بازدید 4585

مدیریت خروجی سدهای خوزستان در حال انجام است

کد خبر: ۸۸۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 25 March 2019

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به گزارش‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران و اخطاریه‌های ارائه شده در اکثر نقاط استان خوزستان شاهد بارندگی به ویژه با شدت بالا در حوزه‌های بالا دستی سدها در استان لرستان، شهرستان‌های پل دختر و کوهدشت بوده‌ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، کیامرث حاجی‌زاده امروز دوشنبه پنجم فروردین ماه، در حاشیه بازدید از رودخانه بالا رود با اشاره به این‌ که بارش شدید در حوضه‌های بالا دستی سدهای خوزستان باعث شده تا آورد رودخانه‌ها به سمت سدها افزایش پیدا کند، اظهار کرد: شامگاه شنبه نیز بارشی به میزان ۵۰ میلی متر در حسینیه اندیمشک داشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: حجم عظیمی از سیلاب در رودخانه بالا رود ایجاد شده است و برای مدیریت رهاسازی از روز گذشته خروجی دز به ۸۵۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش داده شد در حالی که ورودی این سد در بالاترین میزان امروز به یک هزار و ۲۰۰ متر تا یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب رسیده و روند افزایشی دارد اما شرایط تحت مدیریت است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به افزایش آب میان حوضه‌ای خروجی سد دز کاهش داده شد که بیش از این برای روستاها و شهرستان‌های مسیر رودخانه دز مشکلی اتفاق نیافتد.

حاجی‌زاده با بیان این‌که در حوزه سد کرخه نیز مدیریت حوضه‌ای وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه رهاسازی در حال انجام است که از این میزان ۵۰ تا ۶۰ متر مکعب بر ثانیه آن از طریق تونل دشت عباس و مابقی وارد حوزه کرخه می‌شود که این میزان نیز در حال مدیریت است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به بازدید‌های انجام شده از روستاهای بخش مرکزی اهواز در حاشیه دز، شوش و روستاهای زاویه‌های دزفول، بیان کرد: تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، مدیران عضو شورای مدیریت بحران و نیروهای مسلح در حالت آماده باش هستند و جای نگرانی نیست.

وی گفت: مردم استان خوزستان، عشایر، کشاورزان و مناطق حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های دائم و فصلی، مهمانان نوروزی، کاروان‌های راهیان نور حتما توصیه و هشدارهای ستاد مدیریت بحران و هواشناسی را جدی گرفته و از برپایی اسکان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار