بازدید 32802
هزار و پانصد و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

واکنش ابطحی به انتصاب رئیسی/پاسخ معاون صداوسیما به تقلب در رأی گیری: فعلا نمی‌توانیم اسم متهم را اعلام کنیم/غرویان: عناوین روحانیون در دست روزنامه‌چی‌هاست/داماد نعمت زاده متهم بزرگ نفتی است؟!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: خانم افشار هرگز با کابل برق کتک نخورده‌اند؟!/ایرانی‌ها دخترزا هستند یا پسرزا؟/آیت الله سبحانی: فساد در قم زیاد شده است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 09 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: خانم افشار هرگز با کابل برق کتک نخورده‌اند؟!

حسن نوروزی به توئیت مهناز افشار درباره موضع وی پیرامون کودک همسری واکنش نشان داد: موضوعاتی همانند زایمان کردن و دوره قاعدگی مسائلی طبیعی است و مربوط به جسم و جان انسان است، اما بنده نیز از ایشان می‌پرسم آیا خانم افشار که درد زایمان و دوره قاعدگی را برای بنده مدنظر قرار می‌دهند تا به حال ۵۰۰ ضربه شلاق با کابل برقی در یک روزه خورده اند که در خصوص مقوله درد بنده را متهم به ندانستن می‌کنند. /خانه ملت

داستان جالب بازیگری که در مشاور املاک کار می‌کرد

شاهرخ شهبازی، بازیگر فیلم «غلامرضا تختی» می‌گوید: امسال از طریق فضای مجازی متوجه تلاش مجدد برای ساخت فیلم تختی شدم، از طریق همین فضای مجازی پیگیر ساخت فیلم بودم، تا اینکه از خداحافظی بازیگر اصلی فیلم مطلع شدم و همان زمان‌ها بود که یکی از دوستان محسن تنابنده برای خرید ملک نزد من آمد و علاقه‌مندی خود را برای ایفای نقش تختی به او اعلام کردم که در نهایت با واسطه به عوامل فیلم معرفی شدم. /ایسنا

تعلل در کوپنی‌ کردن مایحتاج ضروری مردم ضعف محسوب می‌شود

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تعلل در سهمیه بندی و کوپنی کردن مایحتاج ضروری مردم، تاخیر در ساماندهی و مدیریت مصرف سوخت، اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان، نداشتن راهبرد جهت رهایی از اقتصاد نفت محور و تاخیر در وضع سیاست‌های جامع در حوزه گردشگری و کشاورزی از جمله ضعف‌های دولت است. اصلاح طلبان اعتراضات صنفی و مطالبات مدنی در چارچوب قانون را حق مردم و احزاب می‌دانند و بر این عقیده هستند که این مسائل لازمه اصلاح امور و تلاشی برای حرکت کشور در مسیر تحول و پیشرفت است. /ایرنا

ایرانی‌ها دخترزا هستند یا پسرزا؟

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، امیرعلی و فاطمه از اسامی پرطرفدار ایرانیان برای پسران و دختران بوده است. همچنین نام‌های محمد، علی، امیرحسین و ابوالفضل در بین نوزادان پسر و نام‌های زهرا، حلما، یسنا و زینب در بین نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته است. در سال ۹۷ به ازای هر ۱۰۶ دختر، ۱۰۰ پسر متولد شده است. /باشگاه خبرنگاران

بهترین کشور‌های جهان برای اشتغال زنان

در این رتبه بندی کشور‌ها بر اساس امتیاز صفر تا ۱۰۰ رده بندی شده‌اند که صفر به معنای کمترین میزان تبعیض و ۱۰۰ بیشترین میزان است. طبق این رده بندی، سوئیس با امتیاز ۸. ۱، بهترین کشور جهان برای اشتغال زنان است در حالی که یمن با ۶۴ امتیاز، تبعیض‌آمیزترین محیط کاری برای زنان را دارد. پس از سوئیس، کشور‌های دانمارک، سوئد، فرانسه و پرتغال دارای کمترین میزان تبعیض برای زنان در محیط شغلی بوده‌اند. در کشور‌های توسعه یافته، اختلاف دستمزد دریافتی زنان و مردان به طور متوسط معادل ۱۳. ۶ درصد بوده است. ایران در رده بندی امسال بالاتر از پاکستان و یمن و پایین‌تر از اردن و گینه در رده ۱۱۸ جهان ایستاده است. / ایسنا

واکنش معاون پارلمانی دولت اصلاحات درباره انتصاب آقای رئیسی

محمدعلی ابطحی معاون حقوقی و پارلمانی دولت اصلاحات درباره انتصاب آقای رئیسی نوشت: با هر نگاهی، انتخاب آقای رئیسی برای ریاست قوه قضائیه، خبر خوبی برای همه بود. آشنایی با جزئیات سیستم قضایی نکته مهمی است. این مهم می‌تواند سرعت رسیدگی به مشکلات فعلی آن سیستم را چند برابر کند. چه خوب که به جای کرسی ریاست جمهوری، بر کرسی‌ای که می‌تواند به مردم بیشتر کمک کند، تکیه زد. /کیهان

هشدار امام جمعه لواسان به شهردار و شورای شهر

حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی گفت: یک تذکر دربارۀ شایعاتی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و مردم را از نام امام جمعه مرعوب می‌کنند که امام جمعه گفته خانۀ شما را خراب و ساختمان‌های مردم را ویران کنیم. این حرف‌های سخیف چیست؟ امام جمعه نه لودر دارد و نه بولدورز و نه کمیسیون ماده صد دارد و نه پلیس ساختمان و نه معاون شهرسازی که که باید مقررات را رعایت کند، بنابراین کلاً نمی‌تواند در روند کار بتواند دخالت کند. همۀ این‌ها وظیفۀ شهرداری و شورای شهر است و ربطی به ما ندارد، که یک روز از در سوزن تو می‌آیند و یک روز از در دروازه تو نمی‌آیند. بنده به شورای شهر و شهردار تذکر می‌دهم. مراقبت باشند مردم را اذیت نکنند، خط قرمز ما مردم هستند، آنان زیرمجموعۀ خود را توجیه کنند که نارضایت‌تراشی عملی ضدانقلابی است و خدا هم بر همۀ ما احاطه دارد./ ایسنا

چرا کباب زیر ۱۵ هزار تومان نخوریم؟

سید علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس‌های تهران به خبرآنلاین گفت: با توجه به نرخ گوشت که کیلویی ۹۰ و تا ۱۰۰هزار تومان باید گفت: هر سیخ کوبیده حداقل ۱۵ تا ۱۶هزار تومان قیمت دارد و به طور متعارف قیمت یک سیخ کوبیده خوب بین ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان است. اگر گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده را حداقل کیلویی ۷۴ هزار تومان در نظر بگیریم، برای کباب ۲۰۰ گرمی، باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ بنابراین طبخ و فروش کباب کوبیده با قیمت‌هایی پایین‌تر از این میزان فاقد کیفیت لازم است.

بانک‌داری نیرو‌های مسلح اشتباه بود

روزنامه اصولگرای جوان در سرمقاله امروز به قلم مدیرمسئول خود با اشاره به لزوم اصلاحات نوشت: در بعد اصلاح خطا‌ها و اشتباهات باید دقت شود که با تجدیدنظرطلبی اشتباه گرفته نشود. روش‌ها، تاکتیک‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ها در بستر زمان دچار قبض و بسط می‌شوند، اما اجتهاد در اصول هرگز صورت نمی‌گیرد. نظام اسلامی اصلاحات بارز و برجسته‌ای در ۴۰ سال گذشته انجام داده است که می‌توان به مواردی مانند اصلاح قانون اساسی، تمرکز در قوه مجریه، تمرکز در رهبری، ایجاد مجمع تشخیص مصلحت در قانون اساسی با هدف تشخیص مصلحت مردم (بخوانید مصلحت‌سنجی برخلاف شرع و قانون)، پیشگیری از ورود دگراندیشان به حکومت با هدف پیشگیری از استحاله و انحراف آن، بازگشت از اشتباه کنترل جمعیت، اعتراف به ضعف در اجرای عدالت در کشور و تلاش برای اصلاح آن، اصلاح بسیاری از قوانین دهه اول انقلاب، مردمی‌کردن امنیت در مناطق مرزی، تلاش جهت ورود جوانان به حوزه‌های مدیریتی و عبادی کشور و اخیراً اصلاح اشتباه بانکداری نیرو‌های مسلح نمونه‌هایی است که نظام اسلامی دست به اصلاح زده یا می‌زند.

آیت الله سبحانی: فساد در قم زیاد شده است

آیت‌الله سبحانی از وجود فساد در شهر قم انتقاد کردند، عنوان نمودند: متأسفانه در همین شهر قم فساد در حوزه زنان افزایش یافته است. باید با حضور زنان مبلغه، مجالس تعلیمی و تربیت در مساجد و منازل برای زنان برگزار شود تا شاهد اثربخشی باشیم. حضرت آیت الله سبحانی در ادامه اظهار داشتند: اگر کاری از دست من از طریق قلم و غیر آن بر بیاید، آماده همکاری هستم.

پاسخ معاون صداوسیما به تقلب در رأی گیری: فعلا نمی‌توانیم اسم متهم را اعلام کنیم

مرتضی میریاقری، معاون سیما درباره حواشی جشنواره جام جم توضیح داد: ما جشنواره پنجم را به گونه‌ای طراحی کردیم که جامعیت بیشتر داشته باشد. ما در سال ۹۸ چهار عنوان دیگر به عناوین قبلی اضافه کردیم. ما امسال باب دیگری را باز کردیم که تمام تولیدات در طول یک سال را در نظرسنجی قرار دهیم؛ بنابراین یک بخش مردمی که یک بخش مکمل بود را راه‌اندازی کردیم که از دو طریق امکان رأی‌گیری فراهم شد. دولت مسئولیت ایجاد زیرساخت‌ها را دارد. اختلال و دستکاری در آرا به گونه‌ای بود که همه فهمیدند و اول خودمان متوجه شدیم و اطلاع دادیم. بعد از این اتفاق راجع به فرضیه‌هایی که رخ داد متوجه شدیم دستکاری و حرکت بیرونی رخ داده و از پلیس فتا خواستیم مسأله را بررسی کند. وزارت ارتباطات می‌گوید نظارت بر این شرکت‌ها بر عهده بخش دیگر دولت است. به محض اعلام دلایل این اتفاق، نام هر جایی که این تخلف در آن صورت گرفته است را اعلام می‌کنیم، اما هنوز خاطی مشخص رسماً معرفی نشده است. البته یک متهم مشخص شده، اما چون اتهام وی ثابت نشده نمی‌توانیم اعلام کنیم.

روحانی با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر قریب الوقوع خود به عراق با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان دیدار خواهد کرد. ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر آتی به عراق با آیت الله علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیدار خواهد کرد.

عناوین روحانیون در دست روزنامه‌چی‌هاست

محسن غرویان در گفت وگو با سایت آزادی درباره روند تبدیل شدن حجت‌الاسلام‌ها به «آیت‌الله» و در پاسخ به اینکه ملاک‌های آیت الله شدن، چیست، گفت: «سن و سال، درس و بحث، تالیفات و کتاب‌ها یا گاهی علم خاص مثل فقه، فلسفه، کلام یا . . . در این عناوین لحاظ می‌شود. به طور کلی، اما انضباطی وجود ندارد به خصوص حالا که این عنوان‌ها تا حد زیادی سیاسی شده و دست روزنامه چی‌ها و سیاسیون افتاده است. الان دیگر می‌بینیم که یک نفر در یک روزنامه آیت الله است و در روزنامه دیگر حجت الاسلام است. » این استاد حوزه درباره اینکه مراسم یا قائده خاصی برای اطلاق این عناوین وجود دارد یا خیر، گفت: «قا عده‌ای ندارد یا بهتر بگوییم که قاعده آن از دست حوزه در رفته است.»

دادگاه محمدرضا خاتمی برگزار نشد

وکیل نایب رئیس مجلس ششم از برگزار نشدن نخستین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی خبر داد و گفت: ما صبح امروز (شنبه) در وقت مقرر در دادگاه حاضر شدیم که به دلیل بلاتصدی بودن دادگاه، نخستین جلسه رسیدگی برگزار نشد و مقرر شد که وقت دادگاه در آینده ابلاغ شود. حجت کرمانی وکیل محمدرضا خاتمی درباره اتهامات اعلام شده علیه موکل خود و جلسه رسیدگی به این اتهامات که قرار بود صبح امروز برگزار شود، اظهار داشت: پیرو مصاحبه موکلم با برنامه اینترنتی رودررو درباره تخلفات انتخاباتی ریاست جمهوری دهم، وی متهم به نشر اکاذیب شد. وی افزود: جلسه نخست رسیدگی به این اتهامات امروز - ۱۸ اسفند- به دلیل بلاتصدی بودن دادگاه برگزار نشد که به محض اعلام وقت بعدی دادگاه در وقت تعیین شده برای رسیدگی و دفاع حاضر می‌شویم. کرمانی یادآور شد: وقت جلسه بعدی هنوز اعلام نشده است.

محسن رضایی: دولت خودش را به خواب زده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتقاد از بودجه سال ۹۸ گفت: کسری بودجه ۹۸ را نشان می‌دهد که دولت خود را به خواب زده است. محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بودجه ۹۸ را در هیأت عالی نظارت بررسی کردیم. دولت و مجلس نزدیک به سه چهارم بودجه را در شرکت‌های دولتی بسته‌اند که در اختیار مدیران است. بخش اعظم بودجه عمومی هم در اختیار دولت قرار دارد. از این مقدار چیزی در حدود ده درصد عمرانی است. این بودجه هیچ تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد؛ اولاً صرفه‌جویی در آن دیده نشده است ثانیاً مشارکت مردمی در آن ضعیف است ثالثاً کسری بودجه ۹۸ را نشان می‌دهد که دولت خود را به خواب زده است. روز پنجشنبه هیأت عالی نظارت برای بررسی انطباق و عدم مغایرت بودجه سال ۹۸ کشور با سیاست‌های کلی نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد.

زاهدی: بعد از ۴۰ سال هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری وضع بدتر از این است، گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟ در دوره قبل ۶ هزار نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است. وی تصریح کرد: باید افراد قابل، کارآزموده، امتحان پس داده، مدیر و شجاع در تصمیم گیری، ریسک پذیر و با پشتوانه قوی حزبی به صحنه بیایند. زاهدی اظهار کرد: هیچ یک از رؤسای جمهور ما به ویژه بعد از جنگ تاکنون مسوولیت دوره خود را به عهده نمی گیرد و همه به گردن دیگری می اندازند در حالی که اگر نظام حزبی باشد، مردم حزب را می شناسند.

هاشمی طبا: اصولگرایان کمر به نابودی روحانی بسته اند

مصطفی هاشمی طبا می‌گوید: این روز‌ها همه از این حرف می‌زنند که رابطه اصلاح طلبان با دولت برخلاف آنچه گاهی گفته ‏می‌شود، رابطه‌ای تعاملی و همصدایی است و اینکه تعدادی از چهره‌های منتسب به این گروه ‏نقد‌هایی را به عملکرد دولت دوازدهم دارند، دلیل خوبی برای نشان دادن فضای تقابلی بین دو ‏مؤتلف سال‌های ۹۲ و ۹۴ نیست. در واقع این اصولگرایان هستند که کمر به نابودی آقای روحانی بسته و از هر بهانه‌ای بهره می‌گیرند تا چهره دولت را ناکارآمد نشان ‏بدهند.

پاسخ به یک شبهه درباره اجتهاد رئیس جدید قوه قضاییه

در حالی برخی افراد خطاب قرار گرفتن رئیس جدید قوه قضائیه در حکم رهبر انقلاب را به‌عنوان «حجت‌الاسلام»، نداشتن فقاهت و اجتهاد آیت‌الله رئیسی تلقی کردند که این نوع خطاب کردن، سیره حضرت امام خمینی (ره) هم بوده است. ۱۶ اسفند امسال بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه قضائیه منصوب کرد. ساعاتی پس از انتشار این حکم، برخی افراد در فضای حقیقی و مجازی مغرضانه یا از روی ناآگاهی با اشاره به مورد خطاب قرار گرفتن رئیسی با عنوان «حجت‌الاسلام» در حکم رهبر انقلاب، ایراد گرفتند که رئیس جدید قوه قضائیه شرط اجتهاد برای انتصاب ریاست دستگاه قضا را ندارد. این در حالی است که مورد خطاب قرار گرفتن به‌عنوان «حجت‌الاسلام» سیره و روشی است که در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره) هم مسبوق به سابقه بوده و این موضوع ارتباطی به اجتهاد رئیس قوه قضائیه ندارد؛ چنان‌که امام خمینی (ره) نیز در صدور حکم ریاست دیوان عالی کشور برای شهید آیت‌الله بهشتی و ریاست دادستانی کل کشور برای مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی، از عنوان «حجت‌الاسلام» استفاده کردند.

از سوی دیگر، در حکم انتصاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب در پاراگراف دوم این حکم آورده‌اند: «اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جناب‌عالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید»؛ بنابراین این‌که در حکم رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله رئیسی به‌عنوان حجت‌الاسلام مورد خطاب قرار گرفته، هیچ ارتباطی به اجتهاد و فقاهت آیت‌الله رئیسی ندارد.

داماد نعمت زاده متهم بزرگ نفتی است؟!

دادگاه متهمان نفتی علاوه بر مرجان شیخ الاسلام شاهد حضور علی اشرف ریاحی نیز بود. فردا مدعی شد که علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت که از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی به شمار می‌رود. وی همکار اصلی مرجان شیخ الاسلام و محسن احمدیان است که در کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، نقش منحصر به فردی در سوءاستفاده از پول‌های پتروشیمی داشتند.

واکنش کدخدایی به مصوبه پر سر و صدای مجلس

اخیرا نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود. این مصوبه از نظر برخی نمایندگان مجلس، مغایر با قانون اساسی است. «عزت الله یوسفیان ملا» و سید حسین نقوی حسینی از جمله نمایندگان اصولگرا بودند که با این مصوبه مخالفت کردند و گفتند مغایر با قانون اساسی است. «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت وگو با برنا درباره مغایرت این مصوبه با قانون اساسی گفت: «درباره مغایرت این مصوبه با قانون اساسی از سوی شورای نگهبان هیچ صحبتی نشده است. تا زمانی که مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال نشود نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۷۸
بیچاره مردم که بین این همه اختلاسگر گیر کرده اند
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
زبون تو.گاز بگیر عمو.جان وقتی صحبت رشد نقدینگی میشه یکی باید این مشکل رو حل کنه تا بقیه دچار مشکل نشن در واقع فداکاری میکنن و سفر کانا دامیرن تا این نقدینگی کنترل بشه ودچار تورم نشیم فکر نکن کانا دا همچین جای خوبی باشه داریم کانادارومیخریم انشالا با یه اختلاس دیگه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دوست عزیز تا اقتصاد و تولید دست مردم نباشد اوصاع همین هست یعنی اقتصاد و ثروت و تولید دست اینها باشد برای همیشه اختلاس های بزرگتری در راه هست علتش این هست که میخواهیم افراد اخلاقی سیستم را بچرخانند . حالا با کدام فرد اخلاقی . فردی که در ابتدای کار از فقرا بوده ایا این تحلیل درست هست که فقرا مسول باشد یا نه قانون حاکم باشد اخلاق هر لحطه در حال تعییر هست حتی با گرسنگی و تشنگی تعییر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مرگ هولناک عروس ۱۲ ساله سیستانی هنگام زایمان

ساره نمی‌داند از جاسک تا سرتیتکن چند کیلومتر است، اما دختر‌های باردار دوازده سیزده ساله‌ای می‌شناسد که وقت به دنیا آوردن بچه‌هایشان در این جاده جان داده‌اند و جسدشان از میانه راه به سرتیتکن بازگشته. اینجا به مامای محلی مادران سیزده ساله و چهارده ساله، «دایه» می‌گویند. ابزارشان یک تشت آب ولرم است که از چشمه بالای روستا می‌آورند، یک پارچه تمیز و کمی داروی گیاهی.

ساره از «کیتاخ» می‌گوید؛ دختربچه ۱۲ ساله‌ای که همین چند وقت پیش در اولین ساعت‌های صبح درد زایمانش گرفت و دایه نتوانست نوزادش را به دنیا بیاورد. در سرتیتکن آنتن موبایل و تلفن که هیچ حتی برق و آب و گاز هم نیست. باید ۵ ساعت پیاده راه بروند تا برسند به جاسک. اما مگر جاسک چه امکاناتی دارد؟ کیتاخ و کودکش نزدیکی‌های ظهر روی قاطر جان دادند. مزارش یک تکه سنگ است در بیابانی که نامش را «قبرستان» گذاشته‌اند. شوهر کیتاخ ۱۲ سال از خودش بزرگتر بود و این دومین ازدواجش بود. بعد از مرگ کیتاخ به بشاگرد رفت و دوباره آنجا یک دختر ۱۴ ساله را عقد کرد. عقدی که مانند کیتاخ هیچ وقت در دفترخانه‌های رسمی ثبت نشد.

روستای سرتیتکن ۱۷ خانوار جمعیت دارد و نزدیک مرز سیستان و بلوچستان است. اینجا دختر‌ها را زود شوهر می‌دهند. مرد‌ها ماهی چند بار برای خرید مایحتاج خانه به جاسک می‌روند و با اندک پولشان کنسرو‌های تن ماهی و لوبیا و چای می‌خرند. زن‌ها هر روز یک کنسرو لوبیا را با یک کنسرو تن ماهی مخلوط می‌کنند و با نانی که خودشان پخته‌اند، می‌خورند و این تمام وعده غذایی آن‌ها در یک روز است. راهی که از جاسک به سرتیتکن و روستا‌های اطراف می‌رود چنان صعب‌العبور است که تنها با وانت یا ماشین‌های شاسی بلند می‌شود آن را طی کرد. در طول مسیر حتی یک تابلو هم نیست.

روستای تیتکن از دور به بیابانی می‌ماند که در آن کپر‌های حصیری مثل قارچی کدر بیرون زده‌اند. آفتاب تازه بالا آمده و اهالی دارند از خواب بیدار می‌شوند.

کپر‌ها با پایه‌هایی از چوب‌های نازک و حصیر ساخته شده. چند قدم آن طرف‌تر یک اتاقک با بلوک سیمانی درست کرده‌اند که از آفتابه مقابلش، معلوم است سرویس بهداشتی است. خدیجه و یعقوب جلوی در ایستاده‌اند. سوز می‌آید.

عبدالعزیز سلام می‌کند و داخل کپر می‌رود. ساره تند تند در گودی وسط کپر که شبیه تنور است، آتش روشن می‌کند تا نان بپزد. دود همه جا را فرا می‌گیرد و دیگر چشم، چشم را نمی‌بیند. بچه‌ها ۱۰ نفری کنار هم نشسته‌اند و میهمان‌ها را تماشا می‌کنند. با بلند شدن دود همگی در تاریکی با صدای بلند سرفه می‌کنند و اشک از چشم‌شان روان می‌شود. گرمای آتش میان سرمای کپر می‌دود. آرام آرام شعله‌ای جان می‌گیرد و فضای تاریک کپر را روشن می‌کند. دختر‌ها لباس‌های رنگی بلوچی و پسر‌ها پیراهن‌های بلند با شلوار‌های گشاد همرنگ پوشیده‌اند. در تاریکی نور آتش از پایین به‌صورت بچه‌ها می‌تابد. چشم‌های سبزرنگ ساره از دور می‌درخشد. خمیر نان را ورز می‌دهد و بچه‌هایش را تماشا می‌کند. قرار است دختر ۱۳ ساله‌اش ماهکان را شوهر دهند. ماهکان نقاب قرمز به‌صورت زده و طوری پشت بچه‌ها قایم شده که کسی صورتش را نبیند. ماهکان و خدیجه از همان اول اجازه درس خواندن نداشتند، چون پدرشان نمی‌خواست. مژه‌های بلند و سیاه ماهکان از پشت نقاب تند تند به هم می‌خورد و چشم‌های میشی‌اش اطراف را تماشا می‌کند. مریم ۱۰ سال دارد: «ما اینجا تا کلاس ششم درس می‌خوانیم. برای بقیه‌اش باید برویم جاسک. هیچ ماشینی هم نیست که ببرد. پسر‌ها هم می‌روند شهر کارگری.»

مریم شیری را که از گوسفند دوشیده روی چای فلاسک می‌ریزد و محکم تکانش می‌دهد تا شیرچای - نوشیدنی معروف این حوالی- درست کند. مگسی سمج داخل یکی از استکان‌ها می‌افتد و مریم آن را بیرون می‌آورد و لیوان‌های شیرچای را تعارف می‌کند. ملامحمد یکی از مردان ده وارد کپر می‌شود و می‌گوید: «بچه‌های ما برای درس خواندن باید به «لیردفیا گابریگ» بروند و اگر بخواهند بیشتر ادامه دهند باید بروند جاسک که نمی‌شود. دختر‌ها که در خانه می‌مانند و ازدواج می‌کنند. من اجازه ندادم دخترم مدرسه برود، ۱۳ سالگی شوهرش دادم. ما پول نداریم برایشان ماشین بگیریم. برای بردن مریض از اینجا تا جاسک از ما ۲۰۰ هزار تومان کرایه می‌گیرند آنوقت من چطور هر روز این پول را بدهم که پسر‌ها بروند مدرسه برگردند؟»

اهالی سرتیتکن آب آشامیدنی ندارند، عبدالعزیز یک شیلنگ آب پای چشمه‌ای که از کوه می‌آید وصل کرده و گاهی از آنجا آب می‌گیرند که بعضی مواقع آلوده است و بچه‌ها اسهال و تهوع می‌گیرند یا روده‌هایشان عفونت می‌کند. ساره فریاد می‌زند بچه‌هایش دست به غذا‌های بیرون از کپر نزنند. نان‌ها را که به آن «تین» می‌گویند روی هم می‌گذارد و به کپر دیگری که به آن «پیش» می‌گویند، می‌برد. خوابیدن در این کپر وقتی باران می‌آید غیرممکن است. در روز‌های گرم تابستان هم چند درجه از آفتاب داغ بیابان خنک‌تر است.

مریم می‌گوید اینجا رختخواب‌ها و بقچه‌های لباسشان را می‌گذارند و بعد از شستن تنشان در لگن و زیر آفتاب، برای پوشیدن لباس به کپر می‌آیند. رئوف پدر مرتضی و مریم می‌گوید: «زن‌ها و دختر‌ها زمستان و تابستان توی بیابان خودشان را می‌شویند.» مریم دوباره تکه‌ای از شالش را به دندان می‌گیرد و دور می‌شود. هرچه می‌پرسیم چیزی نمی‌گوید. می‌دود تا گالن‌های آب را روی الاغ بگذارد. عبدالعزیز و بقیه مرد‌های ده سر اینکه چه کسی افسار الاغ‌ها را بگیرد و برای آوردن آب پیشقدم شود باهم جروبحث می‌کنند که ناگهان داوود شش ساله افسار سه الاغ را می‌گیرد و راهی چشمه می‌شود. مرد‌ها میان دعوا و جروبحث حتی متوجه رفتن داوود و الاغ‌ها هم نمی‌شوند. ساره به داوود اشاره می‌کند و می‌گوید: «این آب آلوده است. بچه‌ها اسهال می‌شوند و دکتر رفتن هم اینجا سخت است.»

نزدیک ظهر هوا گرم‌تر می‌شود. وسط ظهر زمستان انگار از آسمان آتش می‌بارد. بچه‌ها راه مدرسه را که روی تپه بالای روستاست پیش می‌گیرند. یک کانکس کوچک که قسمتی از سقف آن را باد برده است و تخته هم ندارد. چهار نیمکت هم در انتهای کانکس گذاشته‌اند. گرما اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد. هارون ۹ ساله است و از بقیه بچه‌ها ساکت‌تر. اسم بازی که می‌آید مات و مبهوت اطراف را تماشا می‌کند و چیزی نمی‌گوید. مدرسه معلمی ندارد بچه‌ها همین طوری دور هم جمع می‌شوند، اما بازی هم آن طور که در ذهن من است، انگار برایشان معنا و مفهومی ندارد. ماهکان هم همراه بچه‌ها به مدرسه بی‌معلم آمده و بی‌آنکه حرفی بزند انتهای کلاس نشسته است. معلم تنها سه روز در هفته می‌تواند از میناب به سرتیتکن بیاید؛ اگر بتواند. از آن‌ها می‌خواهم از آرزوهای‌شان حرف بزنند. آرزوی بزرگ‌شان این است که یخ داشته باشند.

با خودم فکر می‌کنم چه چیزی در این زندگی می‌تواند پدران و مادران را از ازدواج دختربچه‌های‌شان منصرف کند و دختران با چه بهانه.

رکنا
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
برادر گرامی با این متن زیاد که نوشتی من و تو میفهمیم چون خود من هم در یک خانواده پرجمعیت که ۱۲ نفر بودند بزرگ شدم اما دو طیف از انسان ها اصلا نمیگیرند یکی پدران و مادران کم سواد و بی سواد هستند که نمیدانند دختز زیر ۲۰ سال بدنش در حال رشد هست نیاز به غذای اصافه دارد و دوم فرهنگ و سنت و ایدولوزی دخیل هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
الآن مطلب به این دور و درازی مثلاً کامنته؟ تابی جون مسخره بازی نکن با این کارا
ناشناس
| Italy |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
درست است که متنی طولانی بود و مانند یک داستان گیرا ولی متآسفانه واقعیت تلخ زندگی بسیاری از هموطنان مادر مناطق محروم انهم در کشوری که هر روز شاهد اختلاسهای فوق نجومی از بیت المال همین مردم هستیم
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
حقش بود بالای کامنت می نوشتی " کلیدر " چون ده جلده . باید هر شب بیاییم تو این خبر یکمقدارشو بخونیم باقیش برای شب بعد
در زمینه اخلاقی و خانواده ، فساد خیلی وقته که شروع شده و از ۲۰ سال پیش که دخترها را به کار بیرون از خانه تشویق کردین ان هم توسط خود دولت ها با استخدام ها ولی قبل از ان هم اخلاق خانواده ها بهتر می بود و هم جامعه و هنوز اول کار است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بیخودی جو سازی نکنید . هیچ مشکلی وجود ندارد . ان مدینه فاضله ای که شماها در تربیون ها فریاد میکنید اصلا شدنی نیست . یعنی خود امثال شماها که به همین مسایل اخلاقی مقید هستید و برایش یقه پاره میکنید همه شماها را در یک شهر جمع کنند و بگویند اندیشه سیاسی خودتان را اجرا کنید اتفاقا اولین معترصین به همدیگر باز خودتان هستید . تعریف شماها از انسان بودن خیلی سخت هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کاملآ مشخصه طرفدار نااگاه ماندن و در کنج خانه ماندن دختران هستی و لابد طرفدار دو اتشه کودک همسری و چهار زن عقدی و صیغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
جو سازی نیست
ما که در ادرات بودیم و دیدیم چه وضعی است حتی در جاهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نه اینکه مسائل انسانی در جهان حل شده
!!!!!
ناشناس
| France |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
داعش که نابود شد ولی طالبان هنوز هستند .از نظر فکری هم مثل شما فکر میکنند.نیرو هم همیشه نیاز دارند.جدا به این موضوع فکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ان وقت چه کسی جلوی ان رابگیرد ؟ حتما شما پرچم فرانسه؟ یا خودت هم مروج این تفکر می شوی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
تابناک خوی انسانی را چرا حذف کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
علت اصلی فساد ریشه در مسائل اقتصادی دارد نه شغل زنان بشکل قانونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
در جامعه ای که فساد رشد کند مسایلا اقتصادی دلیل اصلی نیست بلکه بهانه است زمانی که کسی از خدا و آبرو و... نترسد هر کاری میکند . مشکل ایمان است . فقط من نمی دانم چرا شب قدر و توبه و ... این همه جمعیت هست و از فردا دوباره یک زن کنار خیابان که می ایستد صد تا ماشین ترمز می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
از نظر بعضیها هیچ فسادی و جود نداره از فساد هم حرف بزنی یعنی تو داعشی هستی.بله دوستان فسادی نیست این که میبینی یه کار خوب و جامعه هم پیش بسوی تدبیر و امید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
یعنی کسانی که پاکستان و یا سیستان خودمان و یا هر جامعه ای که زنها هنوز به طور سنتی زندگی می کنند و اتفاقا فقیر هم هستند ولی خانواده و بطن ان محکم تر از
جوامع دیگر است را چی می گویی؟
خطاب به۸:۵۱
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
وقتی زندگی اداره نمی شود خانم ها هم مجبورند کار کنند
مگر سیستم بانکداری ما عالی عمل می کرده تا الان؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
از وقتی بانک های خصوصی شروع به کار کردند ، مردم بیچاره شدند . امیدوارم هرچه زودتر بساز تمامی بانک های خصوصی جمع شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بانک هایی که قرار است ادغام شوند با ضرر های انباشته فراوان روبرو شده اند و حالا قرار است از جیب مردم پرداخت شود وگر نه آنها هیچ گاه حاضر به اینکار نمی شدند
پس بگو چرا در اروپا تقریبا بالای۶۰ درصد ازدواج های انها به طلاق کشیده می شود و بالای ۴۰ درصد هم روابط نامشروع دارند از همین کار کردن ها سرچشمه می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
این بحث های تکراری را تمام کنید خسته کننده شده این بحث روسری و جوراب تمام شدنی نیست . نود درصد انرژی کشور از لحاظ نیروهای هزینه میشود که در خیابان و کوچه مردم را بپان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
تابناک یعنی کسانی که به اینترنت می ایند و در این سایت سر می زنند حد تفکرشان در همین حد محدود است و نمی توانند درست فکر کنند؟
مثل این نظر که یکهویی مثبت می گیرد قشنگ به طور کامل ولی دو نظر بالاتر که در مضمون با این نظر یکی است منفی هاش بیشتر است
از خلقت این ادمیزاد می ماند
بیعت با امام و آرمان های انقلاب یعنی در جنوب شهر زندگی کردند وحقوق ۲یا ۳ میلیونی نهایتا گرفتند
حالا که سر نخواستن فرماندهی جنگ اقتصادی دعواست! ولی اگر اراده ای از قدرت بود با 100 تا بازرس تام الاختیار میشد نفس فساد رو تو این مملکت گرفت از گوشت گرفته تا لوازم یدکی از نفت گرفته تا مافیای آببببب غرق شد این مملکت
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
همان که گفتی یعنی اگر اراده ای بود ! البته فکر نکنید که انها هم سمت هایشان پایین است . نخیر در سمتهای بالا هستند و از افراد و امکانات در اختیارشان هم کامل و به خوبی استفاده می کنند ومبارزه با فساد فعلی در ایران خیلی هم کار اسانی نیست گارد اهنی لازم دارد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
همه مفسدان اقتصادی به یه جایی وصل هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
دولت توان مقابله با مافیای اقتصادی را ندارد
شنیدم که توزیع مواد شوینده به نرخ دولتی در تهران درست کردند و مردم هم در صف بودند
یعنی اینقدر دولت عرضه ندارد و تا این حد منفعل که نمی تواند توزیع کنندگان را مدیریت کند
پاسخ ها
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
عزیزم این مسئولان نتونسته تو سرزمینی به این پهناوری ندازه خوراک مردم خودش دامپروری و گاو داری بسازه البته با تمام دنیا هم میتونه بچنگه الان گوشت گوساله چنده فرض کن وارد جنگ بشیم تحریم ها به مواد غذایی هم برسه اون موقع گوشت گوساله میشه گیلویی 350 هزار تومن کسی بفکر سازتدگی نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در اکثر محصولا دامی و کشاورزی نه تنها به بازار مصرف داخلی می رود بلکه صادرات هم ایران دارد ولی چیزی که وحود ندارددر ایران شبکه توزیع قانون مند است تا
کسی نتواند احتکار کند
اون زمانی که جنگ بود در اینجا و تولید هم زیاد نبود قیمت ها کنترل شده بالا می رفت و نه با کارهای خارقالعاده دولت فعلی که همگان در ان ماند
ناشناس
| France |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نامی جان خدا رو شکر کن مردم عاقل هستند و جلوی افزایش بیرویه جمعیت را گرفتن.فکر کن اگر الان ۱۵۰ میلیون بودیم تهیه گوشت و برنج و گندم و شوینده و...چطور میخواست انجام بشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کاربران محترم تا میتوانید پدر و مادر و خواهر و بستگان خودتان را اگاهی دهیید که فرزند در حد توان مالی مشکلی ندارد ولی هم فقیر باشی و هم بیکار باشی و هم مریص باشی و هم در نقاط دور افتاده خیلی زندگی سخت هست منتها سیاست چون بی رحم هست به چند همسری و تعدد زوجات و داشتن چندین فرزند را بدون پشتوانه علمی تبلیع میکند اما هیچ حمایتی نمیکند یعنی وقتی فرزندی مریض شد و پوشاک و خوراک و مدرسه و دانشگاه و ازدواج و کار و خانه و ماشبن حمایتی نیست فقط مسولین والا مقام حرف میزنند
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
تمام‌کاندید های رقابتی با روحانی به ایشان بخاطر پیروزی در انتخابات تبریک نگفتند ولی روحانی به رییسی بابت انتصاب ایشان تبریک گفتند یعنی روحانی بخاطر سیاستمدار بودن و بخاطر تحصیلات خارج از کشور گفتمان سیاسی بهتری را به نمایش گذاشتند . یعنی به رقیب سیاسی در چند مورد تبریک گفت ولی رقبایش به ملت تبریک گفتند در صورتی ما که به روحانی رای داده بودیم منتطر تبریک رقبای اصلاحات نبودیم
ركورد دزدی در كشور عزیزمون زده شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بیخود نبود که امام جمعه اصفهان چشم ها رو بست و به بهانه حجاب به مردم ایران توهین کرد چون تو این مملکت هر چی میشه اخرش میرسه به حجاب
چرا دولت مالیات از خانه های خالی نمی گیرد ؟
چرا دولت دست واسطه های خرید و فروش در مواد غذایی و الکترونیکی و غیره کوتاه نمی کند و شبکه توزیع را سر و سامان نمی دهد؟
چرا دولت مالیات از کسانی سر خیابان و صرافی ها دلار کاغذی خرید و فروش می کنند مالیات نمی گیرد؟
حتما این ها هم دست دولت پنهان است و یا دست برجام و یا fatf?
اگر دولت همه این کار های بالا می کرد و یا الان بکند نصف قیمتها می افتد و با همین حقوق ۱۷۰۰ تومانی کارگرها به اندازه یک کارگر کشور اروپایی قدرت خرید خواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خانه خالی مالیات نمیگیرد . الان در کشور هر کس پولی دارد یا دلار و سکه و طلا خریده یا ساختمان مسکونی یا در حال خرید زمین هستند . بنابراین اگر کسی پول دارد در چند شهر ایران در روستا یا مناطق بکر خرید زمین و منزل خواهد کرد و ماهی یکبار در ان محل تردد میکند ایا میتوانی ثابت کنی که منزل خالی هست یا به اسم بستگان خود انتقال مالکیت میدهد بنابراین راه فرار زیاد هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
کاری که اکثر کشورها انجام می دهند و هر کسی فقط یک خانه می تواند داشته باشد و اگر بخواهد بیشتر داشته باشد باید مالیات بدهد و باز اگر خانه هم خالی باشد همین طور با استفاده یک نرم افزار داده ها می شود رصد کرد
واسه مردم ایران فرقی نمیکنه مبلغ اختلاس چقدر باشه
چون قرار نبوده پولی که اختلاس شده واسه مردم ایران خرج بشه
بنظرم لبنان و عراق و یمن باید ماتم بگیرن چون سهمشون اختلاس شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
گل گفتی عشق کردم حرف حق رو زدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
لبنان هم دیروز طلب کمک کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بجاي نگراني از وضعيت زنان در قم به وضعيت برخي افراد به ظاهر موجه رسيدگي كنيد تا شاهد اختلاس 6 ميليون يورويي نباشيم
چرا این اختلاسهای فراوان و نجونی که در ایران هفته ای چندبار اتفاق میافته در کشورهای کفار سالی یکبار هم اتفاق نمیافته؟!!

چرا مسئولای اونا گمراه نمیشن و اختلاس نجونی و تاریخی نمیکنن؟
باور کن ما در اختلاس با اختلاف رکورد دار هستیم:-))
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
برای اینکه در ان بلاد اقتصاد و توبید دست دولت نیست . مطمن باش اگر در دست دولت های عربی بود اولین فساد اقتصادی را وزرا مرتکب میشدند . در چنین کشورهای ارتش حق دخالت در سیاست و اقتصاد و تولید را ندارد . فقط در مواقع اضطراری میتوانند کمک کنند مانند سیل و زمین لرزه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بدلیل تحریم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در امریکا قرارگاه دارند که از بدنه ارتش درست شده و دارد کارهای زیر بنایی و اقتصاد در امریکا می کند
ناشناس
| France |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
؟آمریکا و قرار گاه؟؟؟چرا هر چی میشنوید باور میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
چرا شما هر چیزی را می شنوی سریع جبهه می گیری بدون کسب کردن اطلاعات؟
خطاب به پرچم فرانسه
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بلاد کفر اخلاق،عدالت و... بیشتر هست
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نه داداش جان اختلاس ها ربطی به دول عربی ندارد بلکه اقتصاد دولتی هست بانک دولتی هست . جاده و راه سازی دست شبه دولت هست. کارخانجات دولتی هستند چرا دولتی هستند چون دوستان خودی بیکار نباشند . بنابراین وقتی سیستم حتی تولید دولتی هست اختلاس میشود در اینده اختلاس با رقم وحشتناک انجام خواهد گرفت چون میخواهند تحریمها را دور بزنند
چون از رسانه های انورابی خط می گیرند
حقوق ماهانه مسئولین کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای جنوب شرق آسیا از حقوق یک عضو هیات علمی، معلم، کارمند، کارکنان شرکت نفت، پرستار و یا حتی یک بقال در ایران کمتر هست و واقعا برای من جای تعجب هست که چطور مسئولین این قبیل کشور ها اکثر افرادی درست کار و سالم هستندو برای پیشرفت کشورشان تمام تلاش خود را میکنند و تازه بسیاری از آنها مثل ریس جمهور آمریکا حقوق دولت را هم نمیگره

مشکل ما در ایران طمع و حرص افرادی هست که از دولت حقوق میگرند و همیشه ناشکر و ناراضی هستند و وظایف خود را به درستی انجام نمیدهند در حالی که حدود 50 میلیون نفر جوان تحصیل کرده بیکار داریم که حاظرند با حقوق کمتری در موقعیت این حضرات به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نه عزیز تو کشور های دیگه قانون حاکم هست ولی توی ایران اقا زاده ها حکم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
شما منبع اطلاعاتی خود را فاش کن. اتفاقا آنجا حقوق فرد را طوری می دهند که نیاز به اختلاس نداشته باشد.
بهترین کشور‌های جهان برای اشتغال زنان؟

قطعا ایران هست

یکی از عوامل بیکاری بالای جوانان تحصیل کرده در ایران به کار گیری بیش از اندازه خانم ها در کارهای دولتی هست. همین حالا به هر اداره دولتی که بروید بیش از 90 درصد کارکنان آن خانم هستند و واقعا در روز 5 دقیقه کار مفید هم ندارند و یا مشغول بازی با موبایل هستند، یا در حال خاله زنک بازی و دو به هم زنی و جالب هست که به شما بگویم که اکثرشان از طریق رابطه و رانت وارد مشاغل دولتی شده اند و هیچ نیاز مادی هم ندارند و صرفا برای سرگرمی وارد کار دولتی شده اند


اگر میخواهیم ایران آباد شود، مشکلات بیکاری و فقر حل شود، باید به جوانان میدان داد و دست از رابطه بازی و خاله زنک بازی و قبیله گرایی برداشت

باید کار را داد به دست کاردان ها و افراد متخصص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
هر کس تخصصی دارد باید از ان استفاده شود مرد وزن هم ندارد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
این نوع صحبت دقیقا یک نوع تبعیض جنسیتیه.قطعا زنان هم به اندازه مردان مینونن تخصص داشته باشن و کار کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بله زنان هم حق دارند به اندازه مردان کارکنند اما زنانی که سرپرست خانوار نیستند مسئولیت هزینه خانواده بر عهده شان نیست و درآمدشان معمولا پس انداز میشود.این به خودی خود بد نیست , اما وقتی تعداد شغل کم است از آن طرف تعدادی از آقایان که مسلما مسئول تامین هزینه خانوار هستند بیکار می مانند و شرمنده خانواده شان میشوند
دوم آنکه حتی اگر بحث تخصص در میان باشد لزوما همه خانوم هایی که استخدام می شوند تخصص بالاتری نسبت به آقایانی که استخدام نمی شوند ندارند.بلکه چون سطح توقع حقوق شان پایین تر است استخدام میشوند
یک آقا با ماهی دو میلیون تومان نمیتواند هم خرج مسکن و هم اجاره خانه بدهد پس درخواست حقوق بیشتری میدهد اما یک خانم این حقوق را قبول می کند چون به چشم کمک خرج یا پس انداز به آن نگاه می کند
به امید روزی که هم برای آقایان کار باشد هم خانوم های محترم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
اول باید نقایص فرهنگی برطرف شود بعد مساله تبعیض جنسیتی مطرح شود
اگر این جا بیفتد که زن و مرد مثل اروپا هر دو تامین هزینه های خانه را متقبل شوند حرف شما درست است و باید زن و مرد حق مساوی برای کار داشته باشند
اگر یک مرد با مدرک فوق لیسانس یا حتی دکتری کار پیدا نکند و در خانه باشد بهش میگن الاف بیکار اما اگر یک زن شغل نداشته باشد بهش میگن خانه دار
جایی که مناسباتش به صورت ریشه ای مشکل دار است نمیتوان قانون های کشور های توسعه یافته را در آن اجرا کرد
چه جوری این همه اختلاسگر توی یک کشور جا میشن ؟منافعشون تداخل نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
فرکانس امجواشون را تغییر می دهند تا بهم نخورد
ناشناس
| France |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اگه تو یک خط مترو دیدی دو بار دستفروش جوراب یا چراغ قوه اومد ؟سیستمشون طوریه که دستفروشهایی که کالای یکسان دارن با هم تداخل پیدا نمیکنن.اختلاسگرا هم همینطور
ایران در رده بندی امسال بالاتر از پاکستان و یمن و پایین‌تر از اردن و گینه در رده ۱۱۸ جهان ایستاده است.
خداقوت اخوی
چه کشورباحالی هستیم ما
ایران بهشت بانوان
شصد هزار میلیارد تومان یک قلم دزدی ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بگذار بخورند اگر هم آنها نخورند که به من وتو که نمی رسد .پس نوش جانشان .
ابطحی به انتخاب خوب رهبری اشاره میکنه دارد اعتراف میکند که انتخاب های رهبری خوب هستند ایکاش در برجام به حرف رهبر گوش می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
پولیتیک سیاسی هست یعنی با این ارتقا سمت در اینده ببینیم که ایا عملکرد ها با شعارهای انتخاباتی که داده میشد با سمت جدید ارتقا پیدا میکند یعنی مواردی که شعارش بود اجرا میشود یا نه فقط در حد حرف بود یعنی تا مسولیت نداشته باشی حرف زیاد زده میشود
وصیت نامه من برای ریس جمهور آینده

در طی 6 سال که در مسند قدرت بودم اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کردم که مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران به بالاترین سطح رفاه در عالم دست یافتند. اکنون پاسپورت ایرانی ارزشمند ترین پاسپورت جهان هست و بدون نیاز به ویزا ایرنیان میتوانند با عزت و احترام فراوان به تمام کشورهای دنیا سفر کنند.

در این زمان که قدرت را به تو واگذار میکنم مردم از فرط رفاه فراوان و خوشی بینهایتی که دارند خودشان از ما درخواست گرانی کالاها را دارند و ما نیز به درخواست آنها عمل نمودیم و همه اجناس را 1000 برابر گران تر نمودیم.

اما بدان ای دوست من که آنچه عامل اصلی اقتدار و قدئرت تو خواهد بود اعضای فامیل، اقوام، آشنایان، دوستان و هم ولایتی ها هستند. چون اگر یکی از آنها کار اشتباهی مرتکب شود بقیه آبروداری میکنند. پس تا میتوانی از آنها در همه مناسب درسطوح مثل آبدارچی و باغبان استفاده بنما

زمانی که من قدرت را به دست گرفتم اوضاع کشور بسیار آشفته بود، قیمت های لحظه ای تغییر مینمود اما من چرخ اقتصاد را چرخاندم و به اون سرعت دادم. در حال حاضر سرعت این چرخ به قدری شدید شده که از جایی خود درآمده و قیمت ها ثانیه ای تغییر میکنه که این از نشانه های پویایی اقتصادمان هست.

اما در پایان به تو توصیه مینمایم تا میتوانی اسباب رضایت فرزندان مظلوم کارگزارن خود را فراهم بنما و برای اونها ویلاهای چند هزار متری در بهترین نقاط کشور تهیه بکن و به آنها مجوز واردات کالا و انحصار آن را بده که جای دوری نمیرود

خدا نگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
شش سال یا هشت سال؟منظورت بازم استخر فرح هست یا چیز دیگه؟
کوکب خانم مدل 1398

روزی عده ای از فامیل ها به خانه کوکب خانم آمدند، اما کوکب خانم حتی تخم مرغ هم نداشت که برای آنها نیمرو درست کند و فقط با آب و تکه ای نان خشک از آنها پذیرایی کرد

کوکب خانم بسیار ناراحت و سرافکنده شد و مهمانها نیز از شرمندگی او ناراحت بودند

آنها به ریس جمهور روحانی رای داده بودند چون به آنها قول داده بود که اوووون چنان رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد که مردم دیگر حتی به 45 تومن یارانه هم نیاز نداشته باشند و همهه آنها در خانه هایشان شاغل شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
یکعده بودند که مثل کبک سرشون رو زیر برف کرده بودند و صدای رای کوکب خانم و دوستاشو رو نشنیده بودن و برای اینکه اون رو از رایی که داده پشیمان کنن مدام سنگ اندازی میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
تا روحانی هست هر روز بدتر می شود درود بردولت بهار که به مردم خدمت کرد روحانی مهاسمی خراب کردند
جناب سبحانی فساد در کجا زیاد نشده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ازفساد فقط نوع پوششی را می بینند وغیرازآن الحمدلله هیچ فساد دیگری وجود ندارد خوشبختانه برا آنهم راهکار دارند چند خانم جلسه ای ومبلغ می‌توانند این مشکل راحل کنند ‌‌ خدارو شکر. کاش خداوند همین سهل اندیشی را به بنده هم ارزانی میکرد تا از دزدی ها واختلاس ها و گرسنگی ها ناراحتی اعصاب وروان نمی گرفتم .
ناشناس
| Italy |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
علت بی توجهی به اختلاسها و گرانی این هست که هر ساله بودجه با توجه به تورم تصویب میشود
اینا رو ولش کن تابناک شورای شهر تهرانو بچسب که در روز درختکاری مجوز ممنوعیت برج باغ رو برای ۶۰تا باغ لغو کرد و به زودی شاهد نابودی الباقی باغهاو درختهای تهران خواهیم بود. یعنی حیف اون رایی که ملت به این شورا داد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اخه دوستان گفتن چرا شهرداری اتوبان نمیسازه مثل قبلیا.اینام تصمیم گرفتن مثل قبلیا پول بگیرن مجوز بدن و بلاخره یه میدونی پلی چیزی بسازن.خودتون مطالبه کردین
با سلام.مسئله ای با اهمیت تر ومهم تر واساسی تر ازحجاب نداریم.امروز حجاب بانوان واهتمام به رعایت آن در رأس مسائل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
فساد اقتصادی و مالی فساد بین نیست نیاز به نهی از منکر ندارد. اما شل حجابی منکر فاش و آشکار است و باید نهی شود.
باسلام ما از اقای ریسی انتظار داریم در اولین فرصت به پروژه ش رسیدگی کرده وچندین هزار نفر را بعد از ۱۶ سال از بلا تکلیفی مالشان نجات دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اعدام را گسترش دهد!
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مثل اول انقلاب اعدام را در حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی زیاد کند ممکن هست یک درصد از مشکلات حل شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
یک بررسی دیگر هم برای پرونده طوسی و مرتصوی هم باز کنند بینند که حقی پایمال نشده باشه
اون چنان شرایط زندگی برای مردم عادی در این سالهای اخیر و به خصوص 6 سال گذشته سخت شده که مردم نمیدونن برای درآمد چیکار کنن و خیلی هاشون برای گرفتن 45 تومن یارانه بیشتر دست به زاد و ولد میزنن که به نوعی یک جور خودکشی و حمله انتحاری هست چون اون بچه هایی که در این خانواده ها به دنیا میان هیچ آینده ای نخواهند داشت و در نهایت خیلی هنر کنن یکی مثل والدینشون میشن تازه اگر مجرم و تبهکار نشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
این حرفی که میزنی در دایره اصلاحاتی یا اصولگرایی . اگر اصولگرایی این سخن تکراری را نوشتی باید بگویم حق شما صد برابر بیشتر از این گرانیها باید باشد . چون رفتار سیاسی شما و اقتصادی شما در هیچ کتابی نوشته نشده بلکه هم ملت ایران و ملت بیرون مرزها را گرفتار کردید چرا نمیگدارید مردم زندگیشان را بکنند . اقا هزینه این ایده پردازی شما چقدر هست بروید در یک استانی که خیلی طرفدار شما هستند
پژو شده 80 میلیون.خوب بشه.قند وشکر نایاب شد وحالا با قیمت دوبرابر فراوون شد.گوشت روی 80 تا 100 تومان ماند خوب چه اهمیتی دارد.ببین جامعه ای که حجاب نداشته باشه در حال سقوط است .می شه گوشت نخورد.چای نخورد.شیرینی نخورد و نان نخورد.ولی بی حجابی غیر قابل تحمل شده ومتأسفانه هرچی مشکلات اقتصادی بیشتر می شه بی حجابی هم بیشتر می شه و هر چی بی حجابی ییشتر می شه مشکلات اقتصادی بیشتر می شه.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
عجب فرمولی را کشف کرده اید

آنرا ثبت نکنید که از تئوری نسبیت مهم تر است!
فساد همه جا را گرفته مگر خود حضرت مهدی ظهور کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
فساد راه حل دارد . برو یه مسافرت به سوییس ببین چگونه هست که در مقلم حقوق زن مقام اول را دارد اما برخی درایران حتی نتوانستند در یک استان مثل قم و مشهد عدالت را اجرا کنند راه علمی وجود دارد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
تا افرادی مثل تو موجود هستند مهدی برای چه ظهور کند!
کاش من هم پسر یا داماد یا حداقل نوه نعمت زاده بودم به خدا حتی اگر ندیده یا نویره نعمت زاده هم بودم راضی میشدم
چرا قند وشکر گران شد چون بی حجابی بیشتر شد.خوب وقتی بانوان بی حجاب در جامعه می چرخند مصرف شکر و نوشیدنی ها مانند قهوه.چای.نسکافه.نوشابه که از شکر درست می شوند بالا می رود و همینطور مصرف گوشت به شکل کباب در رستوران ها بالا می رود .خوب طبیعی است وقتی تقاضا بالا می رود قیمت هم بالا می رود.بنابراین با حفظ حجاب قیمت ها متعادل می شود.
شش میلیون یورو اختلاس

علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
میلیارد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
شش هزااااار میلیون یورو برادر و نه شش میلیون
معادل شش میلیااااارد یورو
میدونی چقدددددددر پوله؟؟؟؟؟؟؟؟
پراید چر ا شده 50 میلیون تومن.پاسخ خیلی واضح است .زیرا بانوان ما در این کشور حجاب را رعایت نمی کنند.وقتی حجاب نباشه طبعا تقاضا برای خرید پراید بالا می رودو مردم برای خرید آن به صف می شوند.خوب بنده خدا وزیر مظلوم صنعت چطور به این همه تقاضا پاسخ بده .پس بهتر نیست تا با امر به معروف ونهی از منکر بی حجابی را کمتر وریشه کن کنیم تا قیمت پراید متعادل شود.
الحق که آقای هاشمی طبا درست می گوید بخش مهمی از این جریان کمر همت بستند دولت را ناکارآمد معرفی کنند تا در انتخابات آتی به قدرت برسند! اما متاسفانه مردم را به روز سیاه نشاندند!!
شیفتگان قدرت و تشته های مکنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خود دولت باعث این چیزها شد و معلوم است که بعد از ان رقیبان هم وارد می شوند
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
روزنامه جوان گفته است که بعد از انقلاب در بخش های مدیریتی و دینی نقش پر رنگی داده است . آیا جوانان در مدیریت پررنگ هستند ؟
ناشناس
| Japan |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
روحانی و مادرو برسر کنترل تورم در حال رقابت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
دولت ناکارآمد هست. نیاز به معرفی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
چرا ناکارامدی دولت را به دیگران ربط میده آقای هاشمی طبا
دیگه بااین وضع قیمتها
دلار ماشین و تورم
مگه نیاز به گفتن هم هست.
انچه عیان هست چه حاجت به بیان هست
بسته خبری پربار....تابناک هم پیام غلط میکند هر کسی بگوید....رو گرفت.بردن و خوردن و دوباره در رفتن به کانادا که از قضا با ما رابطه سیاسی نداره و مثل خاوری پسشون نمیده بما و ما هم همچنان مشغول تار موی زنان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کار خدا راذببین چه طآر بر حق است همین روحانی هر روز احمدی نژاد را می کوبید وزیر سوال می برد حالا نگاه کن چه سرش آمده که از مردم فرار مبکند
اگه دقت كنيد مي بينيد كه كشور خانوادگي داره اداره ميشه.خاندان نعمت زاده
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
ایا این دامادش شوهر همان دخترش که تو کار دارو بود هست ؟همان که ویلای انچنانیش را هفته پیش یه کم خراش دادن ؟
فساد در حوزه زنان افزایش یافته . فرمایش حضرت آبت ا...
حضرت آقا زنان فقط فساد می کنند یا پای مردان هم وسط هست/؟

تا کی به این شیوه به زنان می نگرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
تو مو می بینی و من پیچش مو.
باید گفت که هرچه تعدادخانم های محجبه و با حیا در جامعه ای زیاد شود به همان میزان نرخ دلار پایینتر می آید.تولید واشتغال زیادتر شده وبیکاری جوانان خود به خود حل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
در دانشگاه های دنیا چهار واحد درسی در باره رابطه حجاب و خشکسالی حجاب و بیکاری حجاب و اختلاس میلیاردی حجاب و تورم تدریس شود چون گویا همه بلایای طبیعی و مفاسد انسانی از بیحجابی و حتی بدحجابی ناشی میشود
در اوج جوانی احساس پیری میکنم ، حوصله پست گذاشتن ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دمت گرم، همين قدر هم كامنت دادي حال دادي :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
هیچ دلخوشی به این زندگی نداریم .
بخند, فردا روز بدتریه
چرا فرزندان پاکدست ایران بیکارند ولی بچه ها وداماد های مسئولان برسر کارند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
برای اینکه شما یا هم جناحی نیستی . برای اینکه ژن و قبیله برتر نیستی . برای اینکه ارادت سیاسی نداری برای اینکه دگر اندیش هستی . مگر روزنامه جوان نگفت اولین راه حل بعد از انقلاب این بود که دگر اندیشان از ادارات و سیاست کنار گداشته شوند حالاکه یکدست شدند ولی باز اختلاس ۶ میلیارد دلاری داریم اینو کجای دلمان بذاریم
حالم افتصاحه.. حالم خرابه... ترس و پوچی و بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
روز به روز بدتر از دیروز هر روز با شنیدن خبرهاامید خود را به درست شدن بیشتر از دست میدهیم مردم ایران تبدیل شده اند به مردمانی افسرده عصبی و پرخاشگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
داداش منم تعریفی ندارم .

به خدا از این زندگی خستم .

آخه این چه وضعیه ؟!؟ دیوانه شدیم به خدا ، هیچ کسم پاسخگو نیست.

لعنت به این زندگی
مشکلِ چشمامون چیه که خوشبختی هایِ خودش رو نمیبینه و به خوشبختیِ های دیگران حسودی میکنه!؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اختلاس گر خوشبخت باعث حسودی میشه
اگر با آدم‌های غرغرو همنشین باشید، عیب‌جو و غرغرو می‌شوید و آن را طبیعی می‌دانید !

اگر دوست شما دروغ بگوید، در ابتدا از دستش ناراحت می‌شوید، ولی در نهایت شما هم عادت می‌کنید به دیگران دروغ بگویید و اگر مدت طولانی با چنین دوستانی باشید، به خودتان هم دروغ خواهید گفت !

اگر با آدم های خوشحال و پرانگیزه دمخور شوید، شما هم خوشحال و پرانگیزه می‌شوید و این امر برایتان کاملا طبیعی است ...

" تصمیم بگیرید به مجموعه افراد مثبت ملحق شوید، وگرنه افراد منفی شما را پایین می‌کشند و اصلا متوجه چنین اتفاقی هم نمی‌شوید "
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
گویا جنابعالی هم از اقوام اقای نعمت زاده هستید
با سلام احترام ، در مورد داماد آقای نعمت زاده سئوال مهم این است. این دولتیان مگر خودشان از رفتار و عملکرد افراد در داخل بدنه دولت مطلع نیستند. منابع دولت در بین افراد خاص پاسکاری می شود در مقطعی از زمان فقط جایگاه ها عوض می شود. دولت در ایران بدلیل نظارت دقیق و امین لوث شده است. و اصول حقوقی و مدیریت دستگاه های نظارتی و بازرسی با بدنه فرسوده کار نمی توانند بکنند.. چون مدیریت در دستگاه های دولتی زمان مصرف دارد و باید با خیانت به کشور بنوای برسند. قانونین موجود برای اجرای جلوگیری از فسادهای گوناگون فرسوده و جواب گو نیست.. در چهل سال اخیر کشورها را که پیشرفت داشتند نگاه کنید. کجا بودند و اکنون کجا هستند. کره کارخونه خودرو نداشت. الان چی؟ از برکت چی کره ای ها به اینجا رسیدن اتحاد و همراه دولت و ملت با تلاش برابر و صداقت درستی .
ونزوئلا‎ در تاریکی مطلق فرو رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
کار آمریکا بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
نه که ما داریم زیر آفتاب کیف میکنیم
در کشور ایران چند هزار حقوقدان هستند یعنی قطعی الرجال هست .‌در ایران حقوقدان و اقتصاد دان کم نداریم . چرا اینقدر جابجایی در قدرت انجام میگیره .
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری سارقان دریچه فاضلاب با ۴۰ فقره سرقت در البرز خبر داد.

به احتمال زیاد برای جلوگیری از تکرار این جرم دست آنها از مچ قطع خواهد شد.
رقابت شدیدی بین ایران و ونزوئلا درباره بی ارزش کردن پول ملی کشور درگرفته که با رشادت های ما قطعا ونزوئلا را کنار میزنیم و رتبه اول به دست میآوریم
نه اتفاقا دولت آقای روحانی کارآمد ترین دولت پس از انقلابه آقای هاشمی طبا و اصلا روی دولت احمدی نژاد رو هم سفید نکرده
از درشکه های آشغال پنجاه میلیونی بگیر تا گوشت بیش از صد هزار تومنی و دلار ۱۵ هزار تومنی
روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ای کاش روحانی یک هزارم احمدی نژاد برای مردم کار کرده بود وروحانی مملکت را نابود کرده وباید به تاریخ جواب دهد خیلی دروغ می گوید خدایا کمک کن که برود
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
روحانی دروغ گفته در دیگر مراکز دروغ گفته نشده . این حرف شما در سی سال پیش خریداری نداشت چون اصلا رسانه ها اینقدر فراگیر نبودند که بشود اخبار را مطابقت داد که چی چیزی راست با دروغ هست کمی تحقیق کن در جای دیگ دروغی و دروعهای گفته نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
روحانی هم اگه ۸۰۰میلیارد دلار درامد احمدی نژاد رو داشت دو برابر احمدی نژاد کار میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
روحانی 1600 هم داشت باز وضع همین بود
جا داره از همین جا از اون دسته عزیزانی که پول های دپو شده در بانک.رو ب زحمت فراوان با خود به کانادا میبرن تا تا جلوی رشد نقدینگی گرفته بشه متورم ایجاد نشه تقدیر وتشکر میکنم وامیدوارم به همشون خوشبگذره وما رو بخاطر مرغ هفده هزارتومانی ملامت نکنند و تا باشد قسمت همه مسولان شود تا به کاناداسفر کنند انشالاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
نمی شه خدمون برخی مسئولان را بفرستیم کانادا و ماهیانه حقوق خوب برایشان در نظر بگیریم؟ باور کنید کشور بدون مسئول بهتر اداره میشه.
روزنامه جوان ورود نیروهای مسلح در بانکداری اشتباه بود . ولی این روزنامه نگفت ورود نیروی مسلح در اقتصاد چگونه است . تحلیل روزنامه کامل نبود
مسئولین میگن گرونی به ما ربطی نداره برخورد با دزد ها هم به شما ربطی نداره؟
فقط افتابه دزد ها رو میگیریم و دست هاشون رو میندازیم ولی به اقا زاده ها که میرسه ....
ایران بهشت زنان است برای کارکردن در حالی که خرج و مخارج زندگی روی دوش مردان است.
ببینید شما خانم های محترم.چرا به توصیه ائمه جمعه گوش نمی کنید.آنها قطعا بعد از مطالعه وتحقیق وتفحص و غور بسیار به این نتیجه مهم رسیده اند که حفظ حجاب راه حل همه مشکلات داخلی وخارجی.اقتصادی.اجتماعی.سیاسی ونظامی است.یعنی شاه کلید و راه حل همه وهمه وباز همه رعایت حجاب است.پس خواهشا خواهرم مویت را کسی نبیند و با چادر اگر باشی که دیگه خیلی عالی است و ظرف یکسال ما در دنیا اول می شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مگر نشنیدید امام جمعه اصفهان چه گفت؟
خودتان بروید سرچ کنید.
من اگر عین حرف او را تکرار کنم تابناک بعلت توهین سانسور میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
سخنان اینه جمعه برای جوامع جدید که مرد و زن باید برای شکوفایی اقتصاد تلاش کنند کارامد نبود از نطر یک روحانی زن فقط باید در منزل باشد و بس .
یعنی این همه ابتکار و خلاقیت برای حل مشکلات اقتصادی، قابل تقدیر است
ممنونم از همتون
اشک شوق تو چشام جمع شد
مادرو هم رفتنی است.تورم در انجا به۳میلیون درصد رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در حاکمیت تک حزبی و غیر پاسخ گو محال هست که از قدرت کنار بروند چون میگویند مردم صلاح خودشان را نمیدانند بلکه قدرت باید از بالا به مردم انتقال یابد نه از مردم به حاکمیت بنابراین مادرور هنوز فکر میکند با گفتمان ف و کلاه برابر به عدالت خواهد رسید کمونیست مرد و تمام شد کلا گفتمان سیاسی در ده سال اینده بخاطر دهکده جهانی فقط از ان مردم هست
بهترین راه حل برای مشکل حجاب اسید هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
این نظرات احمقانه شوخیش هم جالب نیست وانشالله تابناک از انتشارش منصرف بشه پاک کنه.یک احمقی هم باور میکنه اجرا میکنه.کما اینکه انجام دادن.تو چه حقی داری صورتی که خدا به یک انسان داده ازش بگیری ؟یا به اخرت باور نداری که در اینصورت تکلیف روشنه و اگر باور داری بزار خدا خودش برای مجازات تصمیم بگیره که اگر قرار بر مجازات هم باشه من و تو از بد حجاب جلوتریم برای پس دادن حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
پیشنهاد عاقلانه ای نست وباید را حل بهتری بدهی میتوانی از روحانی. ویا مطهری کمک بگیری
سراب
| France |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
قبلن تست شده جدید بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
تابناک. این نظر رو منتشر کردی اما نظرات من رو سانسور می کنی
چه راحت اختلاس میکنن
شما كافي به روابط فاميلي مسئولين مملكتي نگاه كني به تعريف رجل سياسي ميرسي . البته در كشوري كه قطع رجال ميباشد ومسئولين بعد از گند زدن در پست هاي قبلي جابجا شده وبعضاً از لحاظ جايگاه رشد نيز پيدا ميكنند . خدا وكيلي زمان شاه هزار فاميل بود يا الان . تازه هر روز هم كه گند جديد از مسئولين خادم المله رو ميشه . واقعا که با روش اداره كردن كشور ايران . شما ايران رابه دويست قبل برگردانديد
شعار این اختلاس گر برای مجلس ششم

خاتمی را تنها نخواهیم گذاشت
هاشمی طبا ..زیاد خودتو جدی نگیر
بازهم خبری از خانواده شیخ الوزرا سابق خودش دخترش و حالا دامادش.اگر پسر داشت چی میشد؟
جناب هاشمى طبا سرنوشت اصلاح طلبان واصولگرايان را طرفدارشان تعيين ميكنند به قول شاعر
چو توخود كنى اختر خويش را بد مدار از فلك چشم نيك اخترى را
اصلاح طلبان نزد مردم خودسبب رسوايى شان شده اند
من ساده رو بگو تا به حال فکر میکردم شماها قابلترین و شجاع ترین و کار آزموده ترین و .... هستید واقعا از آقای زاهدی جهت روشن کردن این موضوع برای من تشکر میکنم.
انقلاب برای اشخاص خاص هم نون داشت وهم آب برای عامه مردم چطور ؟!!!!!
یک درخواست از تابناک:
در مدرسه فقط اعداد تا میلیارد را به ما یاد داده اند
خواهش میکنم بعد از این ارقام اختلاس ودزدی یصورت تعداد صفر بنویس که ما هم بفهمیم ومقایسه کنیم
مثلا 6 با 12تا صفر
یا لگاریتم آنرا بنویس
حتما آقای سیف الله ابوترابی اشتباه فرمودند در واقع ارقام درست 106 پسر در مقابل 100 دختر است. متوسط در تمام دنیا نسبت جنسی در لحظه تولد 105 پسر در مقابل 100 دختر است . آمارهای موجود در سایت ثبت احوال و سرشماری نیز همین را نشان می دهد . بنابراین حرف ایشان اشتباه است و منظور ایشان 106 پسر در مقابل 100 دختر است.
اصولگرا و اصلاح طلب هر دو مسبب این بدبختی ملت هستند هر دو مسول هستند و هر دو محکوم به شکست.
یا امام زمان مگر نمی خواهی ظهور بکنی چون از کشور و مملکت شما بعداز این همه اختلاس چیزی باقی نمی ماند
قانون اساسی باید اصلاح بشود.
باید دسترسی به منابع ملی محدود بشود.
مردم مالک کشورند ، باید اختیار دار اموال خود باشند.
بعد میگن فساد سیستماتیک نداریم پس چطور هرسال اختلاس های متعدد و بزرگ میشه اینم تا این لحظه که آخریش فعلا رکورد را شکست...
شاید باورش برای عده ای سخت باشد اما بدانید مهمترین و بزرگترین مشکل اقتصاد ایران عبارتست از واگذاری مجانی پتروشیمیها به شرکتها و اشخاص ویژه که میبایست در آینده اسپانسر جناح خود باشند . پتروشیمیها چاپخانه های دلار و پول هستند که هدیه شدند به .....


پتروشیمیها کانون پولسازی هستند !!

بزرگترین آزمون و حرکت واقعی قوه قضاییه ، بازگرداندن هزاران میلیارد تومان سوء استفاده در جریان تاراج اموال مردم و دولت به نام خصوصی سازی و واگذاری آنها به مدیران دولتی است . شرکتهای ثروتساز پتروشیمی ، پالایشی ، فولاد ، مس ، سرب و روی ، معادن بی بدیل ، کشت و صنعتها و ........

پس راه حل هم مشخص است : پس گرفتن اموال مردم و دولت !
106 دختر به ازای 100 پسر یعنی 6 پسر باید دوزنه شوند دیگر
بهترین کشور‌های جهان برای اشتغال زنان......

این تیتر یعنی بازی در پازل طراحی شده اندیشه فمنیستی غرب که نتیجه آن برای مردان و زنان باخت باخت است
فساد در جامعه ما به دو موضوع گفته میشه ، روسری و حجاب خانومها ، مشروب خوری علنی
بقیه موارد مثل هرزگی مردها ، دزدی ، دروغ ، نفاق ، فریب مردم ، دروغ بستن به خدا و پیغمبر و ائمه ، اتلاف بیت المال ، گرفتن و دادن رشوه ، بدون تخصص پستی را اشغال کردن ، دادن پست به افراد فاقد صلاحیت وهراران مورد دیگر فساد محسوب نمیشوند .
خاستم یه چیزی بنویسم اما به این فکرم مگه کسی اینها را میخونه ؟ مگه تاثیر داره ؟ دیگه عادی شده برا مسئولین. مگه معلم هایی که چند روز اعتصاب کردن را کسی گفته دردتون چیه ؟ اگه هم یه جا برا حقشون جمع بشن که به جرمهای مختلف میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
آره به خدا داداش

از این همه بدبختی خسته ایم .
معلومه داماد نعمت زاده هست که به ملت توهین می کرد یا نه انتظار داشتید که داماد لبو فروش سر کوچه باشد
جناب هاشمی طبا اگه شما فقط یه دلیل بیاری که چهره دولت آقای روحانی را کارآمد نشون بده ما هزار تا دلیل برای ناکارامدی دولت ایشون را بی خیال می شیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی