بازدید 5846

انتقاد نامزد انتخابات ۲۰۲۰ از سیاست‌های آمریکا

کد خبر: ۸۸۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 27 February 2019

قانونگذار آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور اعتراف کرده دلیل اصرار کره شمالی برای داشتن سلاح‌های اتمی سیاست‌های براندازانه واشنگتن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تولسی گابارد»، قانونگذار آمریکایی و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، سه‌شنبه شب از سیاست‌های واشنگتن در قبال کره شمالی انتقاد کرد.

گابارد نظر خود را در شرایطی مطرح کرده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه برای برگزاری دومین دیدار با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی وارد «هانوی»، پایتخت ویتنام شد. رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است بتواند کره شمالی را برای خلع سلاح هسته‌ای مجاب کند.

گابارد در توئیتر نوشت: «دلیل توسل‌ جستن کره شمالی به سلاح‌های هسته‌ای این است که دونالد ترامپ خواستار حفظ سیاست‌های شکست‌خورده و براندازانه ما است. کیم می‌بیند ما در عراق، لیبی و سوریه چه کردیم و می‌ترسد که خودش نفر بعدی باشد. بدون آنکه ما سیاست‌های جنگی و براندازانه‌مان را خاتمه دهیم، کیم سلاح‌های هسته‌ایش را به عنوان بازدانده حفظ خواهد کرد.»

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان