بازدید 7654

ونزوئلا روابط دیپلماتیک با کلمبیا را قطع کرد

کد خبر: ۸۸۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳ 24 February 2019

رئیس‌جمهور ونزوئلا تمام روابط دیپلماتیک و سیاسی با کلمبیا را قطع کرده و به دیپلمات‌های این کشور ۲۴ ساعت برای ترک خاک ونزوئلا فرصت داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه قطع روابط این کشور با کلمبیا را اعلام کرده و به دیپلمات‌های این کشور ۲۴ ساعت برای ترک خاک ونزوئلا فرصت داد.

به نوشته وبگاه شبکه تلویزیونی «تله‌سور»، مادورو با بیان اینکه «ایوان دوک»، رئیس‌جمهور کلمبیا از «حمله نظامی خارجی» به ونزوئلا حمایت کرده تمامی روابط سیاسی و دیپلماتیک با آن کشور را قطع کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: «کاسه صبرمان لبریز شده است. نمی‌توانیم این را تاب بیاوریم. نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که کلمبیا اجازه داده خاکش برای تجاوز علیه ونزوئلا مورد استفاده قرار بگیرد.»

هزاران نفر از حامیان دولت قانونی ونزوئلا شنبه برای حمایت از صلح و حاکمیت مستقل کشورشان در کاراکاس تظاهرات کردند. مادورو در جمع تظاهرات‌کنندگان حاضر شد و از آنها خواست برای حفظ صلح و امنیت ملی کشورشان مبارزه کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد کودتای تحت حمایت آمریکا در ونزوئلا به لطف وحدت گروه‌های مدنی و ارتش شکست خورده است. او گفت دلیل این موضوع آن است که «مردم ونزوئلا قوی‌تر از هر زمان دیگر هستند و مشتاقند مبارزه با ونزوئلا و ایستادگی در برابر امپریالیسم و دونالد ترامپ را ادامه دهند.»

مادورو درباره ادعاهای کشورهای غربی و متحدانشان در آمریکای لاتین در خصوص ارسال «کمک‌های انسانی» هم اظهارنظر کرد. او گفت کمک‌های اصطلاحاً بشردوستانه‌ای که گروه‌های مخالف قصد دارند از مرز کلمبیا وارد ونزوئلا کنند با هدف سرپوش گذاشتن بر نیت آمریکا که عبارت است از مداخله در ونزوئلا برای هدر دادن منابع آن، انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر