بازدید 3292

توافق تبادل اسرای حماس قبل از انتخابات کنست

کد خبر: ۸۸۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 26 February 2019

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، توافق جدید برای تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو احتمالا قبل از انتخابات کنست (در آوریل) انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، توافق جدید تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی احتمالا بزودی و قبل از انتخابات کنست (پارلمان) در ماه آوریل، بسته می‌شود.

«یونی بن مناحیم» خبرنگار اسرائیلی در این شبکه به نقل از منابعی که آنها را نزدیک به حماس خواند، گفت: اسرائیل برای نهایی شدن یک توافق تبادل اسرا تلاش می‌کند و نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) می‌خواهد از این توافق در تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند.

بن‌مناحیم در ادامه به دیدارهای شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) با 30 نفر از اسرای توافق شالیت اشاره کرد تا ترتیب آزادی آنها داده شود.

وی همچنین مدعی شد، حماس در مقابل آزادسازی چهار نظامی اسیر اسرائیلی، خواستار آزادی 1500 اسیر فلسطینی است که 500 نفر از آنها به حبس ابد محکوم شده‌‌اند.

اسرای شالیت، اسرایی فلسطینی هستند که بر اساس توافق شالیت در سال 2011 با «گلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی مبادله شدند اما رژیم صهیونیستی بار دیگر آنها را بازداشت کرد؛ بیشتر آنها از قدس و کرانه باختری هستند.

شرط نخست حماس برای آغاز مذاکره درباره هر توافق دیگری برای تبادل اسرای فلسطینی آن است که اسرای شالیت آزاد شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس