بازدید 6985

دادستان قشم: با بدحجابی برخورد قضایی شود

کد خبر: ۸۸۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 26 February 2019

داستان عمومی و انقلاب قشم نسبت به برخورد جدی و قضایی با گردشگران و مسافرانی که در این جزیره موجب ساختارشکنی در حوزه حجاب و جریحه‌دار کردن عفت عمومی شدند، هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضا صفایی اظهار داشت: نیروهای انتظامی و دریابانی باید با گردشگرانی که موازین شرعی و اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی کنند.

وی از سایر ضابطین نیز خواست در جاهایی که نیروی انتظامی حضور ندارند، به‌صورت محسوس و نامحسوس با ساختارشکنان برخورد کنند.

دادستان قشم تصریح کرد: متأسفانه افرادی با بی‌حجابی یا شرب خمر واستعمال مواد مخدر، موجب اشاعه فساد و فحشا می‌شوند که باید این مکان‌ها به دادستانی اعلام، تا نسبت به پلمپ آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: مسؤولان و متولیان جهانگردی قشم نیز بر مکان‌های عمومی و گردشگری حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشند چرا که اگر اعمال مجرمانه‌ای ناشی از عدم نظارت مدیر مربوطه صورت گیرد بدون هرگونه اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

صفایی ادامه داد: دین اسلام و قرآن، بر پوشش و عفاف زن و مرد تاکید کرده است و یکی از راهکارهای ترویج حجاب در جامعه امربه معروف و نهی از منکر است که تحقق آن با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی تورهای گردشگری در جزیره‌های قشم، هرمز و مارو در غفلت متولیان فرهنگی به حیات خلوت هنجارشکنان تبدیل شده است به‌طوری که نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس چندین خطبه نماز جمعه را به این امر اختصاص داده است.

دادستان قشم افزود: آیت‌الله نعیم‌آبادی در خطبه‌های دو هفته گذشته بندرعباس گفته بود با گردشگری مخالف نیستم اما گردشگری آلوده نمی‌خواهیم و از مسؤولان قضایی به ویژه دادستان می‌خواهم محکم بایستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان