱۵ با ایران به دست آمد و دستیابی به امکان راستی آزمایی را فراهم کرد حمایت می‌کنیم و بر روند برگشت ناپذیر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره از راه مذاکره و اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کنیم.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی به مخالفت با آن برخاسته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر