بازدید 23287
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اختلاف عربستان و امارات بر سر معامله قرن/بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق/ هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران/ هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق، هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران، هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران و شلیک ۵ فروند موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اختلاف عربستان و امارات بر سر معامله قرن نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 March 2019

بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق، هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران، هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران و شلیک ۵ فروند موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اختلاف عربستان و امارات بر سر معامله قرن نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی منابع دیپلماتیک مصری گفتند، علت اصلی اجرایی نشدن معامله قرن در موعد مقرر (دسامبر ۲۰۱۸)، عدم دستیابی طرف آمریکایی به توافق رسمی با کشورهای عربی است.

این منابع در مصاحبه با وبگاه «الخلیج آنلاین» گفتند: «مبلغی که دولت آمریکا به عنوان هزینه اجرای این طرح اعلام کرده بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و همین مانع و دلیل اصلی به تعویق افتادن اجرای طرح است و باعث شده تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ به تعویق بیفتد».

بر اساس این گزارش سفر «جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و دیدارش با رهبران کشورهای عربی با هدف بررسی پاره‌ای از پرونده‌های سیاسی مهم منطقه از جمله معامله قرن صورت گرفت که البته این طرح با کسری بودجه شدید روبه روست و کوشنر نیز سعی کرد از این مانع عبور کند اما تا کنون موفق نشده است.

منابع مصری گفتند، مبلغ تعیین شده برای این طرح بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و از دیدگاه سران کشورهای عربی از جمله مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی این مبلغ بسیار بوده و تأمین آن دشوار است و برخی کشورهای عربی نیز گفته‌اند که به دلیل اوضاع دشوار اقتصادی قادر به تأمین این مبلغ نیستند.

به گفته منابع مذکور در جلسه قاهره توافق درباره ضرورت طرح معامله قرن و حمایت از آن به عنوان دروازه‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفت اما قضیه حمایت مالی از این طرح منجر به اختلافات زیاد به خصوص بین عربستان سعودی و امارات شد.

اختلاف عربستان و امارات بر سر معامله قرن/بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق/ هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران/ هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

طبق این گزارش، ابوظبی با پرداخت مبالغ زیاد برای این طرح مخالفت کرده و متعهد شده که حداکثر مبلغی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای این طرح اعطا کند و بقیه هزینه‌ها بر عهده ریاض باشد که برای هر مرحله بیش از دو میلیارد است و اینکه برای تکمیل هزینه‌ها از کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا، اتحادیه اروپا و یا مؤسسات بزرگ بین‌المللی ذی‌نفع در منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی کمک گرفته شود.

این منابع در مصاحبه با «الخلیج آنلاین» گفتند، پس از سفر اخیر کوشنر به منطقه، قاهره میزبان دیدار محرمانه مقامات عربی بود که طی آن امکان تأمین مبلغ مذکور و شرایط لازم برای موفقیت طرح معامله قرن بررسی شد و قرار بود، اجرای این طرح پیش از پایان انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه آوریل آینده، آغاز شود.

بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق

دولت عراق شنبه (۲۵ اسفند) دارایی‌های «حمزه بن‌لادن»، پسر سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده را بلوکه کرد.

وبگاه خبری «ارم» گزارش داد، کمیته «بلوکه کردن دارایی‌های تروریست‌ها» وابسته به دبیرخانه کل شورای وزیران عراق با انتشار اسناد رسمی اعلام کرده است که نام حمزه اسامه بن لادن، شهروند سعودی را به لیست افراد و نهادهایی که دارایی آن‌ها بلوکه شده و ممنوع‌السفر هستند، اضافه کرده است.

این کمیته اعلام کرده، این تصمیم به زودی به وزارتخانه‌ها، نهادهای غیر وزارتی، استان‌ها، شوراهای استانداری، مؤسسات مالی و غیر مالی و ادارات ذی ربط ابلاغ خواهد شد.

وزارت کشور عربستان سعودی نیز دهم اسفند اعلام نموده بود که تابعیت سعودی حمزه بن لادن را از وی سلب کرده است.

این اقدام ریاض به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از تعیین جایزه برای یافتن پسر بن‌لادن از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت

اختلاف عربستان و امارات بر سر معامله قرن/بلوکه شدن دارایی‌های پسر «بن‌لادن» در عراق/ هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران/ هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

وزارت خارجه آمریکا یک روز قبل از این تصمیم ریاض اعلام کرد، در ازای اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن منجر شود، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

هشدار آمریکا به اروپا در رابطه با ایران

«نیتان سِیلز» هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» به کشورهای اروپایی درباره آن چه او حملات تروریستی ایران در خاک اروپا نامیده، هشدار داده است.

این مقام آمریکایی که با هدف گفت وگو درباره ایران در انگلیس به سر می‌برد، مدعی شد که ایران در سال‌های گذشته، چند طرح ترور را در اروپا دنبال کرده و باز هم می‌تواند انجام دهد.

سیلز با اشاره به تنش دیپلماتیک ایران و اروپا در اوایل دهه ۹۰ میلادی که منجر به فراخوانی سفرای دو طرف شد، از کشورهای اروپایی خواسته است تا همان رفتار را در حال حاضر به عنوان یک الگو در رابطه با ایران به کار گیرند.

هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود افزوده است که واشنگتن ناگزیر است تا با تحمیل هزینه به ایران، از اقدامات تروریستی آینده پیشگیری کند.

ادعاهای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که اتحادیه اروپا همچنان با وجود برخی ادعاهای ضدایرانی خود طی چند ماه گذشته اما تأکید کرده که حاضر به خروج از برجام و پیروی از سیاست ضدایرانی آمریکا نیست.

واشنگتن از خردادماه گذشته با اعلام خروج یک جانبه خود از توافق چندجانبه برجام، اقدام به اعمال دورجدیدی از تحریم‌ها علیه ایران کرده است.

هشدار دولت ترامپ به شرکت‌های خارجی درباره تجارت قانونی با ایران

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شرکت‌های آمریکایی و خارجی که در حال انجام تجارت قانونی با ایران هستند هشدار داده‌اند، تجارت‌های قانونی آنها با ایران ممکن است در نتیجه تحریم‌ها با محدودیت‌های بیشتری مواجه شود.

به نوشته پایگاه المانیتور در نشستی با موضوع تحریم‌ها که چند روز پیش در ساختمان وزارت خارجه آمریکا برگزار شد مقام‌های آمریکایی ادعا کردند تحریم‌ها علیه ایران راهبردی هستند و هدف از آنها دستیابی به «اهدافی مشخص و محدود» است.

«دیوید پیمن»، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا و «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در این جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد گفتند هدف از تحریم‌ها چرخش 180 درجه‌ای در سیاست‌های منطقه‌ای و دفاعی ایران است.

در شرایطی که فهرست مطالبات دوازده ماده‌ای «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از ایران با انتقادهای بی‌سابقه هم در داخل آمریکا و از جانب متحدان این کشور رو به رو شده، برایان هوک مدعی شد که این فهرست «غیرواقع‌بینانه» نیست.

پیمن ادعا کرد تحریم‌هایی که آمریکا بعد از خروج از برجام علیه بخش مالی و نقتی ایران اعمال کرده تازه ابتدای راه هستند و تحریم‌های بیشتری در راهند. او گفت: «شرکت‌هایی که هنوز با ایران کار می‌کنند باید بدانند قواعد ممکن است تغییر کنند و این اتفاق ممکن است خیلی زود رخ دهد. فردا، هفته بعد یا ماه بعد شما ممکن است متوجه شوید مبادلاتی که الان قانونی هستند از این به بعد غیرقانونی هستند.»

برایان هوک با بیان این ادعا که تحریم‌های اعمال شده تا کنون 850 فرد و سازمان را شامل شده گفت: «تحریم‌های ما بازگشته‌اند و تحریم‌های بیشتری در راهند.» او ادعا کرد هدف از این تحریم‌ها اثرگذاشتن بر زندگی مردم عادی ایران نیست.

شلیک ۵ فروند موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه‌شب، پنج فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال-۱» را به سمت منطقه «علب» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که این موشک‌ها همزمان به سمت هدف مورد نظر شلیک شدند.

نیروهای یمنی دوشنبه‌شب گذشته نیز پنج فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال-۱» و چندین گلوله خمپاره را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه «علب» در منطقه عسیر شلیک کرده بودند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حدود چهار سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران تن از مردم این کشور شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
بیچاره بورس
پاسخ ها
امیرکبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
بیچاره مدیرانی که عادت دارند به هیچ کس جواب پس ندهند بیچاره مدیرانی که به خوردن و خوابیدن عادت کردند بیچاره مدیرانی که فقط تا یکساعت بعد را می توانند بینند.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
خوشبحال ماهیگیران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
ده سال پیش هم همین را می گفتین
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
چهل ساله که به ما می گویند بیچاره ولی چرا هرکسی بخواهد مستقل زندگی کند بهش می گویند بیچاره کسی که باج می دهد می گویند گاو گاوشیرده.
چقدر جنگ و تنش چند نفر باید در خاورمیانه کشته شوند.... هرچی می کشیم از اختلاف هاست... اگر اختلافی نباشد ... کسانی حمایت می شوند که اختلاف باشد و بوجود آید ... با دست های برادرنمان دینی مان در عربستان سعودی کشته می شویم ما سوری هستیم ما زنان و کودکان یمنی هستیم ما محافظان مرزی ایران هستیم ما نمازگزاران در سیستان و بلوچستان هستیم ما عراقی هستیم ما انسانیم ولی مسلمان ما نظامیان اسراییلی نیستیم. این همه تحریف و دخل و تصرف در دین اسلام واقعا که ... چرا؟ این همه تحریف .. نتیجه اش فقط کشتن مردمان عادی اروپایی و امریکایی است، این کشته شدن هیچ وقت شامل حال کسانیکه تصمیم جنگ یا حمله یا شکنجه می دهند نمی شود. جالب است سکوت ما هم غم انگیز است.صدام بعد بن سلمان بعد و... ژنرال مبارک می رود ژنرال السیسی می اید بعد اون همه زندانی شدن و کشته شدن اخوانی ها و ملت این است سرنوشتی که دولت امریکا برای ملت خاورمیانه به کمک بعضی از خودمان رقم زده است.
به.امید.خدا.آمریکا.نابود.میشود.در.آینده.بسیار.نزدیک
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
سو استفاده از دین و خداوند کمکی نمیکند به حقوق دیگران و هستی آنها احترام بگزاریم اگر چه بد هستند ، حل این مشکل به عهده مردم آن کشور هاست و نه ما.ما در تهیه نو نمان باز مانده ایم ،بس است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
پروژه دشمن سازی فقط برای فرار از پاسخگویی به مردم بابت ناکارآمدی است و بس
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
بابا این نزدیک شماها چقدر دوره پس کی ایشالله
ای بابا ، این آمریکا میخواد چکار کنه با ملت ؟!!!؟

یعنی واقعاً نمیفهمه تحریم ها ملت رو بیچاره میکنه نه اون بالایی ها رو ؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
ثروت این ملت در دست اون بالایی هاست با تحریم و بی تحریم مردم چیزی کسب نکرده اند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
مگه ارتش امریکا با اسد جنگید مگر ارتش امریکا 8 سال با جمهوری اسلامی ایران جنگیدو مگر بهشتی ها رجایی و... را ارتش امریکا ترور کرد مگه قرارارتش امریکا با یمنی ها بجنگه مگه ارتش امریکا مستقیم علیه دکتر مصدق کودتا کرد مگه ارتش امریکا تنش را در ونزئلا بوجود آورد دولت امریکا فقط زمینه را برای بقدرت رسیدن صدام بن سلمان داعشی و... آماده می کند امریکا فقط طراح است و آماده کردن آش را برای ملت ها برعهده دارد مگر مغز خر خورده دوباره یک ویتنام دیگر را تکرار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
آمریکا هم نبود ،
بالا سری ها یک دیگه واسمون چاق میکردن
این جنگ زرگری بین امریکا و اورپا خنده دار است فقط ساده لوح ها باورش می کنند، هنوز که هنوز است باز هم نقشه های استعماری قرن هیجدهم و نوزدهمی، عالیجنابان ارزش قائل شود. همان بلایی که سر فتحعلی شاه امد هم با فرانسه پیمان بسته بودیم هم با انگلیس که ارتش ایران را برای جنگ با روسیه تزاری تجهیز کرد ولی هر دو کشور زیر پیمان شان زدند. و ایرانی که چشم امید به آنها داشت از روسیه شکست خورد. فقط به آنها امید داشت. فقط
کسی نیست به این بن سلمان بگوید تو که عرضه تصرف کل یمن را نداری بیجا می کنی به یمن حمله می کنی آن هم چند کشور مقابل یک کشور دولت امریکا هم پشت عربستانه. جالب است.
این همه در مورد حواشی معامله قرن و منابع بودجه مربوطه نوشتی، ولی خواننده نمی فهمه معامله قرن چی هست؟!! موضوعش چی هست؟ کیفیت و اصول نشر خبر برای شما آیا محلی از اعراب دارد؟
عراق قطعا طی ۱۰سال آینده بیشتر سیاست های خود را با آمریکا هماهنگ خواهد و شاید عراق به زودی به ژاپن یا کره جنوبی خاورمیانه تبدیل شود اگر عراق از آمریکا فاصله بگیرد پیشرفت اقتصادی نخواهد داشت و سیاستمداران عراقی بخوبی متوجه این موضوع هستند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
استقلال و قانونمندی کلید راه است
تکیه به این و یا آن همیشه مثبت نیست
شاید برای عراق با ثروت باد آورده حرف شما مصداق یابد ولی فرمولی عمومی نیست.
محسن
| France |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
با چه شواهد و مدارکی همچین ادعای دور از ذهنی میکنین؟در عراق بدون رضایت امریکا خیلی اتفاقات نیفته و ائتلافات شکل میگیره اما بدون رضایت ایران هرگز،حتی ایران ستیزترین هاشونم مجبورم کنار بیان با ایران،اونوقت شما از خودت حرف درمیاری؟خود امریکایی‌ها شوند برای امنیت نیروهاشون پیغوم پیغوم می‌فرستم برای ایران،اونوقت شما هویجوری!نظریه سیاست بین المللی پرتاب میکنی ؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
با همین دست فرمون که عراق با عقلانیت و حفظ منافع ملی اش دارد جلو میرود و کشور را اسیر ایده ئولوژی های درد سر ساز با دنیا نکرده است
قطعا در چند سال آینده بسرعت سبقت خواهد گرفت
به یاری خداوند بدان حد دارای توان بازماندگی و دفاعی هستیم که شیطان بزرگ حتی خاک تحت اشغال خود را در صورت هرگونه اندیشه شومی علیه کشورمان مصون از تعرض نداند. ما نه عراقیم و نه افغانستان و نه کشوری بی تجربه در قبال جنایات شصت و پنج ساله آمریکا علیه ملت خودمان. در عین حال نباید از تبلیغات و جنگ روانی و دیپلماتیک در مبارزه علیه فرعون زمانه غافل شویم.
چرا یمنی ها به مناطق نفتی عربستان موشک نمی زنند
نعمت کجایی بیایی افکار عمومی رو روشنگری کنی بری
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
دقیقا کاشکی بیاد و یه نظری کامنتی چیزی بنویسه دلمون تنگ شده براش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
آره واقعا نعمت باید رئیس جمهور شه
با نام خدا .

با سلام .

تقاضا میشود این مسئله را نقد نمایید که دولت آمریکا میگوید هدف از تحریم های فلج کننده تاثیری بر زندگی

مردم عادی نخواهد گذاشت ........یعنی چه ؟

سال 1398 از خرداد به بعد قرار است چه اتفاقی رخ دهد ........یعنی دلار 20000 تومان خواهد شد ؟

یا سکه به 8 میلیون تومان خواهد شد ؟ اگر این اتفاق بیافتد آنوقت در داخل کشور و اقتصاد چه روی خواهد داد ؟

آیا 1 کیلو گوشت میشود 150 هزار تومان ؟ یا بیشتر ........

وضعیت بنزین چه خواهد شد ؟ دولت چطور میتواند کشور را بچرخاند ؟ و ده ها سوال دیگر ..........

چقدر خوب بود در تلویزیون بحث و نقد میشد ........یا اینکه جنگ خواهد شد!!!

یا ...
شهرام جان چه سوالا می پرسی شما ؟
دولت در این چهل سال چطور کشور را چرخانده؟ همانطور می چرخاند.
برا دولت کاری نداره که. دلار چرا 20 هزار تومان. بشود 50 هزار تومان. چرا سکه 8 میلیون تومان، بشود 10 میلیون تومان.
عزیز دلوم؟ ملت کیلو چنده بابا
آقا اين سياستمداران آمريكا اصلا" براي حل مسائل داخلي خود فرصت وزمان دارند؟ چون تمام روز مشغول برنامه ريزي تحريم ايرانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر