بازدید 4699
۲

مبارزه با ملخ‌صحرایی در جنوب سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۸۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 09 March 2019

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر، سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده‌دار است، ورود دسته‌های ملخ صحرایی در ایران از نیمه دوم بهمن از سمت کشورهای عربستان، امارات و عمان را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، غلامحسین تیموری در گفت وگو با ایسنا افزود: در موج اول حمله ملخ‌های صحرایی، استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان به آفت مذکور آلوده شد و در موج دوم احتمال ورود آن به استان سیستان وبلوچستان، شهرستانهای کنارک و چابهار پیش بینی شد.

وی بیان کرد: براساس این هشدارها گروه‌های دیده بانی به مناطق احتمالی ورود ملخ ها اعزام و پس از ردیابی درحال حاضر در شهرستانهای کنارک و چابهار آلودگی مشاهده شد که با هوشیاری دیدبانان جهادکشاورزی کانون‌های ملخ شناسایی و عملیات پاکسازی انجام گرفته و در حال انجام است.

تیموری تصریح کرد: دراین راستا از اواخر بهمن تاکنون هزار هکتار از اراضی آلوده شهرستان کنارک و ۲۰۰ هکتار از اراضی آلوده شهرستان چابهار توسط جهاد کشاورزی مکان یابی و مبارزه شده و عملیات مکان یابی در حوزه های دیگر این شهرستان ها ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
در این شرایط بد اقتصادی صادرات ملخ های گوشتی به عربستان ارز آوری خوبی برای ایران دارد
بجای مبارزه با اونها
راه صیدشون رو به مردم منطقه یاد بدید و امکانات صادرات به کشورهای آسیای جنوب شرقی فراهم کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست