بازدید 11763

واکنش وزیر ارتباطات به شعار «مرگ بر رجیستری»

کد خبر: ۸۸۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 05 March 2019

طی چند روز اخیر با بسته شدن سایت ثبت گوشی های مسافری و رجیستر نشدن موبایل ها، عده ای از مغازه داران در واکنش به این اتفاق شعار «مرگ بر رجیستری» را بر زبان می آورند.

به گزارش «تابناک»، آذری جهرمی به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: «مرگ بر رجیستری!»؛ شعاری که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق!» است. مشکل صنف عرضه کنندگان تلفن همراه جای دیگری است -که باید حل شود- نه طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است. #شفافیت⁩ و مبارزه‌با‌فساد هزینه‌ای دارد که باپرداخت آن مشکلی ندارم #حق‌الناس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
درود بر وزیر جوان شجاع . تا حالا صنف موبایل فروشان حق 80 میلیون ایرانی را دست مایه ثروت اندوزی کرده بودند
دمت گرم
طرح ریجستری در این شرایط تحریم اقتصادی یک امر غیر منطقی و تصمیم عجولانه بوده است. وقتی در کشور تولید گوشی نداریم و همه گوشیها وارداتی است دیگرکلمه قاچاق گوشی معنی ندارد , بلکه واردات گوشی باعث کاهش قیمتها و ورود تکنولوژی میشود ؛ اگر هنر دارید جلو واردات کالاهای تولید داخل مثل لوزم خانگی- پوشاک- پارچه- محصولات کشاورزی ونیز کالاهای غیر ضروری مثل لوازم آرایشی ,سنجاق قفلی-بیل-سنگ پا وغیره را مسدود کنید؟
مرحبا.
ما هم پشتیبان شما هستیم
چیزی که بلد نیستیم تولید کنیم، و همه ما می دانیم که تا 500 سال دیگر هم به تکنولوژی امروز چیپست های کوالکام نمی رسیم، برای چه اصلاً باید تعرفه داشته باشد؟ تعرفه ناتوانی مسئولین، عقب افتادگی علمی کشور، حسادت به کشورهای پیشرفته را باید هرکسی که می خواهد گوشی داشته باشد از جیبش بدهد؟
دقیقا چون جلوی قاچاق گرفته شده رجیستری بده البته اون برادران الان در جایی دیگه مشغول قاچاق هستند
ریجستری طرح خیلی خوبیه فقط در زمانی انجام شده که چند تا مشکل بازار موبایل رو فراگرفته:
1- قیمت ارز ظرف کمتر از یک سال 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده!
2- ثبت سفارش انجام نمیشه
3- گلی گوشی وارد گمرک شد که خیلی هاشون یا هنوز ترخیص نشدن از اول سال تا حالا یا وضع مشخصی ندارن!


بحث قاچاق به خاطر پرداخت عوارض و ماالیات نیست! بحث علاف شدن بار تو
گمرک هست!
خیلی عادی شده یک بار به خاطر مشکلات و بروکراسی اداری یک سال تو گمرک بمونه!
باید یه طرحی درست کنن که بار حداکثر ظرف 48 ساعت از گمرک بره بیرون....مگه مالیات مردم رو در زمان خریدو فروش می گیرید که مالیات ورود کالا رو اول جنس رو گرو می گیرید باید پول بدن و بعد وارد بشه بزارید وارد بشه و مثل مالیات سال به سال بگیرید!
قرار بود هزینه ای نداشته باشه ولی هر روز قیمت گوشی در حال افزایشه
هدف اصلی رجیستری کاهش یا قطع قاچاق نبود . هدف اصلی کمک به تولید داخل و قطع وابستگی بود که روی کاغذ متوقف شد . آنها راه های گریزی پیدا کرده اند که کماکان به کارشان ادامه می دهند اما اینبار با سود چند برابر .
این وسط خریداران بزگترین ضرر را می دهند . علی برکت الله .
مشکل کجاست ؟ بیخود تا همه زیر ساخت ها فراهم نشده طرحی رو نیمه اجرا میکنید
کجای دنیا کسی که یک دونه گوشی در کشور دیگز برای استقاده شخصی خریده باید پول رجیستری بده، تازه مشکل این نیست، پول را میدیم ، اما روند رجستری به نظر مختل است.
قاچاق خیلی بهتر از انحصار هست چون به نفع مصرف کننده هست
من از طرح ریجستری اعلام حمایت می کنم
شهروند منتظر در صف گوشت
جناب وزیر تعرفه وحشتناک گوشیهای همراه را بردارید تا قیمتهای گوشی با کشورهای همسایه یکسان وموضوع قاچاق که اینقدر شمارا اذیت وغمگین کرده است خاتمه پیدا کندلطفا منتشر کنید
بابا یکم منطقی تر بکنید این طرح رجیستری رو. به طور مثال من نوعی که خارج از کشور زندگی میکنم و سیم کارت من تو ایران ساپورت نمیشه و برای بیش از یک ماه میخوام بیام ایران، باید این گوشی رو وارد طرح رجیستری کنم و تا 600 هزار تومن پول پرداخت کنم. اونم برای یک ماه. طرح واردات مسافری و مسافران ایران باید درست بشه. چرا نشه بر اساس شماره ویزا و ورود و خروج مسافر یک گوشی وارد کرد؟ چرا این طرح رو فقط به گذرنامه و چند گوشی محدود میکنید که گمرگ بگیرید؟ کجای دنیا بابت اون چیزی که برای خودت هست نه تجارت، بابتش مالیات گمرکی میگیرن؟ این طرح رجیستری خوبه ولی از طرفی از یک راه درست دارن جیب مردم رو خالی می کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر