بازدید 3563

لاوروف: اروپا وارد تقابل "بی معنایی" با روسیه شده

کد خبر: ۸۷۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 16 February 2019

وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر بر آمادگی کشورش برای مذاکره درباره معاهده آی ان اف تاکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان این سخنان گفت: اتحادیه اروپا اجازه نوعی تقابل بی‌معنا با روسیه را داده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر شیوه استعمارگرایانه برخی کشورها گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها اعلام کرده که روسیه آماده است درباره معاهده موشک‌های هسته‌ای میان برد موسوم به آی ان اف با آمریکا گفتگو کند.

لاوروف تصریح کرد: روسیه به تلاش‌هایش برای رایزنی‌های جامع با آمریکا در باره تمدید معاهده جدید استارت ادامه خواهد داد. با این حال تاکنون هیچ مذاکرات معناداری صورت نگرفته اما ما تلاش خود را ادامه می‌دهیم.

لاوروف در سخنان خود بارها از مدل "ناتو محور" غرب انتقاد کرد و گفت: در نتیجه این مدل اتحادیه اروپا انسجام واقعی خود را بدست نیاورد. اتحادیه اروپا به معنی واقعی ساخته نشد. اروپایی‌ها به یک رویارویی بیهوده و بی‌معنا با روسیه کشیده شدند.

وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سوالی دباره اوضاع سوریه و ادلب ضمن اشاره به نشست اخیر در شهر سوچی گفت: بخش اعظمی از ادلب در سلطه تروریست‌های النصره است اما ما در مذاکرات و توافقمان با ترکیه و ایران در این خصوص بر لزوم تضمین تفکیک گروه‌های مخالف تحت حمایت آنکارا از النصره تاکید کردیم. این توافق ایجاد شد که ارتش‌های روسیه و ترکیه با حضور نیروهای دولت سوریه یک روند گام به گام در ادلب را اجرایی کنند. رئیس جمهور پوتین گفته است که ما وجود یک پناهگاه و خاستگاه دائم تروریسم را تحمل نخواهیم کرد. این کار ارتش است. آنها به یقین به همان شیوه‌ای که تروریست‌ها در رقه نابود شدند، رفتار نخواهند کرد. ما هنوز شاهد اجسادی از غیرنظامیان در این شهر هستیم. این به عهده ارتش است که نقشه‌ای مطابق با قوانین بشردوستانه طراحی کند.

او با یادآوری بمباران یوگسلاوی توسط ناتو در جنگ بالکان گفت: در بمباران بلگراد یک قطار مسافربری، یک پل یک مرکز تلویزیونی در بلگراد به عنوان اهداف درست بمباران شدن. ما از این مفهوم قوانین بین المللی انسان دوستانه پیروی نمی‌کنیم.

وی همچنین درباره نام جدید مقدونیه نیز گفت: مسکو هیچ مداخله‌ای در تغییر نام مقدونیه نداشت و ادعاها در این باره بی معناست. ما را به مداخله در این تغییر نام متهم می‌کنند بدون اینکه ادله‌ای ارائه داده شود. این در حالی است که پنج یا شش رهبر ارشد غرب به اسکوپیه سفر کردند و رسماً برای رای آری در رفراندوم تغییر نام این کشور کمپین برگزاری کردند. اگر ما یکی از این کارها را انجام می‌دادیم تحت مجازات‌ها و تحریم‌های بیشتر قرار می‌گرفتیم. اما برای مسافران "درجه یک" همه چیز درست و خوب پیش می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر