بازدید 3230

انتقال نخستین محموله کالاهای افغانستان از طریق بندر چابهار به هند

نخستین محموله کالاهای بازرگانی افغانستان از طریق بندر چهابهار در مراسیم با حضور رئیس جمهوری افغانستان، به سمت هند حرکت کرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 24 February 2019

نخستین محموله کالاهای بازرگانی افغانستان از طریق بندر چهابهار در مراسیم با حضور رئیس جمهوری افغانستان، به سمت هند حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، نخستین محموله کالاهای بازرگانی افغانستان از طریق بندر چهابهار، امروز یکشنبه (۵ اسفند) به سوی هند حرکت کرد.

این محموله بازرگانی که حاوی ۵۷۰ تُن از کالاهای صادراتی افغانستان است، از «نیمروز» به بندر چابهار و آنجا به هند خواهد رسید.

«اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی سخنرانی در مراسمی که به همین مناسبت در نیمروز برگزار شده‌ بود، گفت که با فعال شدن بندرچابهار، میزان صادرات افغانستان به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

میزان صادرات بازرگانی افغانستان، هم‌اکنون به یک میلیارد دلار در سال می‌رسد.

اشرف غنی با بیان این که باید به جهان نشان دهیم که افغانستان ِدیروز نیستم، افزود: کشوری که از فساد اداری و بی کفایتی آن صحبت می شد، امروز مرکز فعال منطقه است.

وی گفت: بر اساس معیارهای بانک جهانی افغانستان به عنوان مقام اول در بخش اصلاحات بخشی خصوصی قرار گرفته است.

غنی افزود: افغانستان ۴ هزار سال سابقه تجارت دارد، اما دولتداری ناقص یک مانع عمده در موضوع تجارت کشور ما بود. بخش خصوصی و دولت باید یک دیدگاه مشترک داشته باشد تا نتیجه آن تحول در جامعه ما باشد.

وی افزود: کشور ما باید خودکفا شود، هیچ کشوری در دنیا با کمک های خارجی سرمایه دار نشده است. افغانستان تا ۴ سال قبل مانند یک جزیره و بدون ارتباط با دیگر کشورها بود ولی اکنون افغانستان به یک منطقه تزانزیتی تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار