بازدید 15550
آخرین تحولات خاورمیانه؛

طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا/سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق/بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام/ تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه

بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام، تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه، نشست پشت درهای بسته لاوروف با ملک سلمان در ریاض و سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 06 March 2019

بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام، تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه، نشست پشت درهای بسته لاوروف با ملک سلمان در ریاض و سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز چهارشنبه (به وقت تهران) دو سناتور آمریکایی از تصمیم خود برای ارائه طرحی به کنگره خبر دادند که در صورت تصویب، رئیس‌جمهور آمریکا را از صدور فرمان اقدام نظامی علیه ایران بدون دریافت مجوز خاص از کنگره منع می‌کند.

«تام یودال»، سناتور دموکرات ایالت نیومکزیکو و «ریچارد دوربین» سناتور دموکرات ایالت «ایلینویز» آمریکا امروز در یادداشتی مشترک در نشریه «واشنگتن‌پست»، دولت این کشور را به تلاش برای جنگ‌افروزی علیه ایران به بهانه‌های واهی متهم کرده و نوشته‌اند که کنگره باید با تصویب قانون تازه‌ای، با چنین تلاشی مقابله کند.

این دو سناتور در همین یادداشت خبر داده‌اند، به زودی بار دیگر طرح «قانون پیشگیری از جنگ غیرقانونی با ایران» را با حمایت گروهی از سناتورهایی از هر دو حزب، به سنا ارائه می‌کنند.

یودال و دوربین مهر ماه امسال برای اولین بار این طرح را در سنا ارائه کردند؛ اما به واسطه آنکه تنها چند ماه تا پایان دوره سنا مانده بود و دولت و کنگره آمریکا نیز در مورد بودجه با یکدیگر درگیر بودند، این طرح در نوبت بررسی قرار نگرفت. مشابه این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا نیز مطرح شده بود، که آن طرح نیز به دلایل مشابه، بررسی نشد. بر اساس قوانین آمریکا، در صورتی که با پایان یک دوره کنگره طرحی تصویب نشود، آن طرح در دوره بعد کنگره از دستور کار خارج می‌شود، اما حامیان آن می‌توانند آن را دوباره به کنگره ارائه کنند.

هنوز متن پیش‌نویس طرح تازه این دو سناتور آمریکایی منتشر نشده؛ اما متنی که به دوره پیشین سنا ارائه شده بود، تأکید داشت، بنا بر قانون اساسی ایالات متحده کنگره، تنها مرجعی است که می‌تواند علیه کشوری اعلام جنگ کند و قوه مجریه برای چنین اقدامی ابتدا باید از کنگره مجوز دریافت کند.

طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا/سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق/بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام/ تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه

هرچند در بخش یافته‌های آن طرح، اتهاماتی علیه برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران مطرح شده، اشاره شده بود بنا بر تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

این طرح می‌افزاید: «جنگ با ایران، دارایی‌ها، نفرات و اهداف سیاست خارجی ایالات متحده در سرتاسر آن منطقه از جمله در عراق، افغانستان و اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

این طرح سپس با بیان اینکه مواضع جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به «خطای محاسباتی» هریک از دو طرف منجر شود، استفاده از منابع مالی برای انجام اقدام نظامی علیه ایران را ممنوع می‌کند.

در بخش الزامات این طرح آمده است: «هیچ منابعی نباید برای عملیات‌ نظامی در و علیه ایران مورد استفاده قرار گیرد، مگر آنکه قانون یا قطعنامه مشترکی در کنگره تصویب شده و به صورت مشخص، مجوز چنین کاری را بعد از تصویب این قانون، صادر کند.»

در این طرح البته اقدام نظامی در صورت «وجود تهدید قریب‌الوقوع علیه ایالات متحده» و با کسب مجوز لازم از کنگره، از ممنوعیت تخصیص بودجه مستثنا شده است. اقدام نظامی در تلاش برای «دفع یک حمله ناگهانی به ایالات متحده، اراضی یا دارایی‌ها یا نیروهای نظامی» و «نجات شهروندان یا نفرات ایالات متحده» دو استثنای دیگر این طرح هستند.

بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام

اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تشریح دیدگاه خود درباره راستی آزمایی و نظارت بر برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداخت.

نماینده اتحادیه اروپا در بیانیه خود در این خصوص گفت: افتخار دارم به نمایندگی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو صحبت کنم. کشورهای زیر، حمایت خود را از این بیانیه اعلام کرده‌اند: ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، لیختن‌اشتاین، نروژ و سن‌مارینو.

وی در این باره افزود: اتحادیه اروپا مایل است از دبیرکل آژانس به دلیل گزارش خود پیرامون راستی آزمایی و نظارت بر (برنامه صلح آمیز هسته‌ای) جمهوری اسلامی ایران در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأیید برجام) تقدیر و تشکر کند.

در بند دیگری از سخنان وی در این باره آمده است: اتحادیه اروپا تعهد قاطع خود را به برجام و تداوم حمایت از آن اعلام کرده و مصمم به ادامه همکاری‌ها با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق هسته‌ای است که دستاوردی چندجانبه و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ میلادی به شمار می‌رود. برجام عنصر کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان است و برای امنیت بین‌المللی نیز حیاتی به شمار می‌رود.

بند دیگری از سخنان نماینده اتحادیه اروپا در این باره می‌افزاید: برجام نتیجه بیش از دهسال دیپلماسی است. لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای در کنار اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای توسط ایران، بخش اساسی از این توافق است.

وی در ادامه افزود: در این راستا، اتحادیه اروپا عمیقاً مراتب تأسف خود را از بابت خروج ایالات متحده از برجام ابراز می‌دارد. بر اساس تأییدات چهارده گزارش متوالی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود ـ که در معرض نظام جامع راستی‌آزمایی و نظارت آژانس قرار داشته ـ ادامه داده و باید این کار را ادامه دهد. از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور مستحکم کردن مبنای فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود تمامی فعالیت‌های مرتبط با پادمان‌ها را طبق رویه‌های استاندارد، ارزیابی می‌کند، استقبال می‌کنیم. آژانس را ترغیب می‌کنیم انجام این کار را همگام با دریافت اطلاعات جدید ادامه دهد.

تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین گفت، قرار است تصمیم گرفته‌شده در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در 27 فوریه سال جاری در مسکو اجرایی شود.

پسکوف افزود: تصمیم تشکیل این «کارگروه سوریه» در ۲۷ فوریه در مسکو در دیدار پوتین و نتانیاهو اتخاذ شده است؛ هر چند ساختار و ترکیب این کارگروه هنوز مشخص نیست.

طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا/سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق/بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام/ تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی تصریح کرد: «کارگروه سوریه، با تمامی طرف‌های مربوطه و کشورهای منطقه درباره خروج نیروهای خارجی از سوریه، نابودی تروریسم و برقراری ثبات در این کشور، مذاکراتی انجام خواهد داد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سفر ماه گذشته خود به مسکو گفته بود، با روسیه در خصوص خروج نیرو‌های خارجی از سوریه به یک توافق دست یافتیم.

نشست پشت درهای بسته لاوروف با ملک سلمان در ریاض

منابع خبری از نشست پشت درهای بسته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ریاض خبر دادند و اعلام کردند، خبری از این نشست مخابره نشده است.

شایان ذکر است، وزیر خارجه روسیه از قطر در چارچوب سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس وارد عربستان شده است. وی قبلاً با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه سعودی دیدار کرده بود.

لاوروف از عربستان به کویت خواهد رفت

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرده بود که مسکو و ریاض درباره همه مسائل مربوط به بحران سوریه به تفاهم رسیدند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با نصر الحریری، رئیس هیأت عالی مخالفان سوری در مذاکرات سوریه در ریاض پایتخت عربستان دیدار کرد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرده بود که هیأت عالی مخالفان سوری در تدوین کمیته قانون اساسی سوریه و آغاز اجرای آن تعجیل کند.

لاوروف ابراز امیدواری کرد، مخالفان سوری با کمک جامعه بین المللی به سوریه، نه تنها کمک‌های انسانی بلکه ایجاد شرایط اساسی، آموزشی و درمانی در این کشور موافقت کنند، به گونه‌ای که به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان منجر شود.

سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق

شبکه تلویزیونی الفرات از گفت‌وگوی خود با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

ظریف در این گفت‌وگو گفته به زودی به دمشق سفر خواهد کرد.

طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا/سفر قریب‌الوقوع ظریف به دمشق/بیانیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس درباره برجام/ تشکیل کارگروه مشترک میان روسیه و اسرائیل درباره سوریه

سفیر سوریه در تهران هم بیست و هفتم فوریه گذشته دعوت نامه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به محمد جواد ظریف تقدیم کرد تا به این کشور سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۲
اروپا برای ایران تعیین تکلیف میکنه اخرین بازیشون اف ای تی اف است چطوری ایران همه قوانین امضا کرده ولی هیچ منفعتی نبرد پاکستان نه عضو ان پی تینه پاریس نه هزار کوفت زهر مار دیگه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
احسنت، جالب اینکه کلی گروه های افراطی در پاکستان تشکیل شده و از آنجا حتی به اروپا می روند، با این وجود هیچگاه اروپا با پاکستان به مشکل برنخورده است..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
این والها را از روح آقای هاشمی بپرسید که در وقتی که میتوانست راحت از ان پی تی خارج شود رفت تمدید همیشگی آن را امضا کرد. همچنین از آقایانی بپرسید که هر روز دنبال بستن دستان ایران با یک پیمان جدید هستند
سراب
| France |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
با موشک بزن وسط پاریس اگه خیلی ناراحتی
ریشه ناامنی و تنش در منطقه و صدور تفرقه و خشونت از سوی وهابیت تندرو .... کشورهای اطراف قربانی وهابیت تندرو .... چرا اسلام نه وهابیت آری؟ ....پایه های قدرت دیروز دولت انگلیس و امروز دولت امریکا در منطقه .... ... چرا تعریف صحیحی از اسلام نباید باشد حتی در اصول ... چرا باید از نخبه قبیله آل سعود حمایت شود ... نتیجه اتحاد و یکپارچگی صلح است برای منطقه و تهدید برای دیگران.... سیاست کلی در تعامل با جهان سوم ....همیشه یک نخبه را باید در آب نمک خواباند برای روز مبادا.
به اینا دلخوش نکنین تا ده سال آینده حمله نظامی انجام میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
شما خیلی پر حوصله ای تکلیف ایران باید همین امسال معلوم بشه حالا یا اقتصادی یا نظامی یا سیاسی.این چیزیه که به راحتی میشه از حرف هاشون فهمید فقط مصاحبه هاشون رو بچین کنار هم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
منکه فکر میکنم تابستان سال دیگه بین ایران و آمر یکا جنگ میشه .همه منطقه هم میدونند و دارند آماده میشن .مثلا اسراییل به هر قیمتی شده تونست موافقت روسیه رو برای اخراج ایران از سوریه رو بگیره تا فقط تنها تهدید باقی مونده موشک های ایران باشه که با داشتن گنبد آهنین و استقرار چندروز قبل سیستم پاتریوت خیالش راحته . آمریکا هم داره نیروهاش رو از سوریه و افغانستان بیرون میبره تا تلفات کمتری داشته باشه چون میدونه سربازانش در این دو کشور براحتی بدست نیروهای نیابتی وفادار به ایران مورد حمله قرار میگیرند . کشورهای عربی هم که حسابی در طی یکی دوسال گذشته انواع سلاح های جنگی و پدافندی رو خریداری کردند ..لاوورف هم که سفر دوره ای به کشورهای عربی داره برای هماهنگی با روسیه و حفظ منافع روسیه که لحاظ بشه.تنها قدرت نجات دهنده ایران مردم ناراضی از دست برخی مسئولان تندرو و هستند که نمیدونم چه رفتاری بروز میدن. فقط اینو میدونم که هنوزم امثال هدایتی ها و زنجانیها و مرتضوی ها وخاوری ها زیاده که اگر هرچه سریع تر دستگیر و بدون اتلاف وقت دادگاه نظامی بشن و اعدام ؛ میشه روی خشم و ناراحتی مردم رو مرحمی گذاشت و از این گلوگاه حساس تاریخی گذشت . درضمن منظور از قانون عدم حمایت مالی سنا و کنگره از حمله به ایران فقط و فقط متحمل کردن هزینه این جنگ به گردن عربستان و اقمارش هست .و نه جلوگیری از جنگ .
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
معلوم نیست ترامپ دور بعد باشه یا نه... همین دو سال آینده تکلیف مشخص میشه
خواستم از رییس اتحادیه اروپا یه سوال بپرسم من در خانه ام یک تفنگ آب پاش دارم، اگر تفنگ آپاشم را تحویل بدم چطور می توانم تحریم ها علیه خودم را رفع کنم، روندش چجوری است؟ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خب اول از همه باید راستی آزمایی بشه و بعد اگر همه چیز اوکی بود خونت رو باید تخریب کنی و بعد اف ای تی اف رو تصویب کنی،چون کی میدونه از کجا پول آوردی که تونستی چنین سلاح خطرناکی بخری یا اصلا شاید داری به دیگران هم کمک میکنی مجهز به همین سلاح بشن.بعد که کاملا خلع سلاح شدی و از حساب جیبت هم کاملا با خبر شدیم حالا یا به تمام حرف های ما گوش میکنی یا به وسیله تحریم یا جنگ نابودت میکنیم.
متوجه شدی پسرجان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
بستگی داره با تفنگ آبپاش ات چیکار میکنی.مزاحمت برای کسی ایجاد میکنی یا نه
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
رو تفنگت شعار نویسی هم کردی ؟درخواست نابودی و اینا؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
تو آب بازیتو بکن و به سیاست کاری نداشته باش! نکنه تو هم مثل کریمی قدوسی از اون تیپ آدمها هستید که رنگ جنگ را ندیدن و الان دارن خاطره رد شدن ترکش از بغل گوششون را برای بچه هاشون تعریف میکنند؟
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
روندش اینجوریه که دو تا دمپایی پاره هم میزاری روش تحویل نمکی محل میدی مقداری نمک به جاش تحویل میگیری .نمک خیلی هم به کارت میاد فکر کنم
ناشناس
| Spain |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
عبدالکریم تویی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
را امضا کن حلهFATfD
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
حالا داداش این دفعه که گذشت سوالت رو پرسیدی.دفعه بعدی سوالی چیزی ازش داشتی به توییتر اش بفرست اونجا رو بیشتر از اینجا چک میکنه
ناشناس
| - |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
تفنگ آب پاش جزو خطرناک ترین وسایل است از جمله اینکه با آن می توانی به زن و بچه های تشنه یمنی آب برسانی و این خلاف حقوق بشر و منشور سازمان ملل است بنابرین تا انو نشکنی و تو بتن نیندازی از برداشتن تحریم خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
من هم تفنگ آپاش دارم مزاحم کسی هم نشدم فکر نمی کردم قبل از رییس اتحادیه اروپا فکر نمی کردم این همه نگران تفنگ آپاش بشن، اره چی اره که مجازه، اره.
آیا تیروکمان هم مشمول تحریم هستند، بادبادک چطور؟ آیا بادبادک هم جزو موارد تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا محسوب می شود؟
دیروز تو خانه درباره اینکه همسایه غربی هیچ غلطی نمی تواند بکند و پسر همسایه شرقی زد تو گوش همسایه خودش و من اعتراض کردم و در شهر یک راننده به من زور می گفت و من قبول نکردم و سریع جوابش دادم و یکی یه مظلوم ظلم می کرد و من از مظلوم دفاع می کردم ... یکی دو ساعت به خانم و بچه هام صحبت می کردم و نصیحت می دادم که باید از حق دفاع کنیم . تا اینکه بچه ام آخرش گفت که بابا ما شام نداریم و یک هفته هست که باید به مدرسه سی هزار تومان پول بدهیم و من هنوز ندادم . فهمیدم که اوّل باید شکم خانواده ام را سیر کنم و بعد کارهای دیگرم را انجام دهم تا تاثیرگذار باشد....
كارگروه مشترك روسيه و اسراييل در مورد سوريه!!!!!!!!!!!مگر روسيه متحد ما نيست؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
چند بار بگه که نیست؟ گفت ما با ایران همکاریم نه متحد چجوری بگه دیگه.
ناشناس
| France |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نه
ناشناس
| India |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
متحد ایران فقط حزب الله لبنانه و بس
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
متحد جیب است.
ناشناس
| Poland |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خود پوتین شخصا بیاد بگه متحد ایران نیست قبول میکنید؟ یا بازم تفسیر معنوی می کنید که نه منظورش همونی که گفته نیست
خیلی دوست دارم نظر آقای ولایتی رو درباره ی اقدام آخر روسیه بدونم،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خوب میدونی چه سوالی رو از کی بپرسی ها.
ناشناس
| Poland |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
.خخخخخ.آی آی آی دارید ناقلا میشین ها
کجا گفته ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران؟ این طرح اگه تصویب بشه داره میگه اقدام نظامی علیه ایران باید با مجوز کنگره انجام بشه. در ضمن فعلاً این طرح پیشنهادی توسط دو سناتور دموکرات هست و هنوز تصویب نشده و با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در کنگره، خیلی بعیده این طرح تصویب بشه.
طرح این مساله توسط دو سناتور دموکرات خودش نشون دهنده این هست که احتمال حمله نظامی امریکا به ایران بالا رفته. یکی از دلایلش هم اینه که بخاطر اینکه امریکا از کره شمالی زهر چشم بگیره و کره شمالی رو مچبور به تسلیم کنه، به احتمال زیاد به ایران حمله نظامی می کنه تا بگه ما همیشه از طریق مذاکره و گفتگو وارد نمی شیم و اگه کره شمالی کوتاه نیاد، سرنوشت ایران در انتظارشه.
سلام.اگر روسیه به اسد فشار بیاورد که ایرانیها را از سوریه خارج کند و اسد مقاومت کند احتمال اینکه روسیه و اسراییل بر روی یک جایگزین متمایل به روسیه - اسراییل بجای اسد توافق بکنند که در این صورت تمام رشته های ایران در سوریه پنبه میشود.اگر زمانی که اسد انتخابات نمایشی برگزار میکرد و خودش برنده میشد ایران به او فشار میاورد که انتخابات واقعی و دموکراتیک برگزار بکند طبیعتا یک جایگزین متمایل به روسیه - ایران و دشمن اسراییل بجای او انتخاب میشد و چه بسا جنگ در سوریه رخ نمیداد یا خیلی کوتاهتر میشد.هرچند الان دیگر دیر شده است ولی هنوز هم تحکیم پایه های دموکراسی در سوریه میتواند وسوسه های روسیه و اسراییل را برای جابجا کردن غیر دموکراتیک اسد تضعیف بکند.
اولاً این طرحه و هنوز تصویب نشده. بعدشم در صورت اثبات وجود پسر بن لادن در ایران و حمایت ایران از القاعده، ترامپ بر اساس قانون سال 2001 به راحتی و بدون نیاز به مجوز کنگره به ایران حمله میکنه.
یه جایزه نوبل صلح را بدین به ترامپ درست میشه.
حاج بهرام قاسمی که گفته بود روسیه از اسرائیل پیروی نمی‌کند روابط تهران_مسکو بسیارمستحکم است.... چی شد ؟ روسیه تائید کرد که کارگروه روسی اسرائیلی تشکیل میشه؟ برای خروج نیرو های غیر سوری؟مثل ایران؟
این نشون میده مسئولین ما یا روسیه رو خوب نشناختن یا دوست ندارن بشناسن
هر کاری کنید دیگه فایده نداره عمو جواد قهره... قهر... قهر.کره ماه هم بفرستیدش دیگه دلش صاف نمیشه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
صبوری کن داداش کره ماه هم بوقتش.
تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود.تازه میخوان طرح رو بدن
تعهد و حمایت خشک و خالی اروپا از برچام به درد خودشان میخورد و آنها دارند عوام فریبی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
گرچه همه میدانیم که بیشتر نابسامانی های داخلی نتیجه سیاستهای لیبرالی و عملکردهای ضعیف مسئولان اشرافی منش کشور دارد ولی این بمعنای حذف نقش امریکا و غرب و دیگر دشمنان ما نیست.
فقط به یک مورد اگر بخواهیم اشاره کنیم سوال میکنیم که دزدها در ایران به کجا فرار میکنند. مگر به غیر از این کشورهای دشمن ما.
خوب اگر انها جای فرار نداشتند ایا بهمین سادگی جرئت دزدی داشتند؟
جوابها کاملا معلوم است و نقش دشمن در فساد داخلی کاملا گویا است.
تابناک چرا بهت برخورد از این که به این اقای دو چهره روس حرفی زدیم. دو ملت به از پشت چاقو زدن معروفن : کشورهای عربی و روسها . باور نداری؟ چه کنم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار