بازدید 7463

واکنش ترامپ به شهادت مایکل کوهن در کنگره

کد خبر: ۸۸۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 28 February 2019

دونالد ترامپ وکیل سابق خود مایکل کوهن را پس از سخنان او در برابر مجلس نمایندگان آمریکا به دروغگویی متهم کرد. کوهن در شهادت خود در مجلس نمایندگان، اتهامات سنگینی به ترامپ وارد کرده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در ویتنام به اتهامات سنگینی که مایکل کوهن، وکیل سابق او در جریان شهادت خود در مجلس نمایندگان به رئیس‌جمهوری آمریکا وارد کرده بود واکنش نشان داد.

ترامپ پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و اظهارات مایکل کوهن را "شرم‌آور" خواند و گفت که او "دروغ‌ زیادی گفت".

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که البته مایکل کوهن در یک مورد حقیقت را گفت و آن اینکه توافق پنهانی میان تیم ترامپ و روسیه در جریان کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ وجود نداشته است.

کوهن در جریان شهادت خود در برابر مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را "نژادپرست، کلاهبردار و شیاد" خوانده و گفته بود که او به‌رغم انکار، در جریان مبارزه انتخاباتی سال ۲۰۱۶ برای یک پروژه ساختمانی در مسکو با مقامات روسیه ارتباط داشته و همچنین به او (کوهن) دستور داده که به استورمی دانیلز، ستاره فیلم‌های پورن حق‌السکوت بپردازد.

کوهن همچنین گفت که ترامپ از ماجرای هک کردن ایمیل‌هایی خبر داشته که انتشار آنها به رقیب انتخاباتی او هیلاری کلینتون لطمه وارد کرد.

کوهن بیش از یک دهه از معتمدان نزدیک دونالد ترامپ بود. او به دلیل تقلب مالیاتی و بانکی و نیز نقض قوانین مربوط به تامین مالی کارزار انتخاباتی به سه سال زندان محکوم شده و در ماه مه امسال دوره حبس خود را آغاز خواهد کرد.

شهادت کوهن در مجلس نمایندگان علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را بیش از پیش زیر فشار قرار می‌دهد، زیرا به گزارش رسانه‌ها، گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مناسبات ترامپ با مسکو نیز آماده شده و بزودی منتشر خواهد شد.

رابرت مولر، رئیس‌پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در این مورد تحقیق کرده که آیا تیم ترامپ در جریان انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری با روسیه برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات در تماس بوده یا خیر. ترامپ و مسکو تا کنون همواره این اتهامات را رد کرده‌اند.

کوهن امروز پنجشنبه (۲۸ فوریه) نیز بار دیگر باید شهادت دهد. اما این بار در برابر کمیسیون سرویس‌های امنیتی و در جلسه‌ای دربسته. آدام شیف، رئیس این کمیسیون که از دموکرات‌هاست، پیش از این نشست در توئیتی نوشته است که می‌خواهد از کوهن در رابطه با نقشه‌ برج‌سازی ترامپ در مسکو و نیز شهادت دروغ کوهن در گذشته در رابطه با این موضوع چیزهایی بپرسد.

کوهن یک روز قبل در برابر مجلس نمایندگان گفته بود که هیچ مستندات مستقیمی در دست ندارد که نشان دهد ترامپ با روسیه توطئه کرده است، اما در این زمینه به او مظنون است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان