بازدید 3885

واکنش ولید معلم به موضع ترامپ درباره جولان

کد خبر: ۸۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 26 March 2019

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی تنها منجر به انزوای آمریکا می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ولید المعلم» وزیر خارجه روسیه گفت که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی در جولان، هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد.

المعلم در سخنانی که از تلویزیون سوریه پخش شد، افزود که این تصمیم ترامپ تنها به انزوای آمریکا منجر می‌شود.

وی گفت: «هر چه سال و زمان بگذرد هیچ تغییری درباره این حقیقت که جولان یک سرزمین اشغالی و متعلق به سوریه است، حاصل نخواهد شد».

ترامپ شامگاه گذشته (دوشنبه) بعد از کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار