بازدید 4962

هشدار «لاوروف» به آمریکا درباره مداخله در ونزوئلا

کد خبر: ۸۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 13 February 2019

وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود در مورد هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا از جمله توسل به «گزینه نظامی» هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» روز سه شنبه در یک تماس تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مورد تحولات اخیر جهان با وی گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز متعاقب این تماس تلفنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «لاوروف به پمپئو در مورد هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی کاراکاس، از جمله توسل به گزینه نظامی هشدار داده است».

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «لاوروف علیه مداخله در امور داخلی ونزوئلا از جمله توسل به گزینه نظامی که واشنگتن در مغایرت با قوانین بین الملل مطرح کرده است، هشدار داد».

رسانه ها پیشتر گزارش دادند که آمریکا قصد دارد با ارائه پیش نویس یک قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا شود.

روز یکشنبه نیز، یک مقام دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه نیز پیش نویس قطعنامه ای را در حمایت از دولت کنونی ونزوئلا تهیه کرده و قصد دارد به شورای امنیت ارائه نماید.

گفتنی است که تنشهای سیاسی داخلی در ونزوئلا در پی اعتراضات چند هفته ای و معرفی «خوآن گوآیدو» به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا وارد مرحله ای تازه شد و در این میان، روسیه و آمریکا هریک مواضع متفاوتی در قبال بحران ونزوئلا اتخاذ کرده اند.

درحالیکه روسیه از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت می‌کند؛ «خوان گوایدو» رئیس کنگره ملی این کشور با برخورداری از حمایت واشنگتن، مشروعیت وی را زیر سوال برده است.

در این میان، ارتش هنوز به مادورو وفادار است؛ اما آمریکا تلاش می کند تا ارتش ونزوئلا را نیز به صف کودتاگران اضافه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار