بازدید 9560

هدف ترامپ انتقال قدرت به بازماندگان پهلوی است

کد خبر: ۸۷۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 13 February 2019

تارنمای خبری 'لوبلاگ' از توطئه ترامپ برای براندازی حکومت انقلابی ایران با تکیه با عناصر ضد انقلاب مستقر در واشنگتن پرده برداشت و نوشت: هدف ترامپ این است با اعمال فشار حداکثری بر تهران، حکومت را به بازماندگان پهلوی و عناصر ضد انقلاب واگذار کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این مقاله به قلم 'گریگوری برو' استاد تاریخ دانشگاه 'متودیست جنوبی' و کارشناس ارشد روابط ایران و آمریکا، آمده است: انقلاب اسلامی ایران به رهبری آیت الله امام خمینی (ره)، پادشاهی 2500 ساله ایران را درهم پیچید و به سلطنت 54 ساله پهلوی پایان داد.

برو مقاله خود را با عزیمت شاه مخلوع از ایران در 26 دی ماه سال 1357 شروع کرده و در ادامه تاکید کرد که سرنگونی شاه یک حادثه تاریخی بسیار مهم برای جامعه جهانی بود.

این نویسنده افزود: شاه یکی از متحدان آمریکا و متمایل به غرب بود، او در صدد مدرنیزه ساختن ایران بود به گونه ای که 'جیمی کارتر' رئیس جمهوری وقت آمریکا تاکید داشت ثبات حکومت شاه، ایران را 'جزیره ثبات' کرده است.

کارشناس ارشد روابط ایران و آمریکا یادآوری کرد: محمدرضا وقتی که تاج طاووس نشان پادشاهی را در سال 1941 (1320 شمسی) بر سر نهاد، 21 سال داشت، این مرحله تاریخی دوران جنگ سرد بود و ایران نقش تعیین کننده ای بازی می کرد. سیاستمداران آمریکایی برای جلوگیری از افتادن ایران به دست کمونیست ها با ایران ائتلاف کرده بودند، شاه ادامه حکومت خود را به ائتلاف با آمریکا گره زده بود.

نویسنده مقاله در ادامه با یادآوری موارد همکاری آمریکا با شاه ایران برای حفظ حکومت پهلوی از توطئه ترامپ برای براندازی حکومت انقلابی ایران با تکیه با عناصر ضد انقلاب مستقر در واشنگتن از جمله بازماندگان پهلوی پرده برداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر