بازدید 2303

کره جنوبی «به دنبال تمدید معافیت» از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به واشنگتن در پی تمدید معافیت این کشور از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 26 March 2019

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به واشنگتن در پی تمدید معافیت این کشور از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران خواهد بود.

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، انتظار می‌رود مقام‌های کره جنوبی در جریان سفر خود به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی خواستار تمدید معافیت تحریم نفت ایران شوند.

مهلت این معافیت از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران ۱۴ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

به گزارش رویترز، دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است، «یون کانگ هیان» معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی به همراه دیگر مقام‌ها روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا دیدار خواهند کرد و در خصوص معافیت از تحریم نفتی که در ماه نوامبر به شرط کاهش خرید نفت ایران، صادر شد مذاکره می‌کنند.

امریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم‌های تعلیق شده در چارچوب این توافق از جمله تحریم‌های نفتی را بازگرداند. با این حال، واشنگتن مهلت شش ماهه‌ای به هشت کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان برای به صفر رساندن خرید نفت از ایران داد که این مهلت در تاریخ ۱۴ اردیبهشت، به پایان می‌رسد.

یک منبع مطلع ماه جاری میلادی به رویترز گفته بود که هدف آمریکا این است که تعداد معافیت از تحریم نفتی ایران را کاهش دهد به این ترتیب باعث کاهش ۲۰ درصد دیگر صادرات نفتی ایران بشود و صادرات این کشور به زیر یک میلیون بشکه کاهش یابد.

رویترز می‌گوید، مقام‌های کره جنوبی در واشنگتن با «فرانسیس فانون» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی و «دیوید پیمان» مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در امور مالی و تحریم دیدار خواهند کرد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود تأیید کرده است که مقام‌های کره‌ای با دیوید پیمان دیدار خواهند کرد.

پیمان اوایل ماه جاری میلادی با مقام‌های کره‌ای در آسیا دیدار کرده بود. دولت کره جنوبی در همان زمان در بیانیه‌ای گفته بود که این مقام آمریکایی خواستار تداوم مشاوره بین سئول و واشنگتن در خصوص تمدید تحریم نفتی و تجارت با ایران شده بود.

رویترز می‌گوید، کره جنوبی که چهارمین مشتری آسیایی نفت ایران محسوب می‌شود، خریدار نوعی از نفت سبک ایران است و پیشتر مقام‌های این کشور گفته بودند، کمتر ممکن است جایگزینی برای خرید نفتی با این کیفیت پیدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان