بازدید 38038
آخرین تحولات خاورمیانه؛

افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان/تأیید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی مؤسس بلک واتر /درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»/عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر

درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»، عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر، تأیید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی مؤسس بلک واتر و سفر سعد حریری به عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 10 March 2019

درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»، عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر، تأیید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی مؤسس بلک واتر و سفر سعد حریری به عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی ترور شده بود که از این ترور جان سالم به در برد.

«آسف گیبور» کارشناس صهیونیستی با انتشار گزارشی در روزنامه «مکور ریشون» این خبر را اعلام و تأکید کرد، پس از این ترور نافرجام، بن سلمان دستور بازداشت برادرش «بندر بن سلمان» را صادر کرد.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از مکور ریشون گزارش داد که این ترور با کمک یکی از افسران گارد پادشاهی سعودی صورت گرفت و برادر بن سلمان به این افسر وعده داده بود که در صورت موفقیت در این عملیات، مبلغی بالغ بر ده میلیون ریال سعودی به وی پرداخت می‌کند.

این کارشناس صهیونیست ادامه داد: «این مسأله (ترور) بدین معناست که ما در برابر جنگ قبیله‌ای تازه‌ای قرار داریم و به همین دلیل بن سلمان، گارد حفاظتی اطراف خود را افزایش داده و یک یگان امنیتی ویژه را مسئول حمایت و حفظ جان خود قرار داده است».

گیبور می‌گوید: این افسر در حال حاضر بازداشت شده و در کاخ بن سلمان حضور دارد.

وی ادامه داد: «بن سلمان یگان امنیتی به نام نیروی واکنش سریع تشکیل داده که شامل نیروهای امنیتی جدید است. این افراد با دقت بالایی انتخاب شده‌ و تحت آموزش های فشرده قرار گرفته‌اند. هدف این گروه، حمایت امنیتی لازم از ولی‌عهد است».

این کارشناس با بیان اینکه این یگان وظیفه دارد هر گونه خطر داخلی و خارجی پیرامون بن سلمان را دور کند، تصریح کرد: «این باور [در دربار سعودی] وجود دارد که وی (بن سلمان) در معرض مجموعه‌ای از تهدیدها قرار دارد، حتی از سوی حلقه کوچک خانوادگی خود و این خطر، از سوی افسران و گاردهای همراه وی وجود دارد».

افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان/تایید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی موسس بلک واتر /درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»/عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر

گیبور با بیان این مطلب افزود: «این گزارش های مطبوعاتی و پیام های منتشره در شبکه‌های اجتماعی از سوی مسئولان سعودی، مورد تأیید رسمی قرار نگرفته، ولی این گزارش ها در کنار گزارش های مطبوعاتی خارجی قرار می‌گیرد که پیرامون اختلاف جدیدی است که بین سلمان بن عبدالعزیر پادشاه سعودی و محمد بن سلمان پسر و ولی‌عهد وی به وجود آمده است، به گونه‌ای که پادشاه از اقدامات اخیر فرزندش اعلام نارضایتی کرده است».

وی درباره سفر سلمان بن عبدالعزیز به شرم الشیخ برای حضور در کنفرانسی که در این شهر برگزار شد، می‌گوید: «در جریان سفر پادشاه سعودی به مصر، پیام هایی از سوی طرف های نزدیک به ولی‌عهد دریافت که از اقدامات اجرایی علیه وی حکایت داشت و همین باعث شد، پادشاه برای تغییر بادیگاردهای مخصوص خود، دست به تغییر فوری بزند، به گونه‌ای که سی تن از افراد مورد اعتماد پادشاه به مصر رفتند تا وی را همراهی کنند و گارد مصریِ مسئول حمایت از پادشاه نیز تغییر کرد»، چون ترس آن وجود داشت که «ولی‌عهد عربستان آنان را مسئول اقدامات خصمانه کرده باشد».

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که سلمان از مصر به عربستان بازگشت، ولی‌عهد به استقبال پدرش نرفت، بلکه از نبود پدرش در کشور استفاده کرد و تغییراتی در داخل کاخ به وجود آورد... از جمله تعیین برادرش خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع و ریما دختر بندر بن سلطان به عنوان سفیر ریاض در ایالات متحده؛ هر چند این تغییرات از مدتها پیش مد نظر قرار گرفته بود، بدون صدور فرمان پادشاهی صورت گرفت» و پادشاه سعودی نیز در جریان این مسأله قرار نداشت.

درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشر شده از تهران خواسته تا «رابرت لوینسون» مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را که ادعا می‌شود در ایران زندانی است آزاد کند.

این در حالی است که در دی ماه سال ۱۳۹۴ «جاش ارنست»، سخنگوی وقت کاخ سفید ایالات متحده اعلام کرده بود، مقامات آن کشور اعتقاد دارند، «رابرت لوینسون» مأمور پیشین پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، دیگر در ایران نیست.

ادعا می‌شود، لوینسون در جزیره کیش مفقود شده است. جاش ارنست در آن زمان به خبرنگاران گفته بود، دولت ایران در مورد جستجوی لوینسون اطمینان داده است.

ارنست افزود: واشنگتن تلاش می‌کند تا ایران تعهد خود را در این زمینه عملی کند.

لوینسون در نهم مارس سال ۲۰۰۷ میلادی (اسفند ۱۳۸۵) ناپدید شد و مشخص نیست در حال حاضر کجاست. گزارش‌های گوناگونی در مورد فعالیت و ناپدید شدن او منتشر شده است. آسوشیتدپرس پیشتر گفته بود، او در مأموریتی تأیید نشده برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا / ‏سی‌. آی. ای) کار می‌کرده است.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده که رسانه‌های غربی مدعی هستند، وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. تا اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام می‌شد که لوینسون برای امر تجارت و کار شخصی به کیش سفر کرده، اما آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد، وی به طور محرمانه برای سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) کار می کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان/تایید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی موسس بلک واتر /درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»/عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر

از زمانی که این موضوع در دولت آمریکا فاش شده، یکی از جدی ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سیا به وجود آورده است. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود. سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده و سازمان سیا مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به خانواده لوینسون پرداخت کرده تا از تشکیل پرونده در خصوص وی خودداری کنند.

در همین رابطه، «جان مک کین» از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا، با متهم کردن سیا گفته بود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حقیقت را در مورد لوینسون به کنگره نگفته و اعضای کنگره را فریب داده است.

از سوی دیگر، خانواده لوینسون، دولت آمریکا را متهم به کم کاری برای یافتن و نجات وی کردند. خانواده لوینسون از مدت‌ها قبل می‌دانستند وی برای سازمان سیا کار می‌کرد اما بنا بر درخواست دولت از فاش کردن این موضوع خودداری می‌کردند چون به آنها گفته شده بود که افشای این موضوع وضعیت لوینسون را بدتر می‌کند.

دن لوینسون فرزند رابرت لوینسون در این رابطه چندی پیش به سی ان ان گفت: امیدوارم آنها (دولت آمریکا) درخواست ما را بشنوند و بگویند که در این مدت برای پدر من چه اقداماتی را انجام داده اند ما اکنون به این اطلاعات نیاز داریم. ما معتقدیم که اقدامات مثبت بیشتری را برای بازگرداندن او به خانه می‌توان انجام داد.

عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر

در حالی که مذاکرات آمریکا با طالبان وارد دهمین روز شده است، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که درباره آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان در مذاکرات قطر پیشرفتی صورت نگرفته است.

«هارون چخانسوری»، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به این موضوعات تصریح کرد، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا با رئیس جمهور افغانستان در تماس است.

وی تصریح کرد، دولت افغانستان از هر اقدامی که در هماهنگی با برنامه‌های صلح این کشور صورت گرفته و زمینه مذاکرات مستقیم دولت با طالبان را فراهم کند حمایت می‌کند.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: در زمینه آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات آمریکا با طالبان پیشرفتی صورت نگرفته است.

چخانسوری در حالی از عدم پیشرفت درباره یکی از محورهای اصلی مذاکرات صلح در قطر خبر می‌دهد که آمریکا به لزوم آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان تأکید می‌کند.

تأیید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی مؤسس بلک واتر

مؤسس شرکت بدنام «بلک‌واتر» برای اولین بار دیدار با «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد ترامپ و فرستاده عربستان سعودی و امارات در «برج ترامپ» قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را تأیید کرد. 

پرینس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، در پاسخ به سوالی در این باره گفت حاضران در آن جلسه برای رایزنی درباره سیاست‌ها در قبال ایران هم گرد هم آمده بودند. او گفت: «برای صحبت کردن درباره سیاست‌ها در قبال ایران آنجا جمع شده بودیم.»

افشای جزئیات ترور محمد بن سلمان/تایید برگزاری نشست در برج ترامپ در مورد ایران از سوی موسس بلک واتر /درخواست پمپئو از ایران درباره «رابرت لوینسون»/عدم پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر

رسانه‌های آمریکا پیش از این گزارش داده بودند پرینس ترتیب برگزاری این دیدار را در آگوست سال ۲۰۱۶ میان پسر ارشد ترامپ با «جورج نادر»، تاجر لبنانی ـ آمریکایی داد. 

نادر که سال‌هاست در امارات زندگی می‌کند و در تمام این سال‌ها به عنوان مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی فعالیت کرده در نشست برج ترامپ و در نشست محرمانه دیگری که در جزیره سیشیل با حضور یک تاجر روس و یکی از مشاوران ترامپ برگزار شده بود، خود را به عنوان فرستاده امارات و عربستان معرفی کرده و اعتماد طرف آمریکایی را جلب کرده بود.

اریک پرینس که برادر وزیر آموزش و پرورش فعلی آمریکاست در یک جلسه استماع که یک سال قبل در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد از ارائه اطلاعات درباره نشست برج ترامپ خودداری کرد.

اعتراف جدید اریک پرینس واکنش‌های گسترده‌ای به ویژه در میان نماینده‌های کنگره داشته است. شماری از قانونگذاران آمریکایی پرینس را به دروغگویی به کنگره و کتمان حقیقت متهم  کرده‌اند. 

هیچ‌ یک از حاضران در جلسه برج ترامپ تا کنون درباره این نشست سخنی بر سر زبان نیاورده است. اعتراف پرینس درباره اینکه ایران محوریت این جلسه بوده هم موضوعی تازه به شمار می‌رود.

سفر سعد حریری به عربستان

منابع در ریاض در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کردند، سفر سعد حریری، نخست وزیر لبنان به عربستان دو روز به طول می‌انجامد که طی آن با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

منابع خاطرنشان کردند، حریری طی این سفر در مورد پاره‌ای از مسائل مهم از جمله وضعیت کنونی داخل لبنان گفت وگو خواهد کرد و در این سفر بر مذاکرات اقتصادی به دلیل مشکلات اقتصادی لبنان متمرکز خواهد شد.

پیشتر سعد حریری گفته بود که عربستان به لبنان در عرصه اقتصادی به محض تشکیل دولت جدید کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۱
بعد از صدام پس از وقفه چند ساله بالاخره توانستند جانشین شایسته ای برای صدام در منطقه پیدا کنند، ..... بن سلمان... مثل صدام حمله به همسایه ها ...سوریه یمن .... حالا چرا به امثال بن سلمان قانع نیستند .... منابع مالی القاعده، طالبان داعش و... پیدا نشد، مگر شهروند غربی ها را کشته نشدند.... مهمتر از اینها وهابیت تندرو است .... منبع تغذیه فکری افراط .... یک منبع دائمی برای پمپاژ تفرقه و تنش در منطقه... پایه های قدرت و نفوذ دولت امریکا در منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
هفت هشت تا کلمه دارید هی جا به جاش میکنید میشه یه نظر جدید.این نظر ها رو به اندازه کافی با همین عبارات بارها از تلویزیون شنیدیم.دست بردارید
مهدی
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
حمله که همه انجام می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
کل ملت های جهان سوم را از صد سال به این طرف از این طریق کنترل می کنند، چرا مشکل حل نمی شود، همیشه نسل صدام ها و بن سلمان ها در جهان سوم حضور دارند،ولی آیا این دلیل می شود؟.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مردم بحرین آزادی خواستند نتیجه اش چی شد؟ قطر همین که خواست متعادل باشد تحریم شد، سرنوشت سوریه یمن، عراق را که بیچاره اش کردند سالیان سال باید حواسش باشد آل سعود ازش نرنجد، فقط کویت و عمان شانس آوردند، امارات که مدرن شده و همزاد عربستان سعودی است، واقعا چرا کشورهای عربی به جان هم افتاده اند، کی پشت ماجراست؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
یه کشوری از اون سر دنیا میآید اینجا جز جنگ و خون ریزی فایده دیگری برای منطقه ما نداشته است برای اون پول نفت داشته برای ما ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مقایسه سوریه با یمن . هیچوقت در سیاست بازی حرف حق به مردم گفته نمیشود . مقایسه اسد با فهد . مردم یمن دنبال چی هستند سوریه دنبال چه اهدافی هستند همه ان اهداف بدرد مردم نمیخورد بلکه بدرد افرادی میخورد که به مناصب قدرت و ثروت میخواهند برسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
توئیتر، تلگرام، واتس آپ شبکه های بزرگ رسانه دست کدام کشور است از منافع کدام کشور حمایت می کنند.اینجور ملت ها هیچ وقت بداد یمن سوریه عراق بحرین فلسطین و ... نخواهند رسید؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
جناب یمن اینجا جایی نیست که بخواهی ذهن بعضی را یا بتونی ذهن شونو از زیر سلطه بی بی سی بکشی بیرون، اونا هیچ حس همدردی نسبت به زنان و کودکان یمنی ندارند هر چند می دونند آل سعود چه وحشی های داعشی رو پرورش داده، مگه اروپایی با اینکه می دونن زنان عربستانی شناسنامه جدا ندارند برای شون کاری کردند تا این ... کاری کنند. خودتو خسته نکن خودت تنهایی بروی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
جناب یمن واسه ما مشکل درست نکن،
سعید
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
جالبه حرف حق زدند و همه منفی دادن
چرا ؟
چون اینقدر این حرف حق رو صدا سیما با اراده باطل تحویل مردم داده که مردم شرطی شدن دنبال حق نیستن
یه عده شون موافق بیست و سی و یه عده مخالفن و اومدن اینجا به جون هم افتادن وسلام
ناشناس
| Poland |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
پایه قدرت و نفوذ امریکا اقتصادشه نه این چیزهایی که شما فکر می کنید.اقتصادتون رو درست کنیداونوقت توپ نمیتونه تکونتون بده
حریری جون مواظب باش باز رندانی ت نکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
دلالان ارز و سکه سال 97 حسابی پولدار شدن عید امثال حسابی عشق و حال میکنن و به ریش ملت میخندن. وقتی عید تموم شد وپولاشون تموم شد دوباره با هماهنگی با کاخ سفید آمریکا تحریمهای ایران روبیشتر میکنن تا باز سال 98 از افزایش دلار پولدار بشن و همین داستان ادامه داره...
فقط این مرگ بر گفتن ها رو سر نمی دادیم نصف دردسرهای الان رو نداشتیم!!!

وگرنه کلی از کشورها هسته ایی شدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر منافق
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
عزیز من ما ملتی شجاع و سربلند هستیم و در زمانی که همه ملتهای دنیا از ترس امریکا دم نمیزند ما شجاعانه ندای مرگ بر آنها سردادیم و عزتمند شدیم. شما ببینید مردم جاپن و کره جنوبی و خیلی جاها که عزت ندارند و در استعمار امریکا زندگی میکنند چقدر سرافکنده و جامعه ناامیدی دارند
یزگرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
دکتر دکتر مصدق چه اون مرگ بر امریکا گفت که علیه اش کودتا کردند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خب بیان در تظاهرات چی بگن؟ مرگ بر نگن ,در تظاهرات حوصله شون سر میره.یکنواخت میشه
مهدی
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
هسته ای شدن چه استفاده ای دارد؟

از طرفی گفته میشود که اسلامی نیست واز طرف دیگر اصرار بر اتمی شدن داریم!
بلک واتر مگه یک اندیشکده است که بخواهند با آن شرکت در مورد ایران مشورت کنند. این شرکت کارش انجام اقدامات خرابکاری و جاسوسی و شکنجه و این کارهای کثیف است. لذا وزارت اطلاعات باید هوشیار تر شود
دولت بسیاز زیاده خواه امریکا با کسی توافق نخواهد کرد
جالبه
کلی هموطنای ما رو به دلیل های واهی زندانی میکنن بعد انتظار دارن راحت این یارو رو ول کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
یارووو؟
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بییییییخیال
ناشناس
| Norway |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
داداش شما رجا نیوز بخون اینجا اذیت می شی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
شما راحت ولش نکن ,
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Japan |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
آره1401 همه اشتباهی منفی دادن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
من اشتباه ی مثبت دادم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
این بود کامنت من؟ چرا اینجوری کردی کامنت رو؟
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
حالا اینایی که غصه این زندانی جاسوس آمریکایی رو می خورن کیا هستند؟ بذارین مرحوم مصدق خوب فراموش بشه بعد حالا ...
انصافا کاراکتریه این بن سلمان
آمریکا در مورد افراطی های مذهبی،اشتباهات زیادی کرده است که باعث بخش مهمی از مشکلات جهان است.استفاده از دین برای پیشبرد مقاصد سیاسی،چاقوی دو لبه ای است که در مرحله اول ممکنست کار استفاده کننده را راه بیندازد،اما در ادامه زیانبار است.نمونه اشتباهات آمریکا،ایجاد طالبان در پاکستان برای مقابله با نفوذ شوروی کمونیستی در افغانستان که بعدها باعث تولد داعش و القاعده شد. و....آمریکا درس عبرت نگرفته است.
اینقدر باآمریکا درگیری الکی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
چون گنده ایم، قلدریم .
مفسر کبیر
| Netherlands |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
نمی شود
مذاکره با بلک واتر در قبال ایران؟؟؟
همون شرکت نظامی خصوصی امریکایی نیست که توی عراق داشت می جنگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
کارمون درومد
ناشناس
| Romania |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بابا ول کنید ایران
عجب بدبختی گیر افتادیما برید دم کوچه خودتون بازی کنید اه
کم بدبختی داریم توو مملکت همین مونده جنگ هم بشه غصه تیکه پاره شدن جوون هامونم بخوریم
برید بابا دیوونمون کردید هی گزینه های روی میز زیر میز پشت میز
جناب حریری مواظبب باش این دفعه دیگه دستگیر و زندانی نشی
راست از خاشقچی چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا REWARD رو در عکس زدید یک میلیون دلار؟ جایزه اش پنج میلیون دلاره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
جایزه به پنج میلیون دلار امریکا افزایش پیدا کرده.تابناک خودت بروز کن
ناشناس
| Poland |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
گاف
ناشناس
| Japan |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خخخخخ کم دقتیا
بعضی از خبر هایی که در لیست خبر های مهم قرار میدی خبر های با اهمیتی نیستن و موجب میشن خبر های مهم قبلی تحت تاثیر قرار بگیرن , برن زیر و کمتر دیده بشن
حريري جان فقط خانواده رو با خودت نبر!
تابی جان ور مورد نامه اقای مطهری به قوه قصتییه در مورد روند داد رسی و مسایل قضای و سیاسی تحلبل نگداشتید .
رابت لبیسون یقینا دیگر زنده نیست ،و اگر هم زنده باشد حدود ۹۰ ساله است ، شاید هم دچار آلزایمر شده است ؟،، و در اختیار القاعده باشد ، مفقودی ایشان ربطی به ایران ندارد ، جزیرهٔ کیش یک منطقهٔ آزاد است ؟،،
حالا كه تيردولت پنهان به هدف نخورد بايد منتظر سرعت گرفتن تغير موضع عربستان نسبت بخود حتى بيشتر از تركيه باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل