بازدید 13386

آیا بی ام و X6 برای آفرود، انتخاب مناسبی است؟

کد خبر: ۸۸۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 04 March 2019

واقعیت این است که بی ام و x6 هرگز قرار نبوده است یک خودرو آفرود واقعی باشد و این وظیفه به خودروهایی مانند x5 در این خانواده داده شده است. اما آیا با خرید بی ام و x6 می‌توان به استفاده از آن در آفرود نیز امیدوار بود؟ برای پاسخ به این سؤال باید کمی بیشتر با این خودرو خوش ساخت آلمان‌ها آشنا شویم. تعریف بی ام و از x6 یک خودروی مناسب فعالیت‌های اسپرت است. اما بی ام و مشخص نکرده منظور از فعالیت‌های اسپرت دقیقاً چیست. اما شک نداشته باشید که قرار نیست بی ام و x6 یک خودرو شهری سر به راه باشد.

مشخصات فنی بی ام و x6

فروش بی ام و x6 در سال 2008 با یک ظاهر عجیب که به عنوان اولین کراس اوور کوپه جهان و اولین خودرو سگمنت SAV آغاز شد. دو نوع مختلف از این خودرو با نام‌های35i و 50i در سال 2010 و قبل از سال 2013 وارد ایران شده است. بی ام و X6 در مدل 50i با موتور قدرتمند 4.4 لیتری V8 توربو شارژ، توان خروجی 408 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتون متر به واقع مانند یک خرس آلمانی نیرومند است. شتاب 5.4 ثانیه، حداکثر سرعت 240 کیلومتر و سیستم xDrive 4 چرخ فعال هم دیگر ویژگی‌های فوق العاده این خودرو است. امکانات سطح بالای بی ام و X6 نیز این خودرو را به یکی از لوکس‌ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است. مجموعه این امکانات فنی و رفاهی در کنار یکدیگر به همراه یک ظاهر جنگجو و تهاجمی خرید بی ام و X6 را به یک انتخاب رویایی تبدیل کرده است. این خودرو در شهر با مصرف نزدیک به 18 لیتر چندان به صرفه نیست اما در جاده یکی از سلاطین کم رقیب است.

بررسی وضعیت بی ام و X6 در شرایط آفرود

بی ام و X6 با برخورداری از سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری و تعلیق هوشمند از پایداری بسیار بالایی در شیب‌های تند برخوردار است. ضمن این که سیستم‌های کمکی کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری نیز کار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. 4 چرخ فعال و سیستم تعلیق پیشرفته و مستقل نیز سبب شده است عملکرد خودرو در جاده‌های ناهموار و شرایط سخت فراتر از انتظار باشد و حتی در مقابل بسیاری از خودروهای شاسی بلند معمولی عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

تست بی ام و X6 در جاده‌های گلی و عبور از آب

تست‌های مختلفی برای بررسی قدرت بی ام و X6 انجام شده است. یکی از اولین تست‌هایی که برای هر خودرو آفرودی در نظر می‌گیرند عبور از جاده‌های گلی و عبور از آب است. بی ام و X6 در شرایط متوسط و سخت توانسته است به خوبی از پس کار برآید و بدون مشکل از چاله‌های آب و جاده‌های گلی عبور می‌کند. سیستم 4 چرخ فعال و چرخ‌های پهن با رینگ‌های 19 اینچی مهمترین نقش را در این بخش دارند که به خودرو اجازه می‌دهند حتی در شرایط سخت نیز در این مسیرها دچار مشکل نشود.

تست بی ام و X6 در مسیرهای ناهموار و سنگلاخی

سیستم جناغی دوبل در جلو و اتصال چندگانه در عقب به بی ام و X6 کمک می‌کندمسیرهای ناهموار با شرایط متوسط و سخت را نیز بدون هیچ مشکلی طی کند. چرخ‌های فعال نیز به افزایش توان خودرو در این مسیرها کمک زیادی می‌کنند. تنها مورد ارتفاع کف خودرو از سطح زمین است که در شرایط خیلی سخت آزار دهنده خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که بی ام و X6 یک کراس‎اور است و ارتفاع کف خودرو به اندازه سایر شاسی بلندهای آفرودی چندان زیاد نیست. با این حال خریدوفروش بی ام و X6 نمره قبولی را در این بخش نیز کسب می‌کند.

تست بی ام و X6 در شیب‌های تند

بالارفتن از تپه‌ها و رمپ‌ها یکی از علایق آفرود بازان است. بی ام و X6 توانایی بسیار خوبی برای عبور از مسیرهای پرشیب دارد و در تست‌های مختلف برای آزمایش کنترل ایستایی در سربالایی، بی ام و X6 را در شرایط سختی قرار داده‌اند که از همه آن‌ها سربلند بیرون آمده است. البته نباید انتظار داشته باشید در شرایط خیلی سخت که مسیر مورد نظر ناهمواری‌های زیادی دارد بی ام و X6 بی نقص باشد. با این حال می‌توان گفت در این بخش نیز بی ام و X6 می‌تواند به راحتی پا به پای شاسی بلندهای معمول بازار رقابت کند.

ارزش خرید بی ام و X6

اگر نگاهی به بازار خرید و فروش بی ام و X6 در ایران داشته باشیم متوجه می‌شویم که تنها نمونه‌های 2010 تا 2013 این خودرو در بازار ایران موجود هستند. قیمت بی ام و X6 در سایت دیوار از 800 میلیون تومان شروع و به نزدیک 2 میلیارد تومان در نمونه‌های پلاک شده می‌رسد. اگر به قصد آفرود قصد خرید بی ام و X6 را دارید انتخاب‌های بهتری مانند تویوتا لندکروز، اف جی کروز و پرادو را در دسترس دارید. به این ترتیب بی ام و X6 را بیشتر باید یک خودرو شهری دانست که می‌شود از آن برای آفرود نیز استفاده کرد اما در مقابل قدرتمندترین آفرودهای بازار جایی نخواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار